|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Björn Självklart är ju 100" inte direkt kaffepengar för de flesta "normala" arbetare. Vill man ha en hyfsat lågmilad 123d coupé med manuell låda och en skapligt peng mindre än nypris så är din absolut ett vettigt alt. Det var ju bara min högst personliga smak jag uttryckte när jag skrev att jag skulle lagt till 85" då jag tycker M-pkt, aut och navi pro tillsammans med ett års ytterligare garanti osv skulle vara värt det. Alltså jag skulle ju aldrig köpa en diesel utan aut alls så jag kan ju inte påstå att jag är direkt objektiv i frågan. Ang att en starkare roligare diesel gör sig med manuell så tycker jag nästan tvärtom. Skulle köpa en beg 07-08 Audi A5 3.0 tdi Quattro nu hade jag tänkt men efter att provkört en med manuell (aut kom mycket senare och blir därmed en hel del dyrare beg) så var det otänkbart. 0-100 på 5.9 sek kanske stämmer men DAMN vad det var ett jäkla ryckande i pinnen för att nå de där 100 knycken......Alltså min prsonliga åsikt är att en manuell bil med diesel inte känns lika pigg som motsvarande med aut. Tex tycker jag ju att A6'an med samma motor och aut gav känslan av att acca snabbare vilket jag tycker är värt mer än siffror på ett papper som säger annat. = ) Ang valet av Volvon så förstår jag ju dig i alla fall delvis. Klart att man vill ha pengar till annat kul också och som du säger finns det ju gott om tid för roliga busbilar i framtiden. Får väl hoppas du återvänder till Bmw träsket nån gång framöver......; ) SW |
|
|
Då Björn ägt sin bil privat så måste man tänka på att den då blir helt ointressant som tjänstebil pga att den blir momssmittad. Detta gör att bilen kommer värderas ganska långt under demobilar och nybilar pga den mycket mer begränsade potentiella ägarkretsen. ------- //Lövet |
|
| Bjorn_h > vad blev (blir) slutpriset? Hur långt ifrån 265 kSEK? | |
|
Inte såld ännu, bilen ligger ute för 279' nu. Har ett par trådar jag ska dra i och se vad som händer där :) Men va f*n, det ger sig :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.