AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.551

har probloem med bluetoothen, E60

de
31
dempa15
545iam -05
530i -02
z4 3.0 -03
Hej!

Började igår att experimentera med bluetoothen i bilen vilket ledde till lite problem. jag får det helt enkelt inte att funka.
telefonen hittar bilen och bilen hittar telefonen men kopplingen mellan dom bryts och ansluts hela tiden. varför?
när den väl är ansluten och jag ringer till telefonen som är ansluten till bilen så kommer de upp på skärmen att det ringer och jag klickar accept för att svara men jag kan varken höra den som pratar i bilens högtalare och den som ringer kan inte höra mig. varför?

Vad är det som jag kan ha gjort fel?

Prova med att göra bilen till en "behörig enhet" i telefonens inställningar. kan heta olika i olika telefoner, men gör att du slipper verifiera varje uppkoppling osv. Kanske därför den kopplar upp/ner?

FP
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Min tolkning av det du skriver är att du tidigare lyckats para ihop telefon och bil. Fungerade det då att ringa över Bluetooth?
Vad var det som du gjorde då du "lekte med bilens Bluetooth"?
Om jag förstår dig rätt så fungerar det att "para" Telefonen med Bilen, men sedan fungerar inte överföringen normalt vid samtal.

He
159
HenkePenke
535D GT -11
530D E61 -05
318D -11
Har du fått det att fungera?

Jag har "car telephone pro" och jag ser att jag har Bluetooth på/av. Men jag har inte lyckats para ihop telfonen med bilen utan jag måste peta i sim kortet i hållaren i bilen.

Någon som vet om jag kan förvänta mig att det ska fungera eller behöver man någon annan Bluetooth feature?

En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke
ri
20
ringberg
BMW 318d Touring -11
Har samma problem med blåtand! Min iphone fungerar helt fel fritt men min flickväns nokia håller på lika dant som din kopplar ifrån och på hela tiden!
Ska testa de du skrev folke återkommer med resultat!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
HenkePenke:

Du har tyvärr BMW's stora system, vilket betyder att du endast kan "para ihop" din mobiltelefon med bilens system och använda denna som lur. SIM kortet måste sitta i bilen vid detta system och inga nummer kan överflyttas från din mobil till bilens system.

Tyvärr :-(

Ringberg:

Vissa nokia telefoner har haft det problemet, uppdatera mjukvaran i din telefon och prova att använd en 5-siffrig kod, när du parar telefonen med bilen (fungerade för mig, när jag hade Nokia).
He
159
HenkePenke
535D GT -11
530D E61 -05
318D -11
Tack Sim
Det är sällan man får höra en sån här mening "Du har tyvärr BMW's stora system" :-)

Men jag har anat det då det inte står något i manualerna om att para ihop bilen med en extern telefon. Så nu kan jag sluta leta.

Jag tycker dock att det är konstigt då det finns bluetooth...
Hursomhelst så har jag beställt ett tvilling kort för 250 kr engångskostnad sen är det bara att trycka 333 (telenor) för att växla mellan luren och bilen, så det är ju också ganska bra.

Har ni med "bara" bluetooth också automatisk SOS uppringning?

En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
HenkePenke:

hehe :-) BMW stora system är inte specielt modernt, men SOS funktionen har du, det har det moderna "lilla-systemet" inte.

Orsaken till att man kan para ihop en mobil med bilen, är att du kan använda din mobil som extra lur i fall du vill detta.
Ra
49
Ray_Ban
523iA Touring -98
530i Touring -06
Har råkat ut för samma problem!
har en nokia E71 som fungerat utan problem i 2 år!
Men nu har den börjat koppla upp o koppla ner hela tiden!
Går itne använda blåtand!

Ska prova tipsen här! och återkommer!
Ra
49
Ray_Ban
523iA Touring -98
530i Touring -06
Har nu provat med min E71:a och gjorde en ny ihop koppling mot blåtanden och det var inga problem. Men anslutningen funderar inte.
Den kopplas upp och ner hela tiden!

Tror detta började efter att den varit inne på BMW service, kan de ha uppdaterat någon programvara i bilen??

Som sagt telefonen har fungerat i 2 år utan problem innan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.