AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.300

kat-ersättare i titan

bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
jag ska bygag ett kat-ersättningsrör i titan och tänkte höra om det finns någon vänlig själ som har ett köhler kat-ersättningsrör till m3 e36 3.2 och kan mäta vart H-röret sitter monterat.

måttet skulle kunna anges som avståndet längs bilens x-axel (i bilens längds riktning) från en fläns. då slipper man mäta längs krökar och böjar vilket ofta ger fel mått.

vet att det är lite känsligt med placeringen av detta.

vidare så undrar jag om det är någon som använder supersprint kat-ersättare och skulle kunna mäta vart deras x-rör sitter.

om någom sitter på information om varför köhler kör med ett H-rör och tex. supersprint med ett x-rör och vad skillanderna är så hade det vart intressant =)

Tack på förhand för hjälpen
Hej!

Kan tyvärr inte hjälpa dig med några mått.

Jag var i kontakt med Evolve-Automotive från England som bla trimmar BMW's M-motorer. Jag tog upp frågan ang kattersättare på min Z3 M Coupé(3.2l) och fick detta svar tillbaka:

"We have tested decat on these cars and do not recommend them. They add no BHP and create a flat spot at around 2.5k rpm that can not be remapped out. Better to spend the money elsewhere like intake".

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.