|
|
|
|---|---|
|
Tjabba! I veckan så satt jag i bilkö och då signalerar färddator om att "oil pressure low" sedan börjar oljelampan blinka i ca 4-5sek. Då jag satt i kö så tog den ca 30sek innan jag kört åt sidan och stängt av bilen. När jag stänger av bilen så signalerar färddator om "check engine oil" (eller dylikt) Bilen har blivit servad förra veckan med en inspektion I. Jag kontrollerar oljan och det ser bra ut och bilen går fortfarande som vanligt. Jag ringde till Novation(Bmw Uppsala) och dom sa att det eventuellt var tjuvluft eller någon givare. Jag startar bilen och alla varningar är borta och jag väljer att åka hem (stockholm-uppsala) Idag inträffade exakt samma sak. Jag vet inte men båda gångerna stog jag stilla med bilen. Det är en Bmw 528 -97 Har ni någon aning om vad det kan vara för nått? Tacksam för svar | |
|
Hej, kontrollera packningar/o-ringar i oljefilter behållaren. I och med att bilen nyligen blivit servad så har de säkert fått dit dessa fel. Egentligen skall du åka tillbaka till verkstaden och be dem titta på detta. Mvh Håkan |
|
|
Jag får detta ibland när jag kört 10 mil eller mer under samma resa. Men jag får bara felmeddelandet när jag stänger ner bilen. Jag har inte kollat det eftersom varje gång är oljenivån på minst halva måttvärdet på stickan. Jag har ett oljeläckage som jag misstänker är boven i dramat. |
|
| Problemet är nu löst, det visade sig att att det var för mycket motorolja vilket i sin tur kan indikera att det är för lite olja i motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.