|
|
|
|---|---|
|
Hej, som rubriken lyder så krockade jag i 5km/h igår, kan tillägga att det inte var mitt fel. han körde fast han han hade väjningsplikt. vi nuddade front i front. kände han som jag krockade med så vi skrev inga papper. skulle göra upp i goda. med tanke på att han har en självrisk på 6000kr så man kanske kan fixa det själv billigare. nu till det konstiga, känns som att motorns vibrationer går igenom hela bilen. jag trodde att det bara var en upphägning till avgas systemet som gått. men kollade idag upp bilen och ser att motorn är sne. även växel lägena känns skumma. har inte haft upp bilen på någon lyft så jag vet inte hur det ser ut underifrån. någon som har nån aning om vad det kan vara eller någon som varit med om liknande. man kände inte ens av krocken, det som är de skumma. man ser ingenting på fronten. | |
Roffa1 |
Låter faktist som en sned främre rambalk. Om så är fallet så börjar reparationskostnaden vid ca 20-30.000:- Fast det låter ju otroligt att rambalken skulle ta skada i så låg hastighet. Men vore jag i din sits så skulle jag nog låta kolla upp bilen ordentligt. |
|
kolla att motorfästet inte har lossnat? Har själv varit med om det på en äldre opel |
|
|
jo klart jag ska kolla upp, ska upp på lyft imorgon. men det är helt sjukt att nått tog skada i så låg fart. trodde att det skulle hålla för mer krafter. klart den är gammal oxå men ändå. |
|
Roffa1 |
DaniM5: Är den gammal rostig och skör, så behövs det ej mkt för att få den ramsned. Handlar det om den 15 år gamla 316 eller M5:an? |
|
skriver väl i 3-serien ;) den är väll inte i nyskick men så jäkla rostig är den inte. men har man otur som jag kanske, så pricka ja väll precis rätt =) |
|
Roffa1 |
Otur? om det ej var ditt fel, så får väl försäkringsbolaget slanta upp för likvärdig utbytesbil. Reparation lär väl knappast bli aktuellt. |
|
låter helt sjukt! måste berätta att jag pangade i en stolpe för ett par år sedan. de gick 30km/h och sladdade lätt upp för en hög trottoarkant. pangade i med blinkers och hela bilen studsade ca20graders riktändring från de hållet jag kom. inget speciellt hände med den. kunde laga den själv för dryga 5 papp, med hjulinställning. tillägger att alla som satt i bilen slog sina huvuden i taket ganska hårt.. och jag har vare under bilen många gånger sedan dess och konstaterat att inget är snett eller har tagit skada på något vis förutom hö innerskärm som är lite bucklig fortfarande. BMW ownz |
|
|
såg idag att det var ett motorfäste som gått. åker in på verkstad imorgon. frrla jag har varit med om en sån sak oxå, men de var med en framhjulsdriven bil, lådan gick =) roffa : han jag krockade med (en bekant). vi skulle lösa det utan försäkringsbolag pga hans höga självriskt. jag är nöjd bara min bil blir bra igen =) |
|
Roffa1 |
Tur att det löste sig;-) |
|
DaniM5: låter inge bra med olyckor alls. funderar lite över krocken du skrev om här. eftersom din motorkudde gick vid krocken. den kunde väll lika gärna gått nästa gång du startat motorn? alltså ska han verkligen behöva betala så mycket av de? BMW ownz |
|
|
förlåt! haha! jag lägger mig i saker ibland :S BMW ownz |
|
|
hade den gått när jag hade startat bilen, ja då hade juh jag betalat. eftersom den gick vid krock såklart han ska betala. frrla akta så du inte blir för blöt om näsan haha ;P |
|
|
jo sant danim5. jag ska inte yttra mig mer om detta vad jag än tycker ;) hoppas de blir bra för dej iaf. BMW ownz |
|
| Självrisken på trafikdelen är väl sällan den man kan ändra, den är väl i princip alltid 100 eller 1500spänn. Självrisken på vagnskada kan däremot vara hög. Tvivlar på att hastigheten var så hög som 5hm/h det hade synts på bilarna och definitivt kännts. Att falla raklång framåt och ta emot sig med händerna motsvarar en krock på 7km/h har jag för mig. | |
|
hubbe jag bor i märsta det e bara att komma och kolla på bilen ;) det enda som vart på hans bil var ett litet svart skrapmärke från min frontlisten. och jo det gick i MINST 5km/h |
|
| Det var liksom inte så jag menade, utan det är lätt att tro att det gick fort, Men du säger att du knappt märkte krocken... 5km/ är rask promenadtakt. Om du går rakt in i ngt utan att bromsa så märker du det, right? | |
|
svårt att förklara, men krocken kändes mjuk, lite gungig, inte pang krock tvärstopp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.