|
|
|
|---|---|
|
tjenare jag ahr haft ett problem som har varat i många år som ingen mekaniker kan förstå vad det e ett mycket underligt problem jag har byt skivor,bromsar och det e inte not grus mellan sköld och skiva. När man bromsar så låter det så konstigt inte gnisel precis men typ som att panta en burk på retur stationen e det non som ahr varit med om not liknande? bromsar och skivor osv e bmw orginal /ursäkta svavningen :) a just det det e en 520 om det e non som vill vetta :D | |
|
Om jag förstår Dej rätt så är det ett plåtliknande ljud som uppstår när Du bromsar? Det kan vara ex Broms-skölden som sitter löst ock skallrar när Du bromsar? Hissa upp bilen ock ta bort hjulet så Du kan känna om broms-sköldarna sitter fast eller om något annat sitter löst? Nu vet jag inte om det är fram eller bak det låter ifrån? Är det bakre bromsarna som det låter ifrån så kan det även vara något som är löst vid handbroms delarna som sitter innuti bakre bromsskivorna? Känn på alla delar som sitter runt hjulen så som länkarmar etc med ock även värmesköldarna vid avgassystemet? |
|
|
Om mekaniker inte har kunnat hitta problemet så är det lite lurigt. Ifall det är en E34 skulle jag se över fram & bakvagn. Kanske extremt torra bussningar som gnids mot varandra. |
|
|
det e en e39 02 års modell mekaniker har tittat inget sitter löst så ingen vett va det kan va allt sitter som det ska |
|
|
låter från högre back när jag bromsar |
|
| har varit med om att det varit en bromssköld som slår sig när den blir varm, sedan när bilen blivit kall igen ser man inget fel | |
| måste siga också att när man sprutar lite 5-56a på skivorna och oket så låter det inget men senare typ efter en kvart så låter det igen som sattan :/ | |
|
Sprutar du olja på bromsskivan?? Inte bra! Gör rent skivorna med T-röd och byt klossarna så kanske ljudet försvinner. |
|
| jo jag menade att när jag sprutar not sont där så låter det inte men senare när detta har torkat ut så låter det som fan ljudet har funnits i ca 1-2år men va inte för att jag spruta gårde det för att få tyst på det så undrar om non vet va det kan va för fel då? | |
| Kanske prova ta bilen till bmw isåfall? dom ska väl kunna lösa det problemet antar jag. lycka till! | |
|
bmwsport5: Ser att du bor i Stockholm, en verkstad som har stor erfarenhet av BMW är: Länk Mvh |
|
| ok får tacka för alla svar :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.