|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar en sak, finns det någon typ av byxor som skulle kunna slita ner skinnklädsel mer än ett annat byx material. Tex, kostym byxor versus jeans.eller liknande. Vore intressant o veta bara :) Mvh | |
| Mer friktion = mer slitage. Jeans bör slita mer än t.ex. chinos, teoretiskt. Dock tror jag inte det spelar så stor roll egentligen. Personenes vikt, hur många i och urstigningar samt hur myckey personen rör sig i sätet spelar nog större roll. | |
| Nitarna på jeans bakficka är själva dööööd på att riva i klädseln om niten blivit lite deformerad. | |
| Ett skjutmått i bakfickan "som man måste komma ihåg" när man sätter sig i bilen har repat skinn och nästan skurit genom tyg för min del. Annars är nog skinnet tåligt mot det mesta. Det brukar vara sömmarna som ger upp först ofta beroende på hårt osmort skinn. | |
|
Jeans är självklart inte bra, sedan finns det skärp med diverse nitar och annat som också bidrar till slitage. Störst slitage om man nu bortser från normal byxor mm är nog hur man sätter sig och hur lång man är. En lång person har stolen relativt långt bak och då "skyddas" stolen av B-stolpen medans en kort person sliter mer på insteget. Obs, inte hugget i sten bara min teori. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag köper aldrig byxor med knappar i bakfickorna, gör jag det kollar jag först att det skulle se okej ut även om man plockade bort knapparna. Jag kontrollerar mina passagerares rövar så de inte har knappar eller än värre dragkedjor. Rubbat jag vet, önskar att jag såg bilar som enbart fortskaftningsmedel :D |
| Härligt, tänk om fler vore som du. :) | |
|
Jag tar bort knappar på baksidan i mina jobb byxor för att inte förstöra så mycket med dem Bäst är jumpsuite att köra i sliter lite och skönt Men kör ifrån Polisen om de vill ta Er annars spärrar de nog in Er :-))) Ha deT |
|
| Kör bara mina bilar i one-piece.. Gäller hela familjen! | |
|
Det är inte bara byxorna som är farliga för skinnet... Min favoritjacka har dragkedjor, en på varje sida bak vid njurarna ungefär - och dom har slitit duktigt på skinnet i min ena bil. Så favoritjackan är bannlyst i favoritbilen :-))) |
|
| Det vore väl nåt, fyra mysdressar med tillhörande tofflor som man alltid har i skuffen och som ev. passagerare måste ta på sig före avfärd... | |
| Vad är one-piece för något? Är det någon slags unisexoverall? | |
|
henke, det är såna här: Länk Fruktansvärt fult klädesplagg som av någon outgrundlig anledning är populärt nu. /Masten |
|
|
Hehe, föräldrarna har köpte förra året en ny bil, en MX-5 enl länk: Länk Klart man vill provköra... men strikta förhållningsregler predikades innan bilen låstes upp. På sätet fanns väl utvalda mjuka frotéhanddukar, och trots det så vart det ändå ombyte innan jag fick sätta mig i bilen. Inga jeans var tillåtet. Inte heller skor, då bilen är såpass låg och om man är lite oförsiktig så kan man komma åt dörrsidorna med skorna, så därför är det strumpor som gäller. Skorna får lämnas hemma. Efter det så var det bara att tuta och köra :) Mvh Martin |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Kör de alltid själva utan skor? hehe Hur gör de om de vill ta bilen för att åka någonstans och kliva ur ? :P |
|
De tar av resp sätter på sig skorna utanför bilen, sen har de skorna på golvet :) Dom är som dom är... för att förstå hur min familj är funtad så kan jag berätta att när de hämtade sin husbil (ny) i Tyskland så var det stora problem med hur det skulle gå på färjan. Därför sattes skumplast runt om i lämplig höjd för att undvika parkeringsskador från mindre försiktiga resenärer. Mvh Martin |
|
| Jag har plastat in stolarna i alla mina bilar som i amerikanska tv-serier och pensionärer gör. | |
| Henke: Hur kan man ha missat vad en one-piece är? Ingen TV, ingen tidning inget internet? Reklam överallt ju? | |
|
Det bästa vore väl om hela bilen, BÅDE in- och utsida gick att plasta in...lite svårt att använda den då kanske ;-) One-piece, det självklara valet för dig som tänker på (eller med) insidan...hehe! |
|
|
Obs obs! Om bilen inte är kliniskt ren vid inplastningen riskerar man ju att dra runt sandkorn i lacken vid inplastningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.