AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.512

Passar fälgar från Z4M till en Z4 3,0?

Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Som sagt kommer fälgarna från en Z4M passa på en Z4 3,0?
Är du sugen på de på blocket? :D
Det skall inte vara någon skillnad alls
Er
2
Erik Adolfsson
Z4 M Coupe -07
318IS -93
M modellerna har lägre ET bak, ca 20 mm. Så det passar inte.

Mellan Z4 M och M3 E46 passar hjulen.

Har själv 19" Breyton fälgar som inte är med M ET på min Z4 M. Har 20 mm spacer bak, fram är det samma.

Svårare att lösa åt andra hållet...

MVH
okej, jag har 19" M-fälgar på min 3.0:a men det kanske har skett något ingrepp av den tidigare ägaren...
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Så dom kommer hamna utanför skärm kanten? Isåfall, kan man räkna ut med hur mycket?
Kriminellt att han krängt på vinterpuckar, annars hade jag köpt dem direkt! Missade tyvärr en uppsättning som var ute tidigare i år för 10k inkl. passande sommardäck.

Herr Adolfsson: vilken Breyton-fälg är det du åker med? OZ Raffaello var det här, kör spacers bak. Alltid kul att höra vad andra åker med.

highstream: noterade i förbifarten att din bil saknar lackerade lykthus, hur kommer det sig? Import? I så fall - från vilket land?
Menar du att lykthusen inte har kromat innandöme? Det tycker jag bara är en fördel då svart ser bättre ut enligt mig
Det är från Tyskland, importerad av M. Törngren Bil AB
Nja, kromade är de inte utan de är lackerade i matt silver. Alla svensksålda tre-komma-nollor har det som standardutrustning vilket inte gick att välja bort (i första taget i alla fall). 2.5i hade svarta lykthus samt andra njurar som ett led i att skilja de två modellerna åt.

Sköt en bild där det syns rätt väl att det handlar om en lackerad tillika matt yta:
Länk

Lustigt att en tyskimport saknar det, kanske hänger ihop med att det är vita blinkers på en så pass gammal årsmodell? Såg någon på ett brittiskt forum som bytte till vita blinkers från en senare årsmodell med mindre motor och då blev det svarta hus. VM i att haka upp sig på detaljer här, dessutom svårt OT men vad gör man när nyfikenheten slår till :)
Japp det är säkert ett par vita 2.5 xenons som sitter på den
Jag föredrar som sagt den svarta färgen, så jag är nöjd

Tack för infon btw :D
Ba
22
Bagaren
X5 3,0-02
Vi köpte Z4M fälgarna på blocket i dag,sitter som en smäck på vår z4-3,0.Sticker ut något mer,dom ligger jäms med skärmkanten,ska nog inte vara problem med besiktningen då,vad tror ni?

Får vi se en bild eller två? :D
Er
2
Erik Adolfsson
Z4 M Coupe -07
318IS -93
Kör med Breyton imagine, hade tidigare dessa på en Z3 coupe 2.8
Ångrar inte att jag behöll hjulen då jag bytte bil.

Farsan har 20" OZ Raffaello på sin bil, det är en riktigt fin fälg...
Trevligt! Hittade till och med en bild via google på en Z4 med just Breyton Imagine, inte helt olik en viss OZ-fälg vilket i mina ögon är odelat positivt.

Sprang även på dessa av en slump, lite sugen på att byta blir man ju (inte)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.