|
|
|
|---|---|
|
har en 94as 525 Touring där jag haft lite problem med laddtrycket. Ibland känns det som att den laddar som den ska men oftast känns den slö. En gång hade jag lös insuget när jag skulle byta glödstift och när alla delar var monterade igen och jag skulle köra hem från garaget så laddade inte turbon alls, fick nkappt upp bilen i 100!! =( Så jag tog lös insuget igen och kollade, och skryvade lös luftmassamätaren som sitter under insuget. Stämmer det att det är den som styr hur mycket torbon ska ladda?? Iaf så var den helt igensmetad med svart olje klägg, så jag rengjorde och satte tillbaka allt och satan vad bilen gick bra efter det! MEN, nu känns den lite slö igen, jag antar att trådarna i massamätaren börjar vara igen smetade. Varför blir det så??? Hoppas nån kan hjälpa och tipsa mig MVH | |
|
ingen som vet?? |
|
|
kan vara så annars kan det ju vara att turbon börjar ge sig därför det är massa oljeklet i insuget testa om du lossar kontakten på luftmassemätarn och kör märker du någon skillnad då så kan den vara dålig. vet inte om detta funkar på bmw gjorde det iaf på min audi diesel, sedan var det bara öppna börsen och köpa en ny så laddade bilen som den skulle igen. |
|
|
Ok, jag får väl kanske prova som du säger å dra ur kontakten. Men om turbon börjar vara slut så brukar det väl börja ryka en hel del, eller? För den ryker då typ ingenting. Det sitter även en kcr-box monterad, den varianten med endast en ställskruv. Vet någon hur många varv den skruven ska vara utskruvad, för jag vet ju inte heller vad förra ägaren har pillat och haft sig i =) Och sen kan jag tillägga att på vintern då det är kallare så brukar den självladda ibland, så jag vred ner boxen ett varv och då blev det bättre! Varför självladdar den, är det för att det är mer "power" i den kalla luften eller? Det blev många frågor nu =) MVH |
|
| Jo förresten, du skrev lossa kontakten, sitter det inte bara en slang på LMM? Menar du den under insuget, eller? Jag är inte någon mekaniker, så jag antar att det är därför jag frågar här av dom som kan :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.