AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.810

Ska man våga köpa denna bil?

Sida 1 av 2
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Efter mycket letande så verkar valet bli en 335 Ci.
Länk

Är bilen värd dem pengarna?
Gäller samma garantier på italienska importbilar som svenska?
Saker som man ska kolla extra noga på?
vanliga fel på 335?

Jag ska åka och kolla på den i helgen så jag är tacksam för all tips.

AlanO
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
VARNING för den bilen. Titta på skinnet!!! Så ser INTE skinnet ut på en bil med 6000 mil !!!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
men det sägs ju från andra 335 ägare att skinnet är inte det bästa på 335 tyvärr. Är det någon eller några som varit o kollat på bilen? isf vad tyckte ni om bilen?

AlanO
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Detta är ingen Italienimport utan den är från USA. Se på hastighetsmätaren...Denna handlare verkar plocka hem en del bilar från USA. Går att kolla upp bilar från USA med Carfax.

Håller med om skinnet för så ska det inte se ut efter 6000 mil.

___
//Ulf
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
alano:

Åk dit o kolla på bilen och bilda en egen uppfatstning på plats.
Men jag känner lite dåliga vippar på den bilen om man bara utgår från bara bilder.
Återkom gärna med vad du såg på plats.

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Edit:

alano:

Åk dit o kolla på bilen och bilda en egen uppfattning på plats.
Men jag känner lite dåliga vippar på den bilen om man bara utgår från bara bilder.
Återkom gärna med vad du såg på plats.

BMW M-POWER

BMW M-POWER
För de pengarna ska du få en svensksåld bil tycker jag. Dessutom läste jag att den kan skilja i spec från en europasåld bil, en 335 från USA utan sportpaket har lägre toppfart (210 km/h?) och lite annat?
Om du inte vill ha en coupe: Länk

Coupe: Länk

Tror de blir riktigt svårt att sälja en USA import när du väl ska sälja.
16.559
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den silvriga sedanen såg bra hålögd ut med sina halogenstrålkastare och utan strålkastarspolare. Den sv-sålda Coupén kändes spontant som ett klart trevligare köp.

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Värt att notera är dock att skinnet i den svensksålda med 1000 mil mindre på mätaren såg ännu veckigare ut än usa-importen i trådskaparens länk!

Det verkar således inte vara särskilt bra kvalitutta på det!
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
jag ska nog dit och kolla på bilen, det är framförallt priset som lockar på bilen. Jag har fått en bra deal. Måste kolla noga på varje detalj innan det blir affär. betalar gärna 20tsk extra för rätt bil.

Det är bara couoen som är intressant. LLoydan är du nöjd med din 530?

AlanO
Roffa1
Silver sedanen verkar mkt väl omhändertagen, låga mil samt extremskick för att vara en 2007. Går säkert att pruta ned till 280.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Vad det gäller skinnet så kan jag inte påstå att 3-seriens skinn skulle vara av sämre kvalitet än någon annan bil. De handlar om att skinn måste skötas för att se fräscht ut. BMW standardskinn har en ganska grov struktur, där samlas skit med tiden som får skinnet att se glansigt/sunkit ut. Många förare har dessutom en förmåga att vara allmänt oförsiktiga när de sätter sig.

Min E90 har grått skinn och har gått snart 11000 mil, det ser fräscht ut.

MVH Christofer
Roffa1
crille: En faktor som bidrar till att skinnet sträcker ut sig för att sedan bilda fula veck o fickor - är förarens egen tyngd. Ju tyngre person desto större slitage på skinnet. (även på själva stolen)
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja det är klart att förarens tyngd spelar in. Men jag menar att allmän skötsel och försiktighet har större betydelse för skicket. Menar även att skinnet i 3-serien inte är av bristfällig kvalitet. En skinnklädsel som använts på ett "normalt" sätt och inte behandlats på 2-3 år ser inte speciellt fräsch ut, oavsett kvalitet.

MVH Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"betalar gärna 20tsk extra för rätt bil."

...och ändå kollar du på en bil från denna firman, av alla??
Roffa1
Min personliga uppfattning är att skinnet gärna sträcker ut sig efter behandling med läderbalsam, osv. Skinnet är då mjukt o fuktigt vilket gör att tyngden från förare eller passagerare sträcker ut skinnet. Det är då dessa fula veck bildas. Tror det allra bästa är att bara torka av skinnet med en lätt vattenfuktad svamp. (ej dränka på med oljor o balsam)

Vad det sedan gäller kvaliten på läder/skinnklädsel från serien Dakota, så är detta skinn av förstklassig kvalitet. Dessutom 100% genomfärgat, så det tål att gnuggas utan att färgen försvinner.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Sani: Fel av mig, jag menade inget dumt om firman. jag vet inget om dem förutom att en bekant rekommenderade dem.

Det jag menade är om denna inte var i det skick som det står i annonsen så är jag bredd och lägga till 20tsk extra

AlanO
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
kan meddela att skinnet i min e 92 skaffa sig ett eget liv,redan efter 1000 mil typ..så det behöver absolut inte ha med mätarfiffel att göra.
skinnet har blivit sämre än exempelvis föregångaren e 46
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Efter allt jag har gjort, fixad lån på banken och drömt att jag ska köra hem bilen från Göteborg till Örebro så ringde dem på min telefon och talar om att bilen är såld.

Ska det vara så svårt och hitta rätt bil?
Men nu har jag utökat sökandet och kollar även på 645an. Jag återkommer med bilder när jag har hittat rätt bil.

AlanO
Visa användare
586
wdac
325i -05
vad jag vet som är många modeller "styrpta" när de levereras till US, och yänkarna får köpa booster kits för att "komma upp i" samma Hk antal som i Europa.. så en BMW från US utan Booster kit är väll då inget å ha?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.