AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.862

har en frostplugg som har utlöst.

Visa användare
3
connie
BMW 535 e34 -92
hejsan jag har köpt en Bmw 535 Rak 6a. en frostplugg har åkt ut pga ingen glykol i vattnet förra vintern.. vad skall jag göra nu e de bara att montera en ny och hoppas på att de inte har hänt något annat?
snälla hjälp mig!!!

Steg 1 är att montera en ny plugg och hålla tummarna. Fyll på vatten och varmkör, kolla att allt verkar normalt = inget vatten i oljan.

Om allt verkar OK kan du testa med glykol, samma procedur.
Visa användare
3
connie
BMW 535 e34 -92
tackar så mycket för svaret..

Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Smeta gärna på lite tätningsmedel typ Curil-T eller liknande när du monterar frostpluggen. Oftast behövs det inte men har man lite otur kan det läcka lite retfullt. Monterade alla frostpluggar med Curil-T på min M30B35 och det fungerade fint men sen så chansade jag och körde utan Curil-T på min M20B23 och självklart började det droppa lite från en av frostpluggarna (nu efter några månader har det stoppat då pluggen har ärgats ihop sig lite mer med blocket).
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
du kommer med största sannolikhet att få med vansinnigt mycket rost och annat skit i vattnet när den har stått utan vätska så länge. Ha koll i expansions kärlet och byt vatten några gånger, tills vattnet är hyfsat rent innan du fyller på med glykol.

// Erik
Visa användare
3
connie
BMW 535 e34 -92
tackar så mycket för er hjälp..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.