|
|
|
|---|---|
|
har införskaffat mig en bmw 520 -86:a med lilla 6:an (2,0L) men den är inte i något vidare skick . jag vill nu sätta i en 3,5L i den från antingen en e34 eller e28 men jag vet inte riktigt vilken ? någon större skillnad på dessa två ? och passar någon av dom rakt av ? undrar även om 2,0L bränslesystemet fungerar att använda om jag bara sätter i 535 spridare ? bilen är utrustad med m-paket och är väldigt fin annars förutom just motorn och vill inte förstöra en så fräsh bil . någon som skulle kunna hjälpa mig med detta ? vore ytterst tacksam ! there's nothing like a redmark | |
|
Du kommer att få problem med besiktningen om du stoppar i en M30. Lägg i en M20 från en 323/325/525 istället. |
|
| wath: Vad är oddsen för att Bilprovningen ser skillnad på en M20 och en M30? | |
|
Lus: Om inspektören inte ser det med blotta ögat så anar han nog ugglor i mossen vid provkörningen. Den gången det upptäcks så blir det iaf ett uppfriskande motorbyte för crapfuck. |
|
| Så pigg är inte M30B35...Lär inte vara stor upplevd skillnad i ös runt deras parkering än mot en M20B25. | |
|
tacksam för svaren , tänkte slipa ner 3,5 markeringarna och sedan skita ned motorn så mkt som möjligt eller lacka om.. there's nothing like a redmark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.