|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har köpt en Bmw 535 Rak 6a. en frostplugg har åkt ut pga ingen glykol i vattnet förra vintern.. vad skall jag göra nu e de bara att montera en ny och hoppas på att de inte har hänt något annat? snälla hjälp mig!!! | |
|
Steg 1 är att montera en ny plugg och hålla tummarna. Fyll på vatten och varmkör, kolla att allt verkar normalt = inget vatten i oljan. Om allt verkar OK kan du testa med glykol, samma procedur. |
|
|
tackar så mycket för svaret.. |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Smeta gärna på lite tätningsmedel typ Curil-T eller liknande när du monterar frostpluggen. Oftast behövs det inte men har man lite otur kan det läcka lite retfullt. Monterade alla frostpluggar med Curil-T på min M30B35 och det fungerade fint men sen så chansade jag och körde utan Curil-T på min M20B23 och självklart började det droppa lite från en av frostpluggarna (nu efter några månader har det stoppat då pluggen har ärgats ihop sig lite mer med blocket). |
|
du kommer med största sannolikhet att få med vansinnigt mycket rost och annat skit i vattnet när den har stått utan vätska så länge. Ha koll i expansions kärlet och byt vatten några gånger, tills vattnet är hyfsat rent innan du fyller på med glykol. // Erik |
|
|
tackar så mycket för er hjälp.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.