|
|
|
|---|---|
|
Mina båda fjärrnycklar till min 740iL börjar se för tråkiga ut, då gummiknapparna är rejält slitna nu. Det verkar tyvärr som BMW inte tillhandahåller nya gummiknappar så man kan byta, utan det blir en helt ny nyckel med programmering för ca 1600 kr. Vilket känns en smula onödigt då nycklarna är felfria i övrigt. Men, jag vill minnas att jag tidigare sett en sida på nätet där man hade gjort kopior på själva gummiknapparna så man kunde byta dessa själv och på så vis fräscha upp sina gamla nycklar. Vet någon av er mer om detta, eller tips på var man antingen kan hitta donatornycklar som har friskt gummi att flytta över till mina nycklar, eller om och var man kan få tag i nya gummin original eller inte. Dr Tinnitus Min bil Länk | |
|
Jag letade runt lite på nätet och hittade detta. Länk Någon som har någon erfarenhet av just dessa? Hittade andra med, men flera av dem så ut som skit rent ut sagt, men denna såg rätt hyfsad ut. Man vill ju att det ska se så lika ut som original som möjligt, helst identiskt och hålla ett bra tag med. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag köpte något liknande från ebay, kanske samma säljare t.o.m, och utseendet överenstämde med original men passformen var inte 100%. Jag fick skära bort lite undertill för att få till det. |
|
|
Jag slipade till en gummibit så jag fick rätt form så att den fyllde ut fördjupningen på den och limmade med superlim mot det gamla gummit direkt på nyckeln funkar jättebra. 628csi |
|
|
628csi Och det ser precis ut och känns som en fräsch originalnyckel? Det var ju liksom speciellt det jag efterfrågade, inte om man kan få till en fungerande "tattarlösning" för det kan jag naturligtvis fixa. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Köpte två st, får se om de kommer och hur de ser ut. If it works, don't fix it. |
|
|
S&S Köpte du gummiknapparna som fanns i min länk? Gjorde du det så blev jag ju jäkligt nyfiken på hur de ser ut och känns. Så du får räkna med att ge en ordentlig recension på dem och själva köp/leverans, samt bytet. Är det bra grejor så vill jag köpa jag med, men jag vet inte riktigt hur man trixar med Paypal, då jag inte har Paypal själv. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Återkommer med recension, en länk till PayPal: Länk If it works, don't fix it. |
|
|
Länk If it works, don't fix it. |
|
|
Kollar man noga så ser det ju först ut som om det är en exakt kopia på de knapparna du beställt, och jämfört med vissa andra i tillsynes bra kvalitet på själva utseendet i alla falll. Men, man har faktiskt vänt symbolen på knappen för låsning av bilen 180 grader, så pilen pekar åt motsatt håll jämfört med BMW original. Lite synd men det är väl ett knep för att inte få stämningar på halsen. Om dessa gummiknappar är av god design och kvalitét så får man nog anse det vara värt den snodda symbolen för att slippa punga ut med närmare 2000 kr för en helt ny nyckel om gummiknapparna börjar bli slitna på originalnyckeln Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
<Jag vill oxå ha dessa plast bitar om nu det värt det. //Harvinder |
|
|
S&S Hur fanken gick det med knappauslingarna då? Har du fått hem dem, eller är du blåst på konfekten? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Köpt från en liknade person på E-bay bosatt i Slovenien. Tot. ca 10€ för två stycken. Materialet är inte lika hårt som i original vilket gjorde att den ena knappen fick sig en lite törn av materialbrist vid bytet, som fö. tog under 5 min. Det finns säker andra av bättre kvalité. Det som gjorde mig lite mer orolig är att den ena nyckeln verkar sakna chip för EWS(startspärr) och att den fortfarande fungerar i bilen. Hur går det ihop? : / Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Nu har jag till slut fått gummibitarna, efter tre veckors väntan och visst meningsutbyte med säljaren kan jag säga att den arrogante i***ten inte behöver sälja nånting mer till mig. Gummit sitter i nycklarna efter lite trimmning, ser bra ut. Inte original men det sitter inga originaldäck på bilen heller. Såg att gummit finns att köpa på eBay.de med kortare leveranstid... If it works, don't fix it. |
|
|
S&S Är det exakt samma gummi som du köpte av killen som kan köpas på eBay? Eller är det likadana gummin fast av annan tillverkning? Känns dessa gummin bra också? Samma känsla tjocklek och hårdhet som original? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Kan inte svara på om det är likadana gummin, känslan i gummit kan jag inte heller svara på då de gamla var lövtunna och lite "kladdiga" som det blir efter en längre tids användning. De nya känns helt OK, nu ska jag bara försöka få igång fjärrkontrollen. Mektipset här på forumet fungerar inte för mig. If it works, don't fix it. |
|
|
Kan du visa exakt vilka knappar du köpte, och från vilken kille? Så man vet vilka/vilken man kanske bör undvika. Sant vilka du hittade på eBay som du menade var samma/lika? Jag har sett olika på eBay, bl a en som säger att det är "de bästa som finns att få" Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Här köpte jag mina gummin: Länk Det finns fler att handla mer av: Länk Länk If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.