|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken säger. Den lyser när man startat bilen o kört en stund. Släcks efter ca 2-4 minuter. Pillade lite i säkringslådan för ngn dag sen. Kan det ha samband? | |
|
Vilken bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Alpinan Har även problem med 325an. Det lyser ngn varningslampa efter byte till vinterdäck |
|
|
är det denna som lyser ett tag? Länk isf har jag samma problem. tror de har med någon uppladdning att göra. det tar ett tag innan den blir aktiv. så om man smäller när den är tänd händer inget. BMW ownz |
|
|
pallar inte fixa bättre länk. och de jag menar är att nått måste ju vara felande så den tar tid på sig. BMW ownz |
|
|
Alla airbag är frånkopplade pgr av något fel i systemet därför lyser lampan. Det troligaste felet brukar vara att nån av sensormattorna är sönder. Smäller du bilen nu så funkar inte säkerhetssystemet med airbag osv. |
|
|
Dubilidu!: jag krockade in i en lyktstolpe för ett par år sedan. då blev mina "mattor" ytterst lite klämda hö fram. kan de vara de som fått för sig att lägga av på senaste då? men lampan slocknar ju efter ett tag... och på besiktningen säger de inget. att den sedan slocknar, beror de på att de är paj. men lampan slocknar för den har varnat mig redan och varnar vid varje start? och systemet är liksom "ur funktion" hela tiden? BMW ownz |
|
|
Om Airbaglampan lyser några min efter start på E36 betyder det att sensormattan i passagerarstolen gått sönder. Och detta innebär inte att systemet är helt ur funktion utan att båda arirbagsen kommer att lösa ut vid en ev kollision. Finns en guide under gör det själv som utformligt förklarar detta fenomen samt hur du enkelt och billigt kan släcka lampan. Gjorde detta tidigare i höst på min bil då jag hade samma "symtom" med lampa som lyste i några min. |
|
|
okej, antar att den sitter under stolen? Hade stor ful telefon monterad i min bil innan. tog bort hållaren och la telefonen under sätet. Kanske den som förstört ngt? Kommit i kläm. FÅr undersöka det. Låter inte så jobbigt som jag trodde från mbörjan iaf |
|
|
Länk Att byta själva mattan är nog lite smådrygt då den sitter monerad mitt i stolen bland all stoppning osv. |
|
|
Glömde ju säga att du kan ju börja med att kolla de kablar och kontakter som sitter under passagerarstolen. Kan ju bara vara något glapp om du har tur. |
|
| Autopower är grymt! Hade ute passagerarstolen i helgen. Självklart kopplade jag ur kontakten under stolen. När jag körde bilen i dag lös airbaglampan och jag tänkte "Va fan! En sak till som har pajat":( Och så hittar man denna tråd och genast så fattar man vad felet är. :)) Har glömt att koppla tillbaka kontakten! Tusen tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.