AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
795

En påse blandade delar för vinterpyssel med min 740iL

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
har införskaffats på BMW.

Tänkte ju småpyssla lite med min sommarbil under vintermörkret.

Jag har ju sedan tidigare nya lyktglas (fast de är ju i plast) till strålkastarna liggandes, med packningar. De ska på i vinter tänkte jag.

Men då kommer ju blinkerserna att se bra sletna ut i jämförelse, så jag köpte ett par nya sådana med, ja det var ju redan en liten spricka i det ena så det var kondens.

Den fixade ju far min en liten incident när han öppnade en bakdörr så listen mitt på bakdörren kilade sig in mellan framdörrens list och plåten, så det blev en liten knäck på listerna. Så jag köpte nya sådana lister runt om, ja va fan, en av listerna i underkant på dörrarna hade en liten liten skada så jag köpte 4 nya sådana med när jag ändå var i farten.

Sen har ju gummllisten i kanten på sista kromlisten på takkanten över dörrarna, den som går ner langst bak över bakdörren mot C-stolpen, börjar spricka och släppa. Ja så jag köpte ett par sådana lister med så det blir fint även där igen.

Jag har ett par nya njurar liggande sen förr som ska på tänkte jag.

Sen bidde det även en ny styrenhet för den fjärrstyrda bakluckan, så kanske den börjar funka igen. Sista månaderna så har den ju gått upp så fint till fullt öppet, men inte ned så man har fått dra ner den för hand till soft-closen tagit över sista biten.

Jag ska ta mig rackarn ta och beställa hem en ny elmotor (med minne) till tilten på passagerarstolen, då den inte funkade när jag köpte bilen. Nu ska det fixas ta mig fan.

Sen är det dags för oljeservice med innan den ska ut till våren.

Ja just ja, köpte ju även fästen och upphängning i golvet för sista ljuddämparen på vänster sida bak, då det var nåt knas med det.

Ja just ja 2, köpte ju även en ny knappsats till vänster sida på multiratten, den som styr kanalval, volym, R/T och telefon/röststyrning. Det är inget tekniskt fel på den som sitter där nu, men den börjar bli lite nött på volymknappens +/- så det lyser igenom utanför själva symbolerna i mörkret, och så kan man ju inte ha det, så jag köpte nytt jag.... :)

Tror jag ska köpa nya däcktrycksensorer till alla fälgar med, i alla fall minst en för den vill inte. Så man slipper de där retsamma "trianglarna" i displayen framför ratten, som är det enda felmeddelande som finns i den displayen

Ja sen ska väl skrindan se lite mer proper ut till nästa vår får vi hoppas. Jag ska ta och göra en maskinpolering på den under vintern med.

Har ju även nya "täcklister" som ska sitta mellan överkanten på baksätets ryggstöd och hatthyllan, ja de som viker ihop sig och täcker spalten som finns beroende på om ryggstöden är vickade bakåt eller inte. Det hade börjat glipa fult på ena sidan av tidens tand, så jag köpte två nya lister för ett tag sen, så de ska dit i vinter

Detta kostade ju några kronor, men va fan, jag röker ju inte så jag har råd som jag brukar säga...
;)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
...och så kan man ju inte ha det

Så kul att läsa, mycket bra att du tar hand om din bil, tummen upp.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.