|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Börjar luta åt tjänstebil på gott och ont, men som alltid måste det ju räknas både en och två gånger. Därför är jag nyfiken på vad ni tror min nuvarande bil kan vara värd. Det är en -08 (uttagen 0810) 123d E82 (Coupé) ~3200 mil - Svartmetallic - Sportstolar - Sportchassi - Svart läderklädsel - Xenon ljus - S-däck på 18" org. fälg och v-däck på 17" org. fälg. - Hifi prof. - USB - Aut. avbländande innerbakspegel - Velour mattor + Gummi - BMW portable navigator (fast installerad Garmin GPS) - PDC bak Ditec behandlad innan den togs ut och återbehandlad efter 12mån Har säkert missat nått i utrustningsväg men det är vad jag kommer på nu. Så vad tror ni man kan få för den om man säljer den antingen nu snart eller framåt vårkanten? | |
|
Ingen som har ett förslag? Hittar inga ute på blocket etc. så jag har inte den blekaste... |
|
| Testa du med 300 tkr | |
|
Det är ju alltid problematiskt att gissa slutpriser på bilar som är ovanliga.. i normalfallet kollar man blocket och får, åtminstone, ett hum om var priserna ligger.. I Ditt fall kanske Du kan fråga en handlare vad han bjuder i inbyte mot en ny Bmw och få lite vägledning. Och så kan man förstås räkna ut vad en sådan kärra, med samma utrustning, kostar prutad och klar och sedan använda värdeminskning på någon annan jämförbar BMW-modell och komma fram till ett pris.. Eller så "höftar" Du ett pris och sätter ut en annons och ser om telefonen börjar glöda eller är helt tyst och justerar priset därefter... Lycka till! |
|
|
Såg att det fanns betydligt fler om man kikar på mobile.de Där ligger snarlika bilar utrustningsmässigt på runt och något över 30000 euro. Så minst 300' måste väl vara vettigt, för visst brukar väl svensksålda kärror av någon anledning vara något högre i pris? |
|
|
Omkring 265 KSEK. 125i är roligare, likaså 325d. |
|
|
bjorn_h: Det måste vara psykologiskt mer riktigt att annonsera ut den för 299.000:-, har också lite svårt att tro att bilen skulle säljas för över 300´...: Prisexempel: Länk Länk Mvh |
|
|
turbo4ever: 265' ? Det får du ju en halvklent utrustad E87 för enl. rob_t_j72's länkar? Sen vet jag inte om 125 är så mycket roligare? Kanske något lite mer klipp i motorn men med sämre bränsle ekonomi och utan diffspärr... nja... Aja vi får väl se, jag kommer ju inte ha bråttom att bli av med den om det nu blir försäljning och det finns dåligt med E82 dieslar på beg. marknaden :) Men då har jag en riktning i pris ungefär! Tack för hjälpen allihop! |
|
|
Har du en diffbroms i din bil? Jag trodde BMW bara hade det på M-bilar. Mvh Johan |
|
|
123:an har en elektronisk diff ja. x35 bilarna har det med om jag inte misstar mig. |
|
|
Elektronisk diffbroms? Att bakbromsarna bromsar det spinnande hjulet? Fuskdiffbroms alltså? =) Mvh Johan |
|
| Precis, men fuskdiff är efter jämförelse med min fd. 330 roligare än ingen diff speciellt i Borås blöta väglag :) | |
|
Jaså redan dags för försäljning. Iom att du inte har så bråttom hade jag nog satt ut den ganska högt i en månad och sett om det varit något drag efter bilen. Tror ändå en sådan ovanlig diesel kan vara eftertraktad. Vad blir det för tjänstebil isf? |
|
| 265 är på tok för lågt. Det hade varit ok om det hade varit en 120dM hos en bilhandlare. | |
|
Då var det klart med det praktiska och dags att hämta offert på tjänstevagn, blir till att lämna BMW och vänja sig vid framhjulsdrift, kombi, miljövänligt och svensktillverkat... Blir till att putsa på pärlan ordentligt och lägga ut henne på 300' här under julhelgen :) Tack för alla tankar och råd här, och är någon sugen på en årsgammal 1 Coupé så hål utkik på Powerbörsen framöver :) |
|
| bjorn_h: Vilken bil blir det denna gång, V70FT? | |
|
janih: Nej, det blir en V50 1.6D Drive den här gången. V70n är både onödigt stor och dyrare så det fick bli så :) |
|
|
Ohhh byta bort en sån rolig Bmw mot en såååå seg och tråkig Volvo kan inte kännas roligt Björn.......Just den modellen är bland de absolut tråkigaste bland nya bilar jag provkört senaste åren. Ang slutpris på din vågar jag inte sia men skulle nog i alla fall själv lägga till 85" på de 300" du begär för att få nån av de fabriksnya 123d coupé till salu i Karlstad med kpl M-pkt, aut och navi proffessional. Kombinationen svartmet och lemon läder på de är inte helt fel heller. Sen tycker jag inte diesel gör sig med manuell låda men smaken är ju som baken. Lycka till med försäljningen av 123'an i alla fall! SW |
|
|
S.Wadstedt: Nä det är väl ingen höjdare, men vänder man på det så får man ju fråga sig vart dom extra tusenlapparna per månad gör sig bäst ur ett helhetsperspektiv, på parkeringsplatsen eller på lek och lev kontot. Är ju bara 25 så det finns ju mer att se och uppleva, stora stygga bilar kommer det finnas tid och utrymme för igen var så säker. Angående priset och det du nämnde om bilarna i Karlstad så får vi ju räkna dit ett par vinder däck med vilket knuffar upp priset strax över 400' vilket gör en prisskillnad på ~100' kr mellan mitt begärda pris och priset på vagnarna i fråga. Och för gemene man är 100000 kr ganska mycket pengar. Om man lånar till bilen och betalar det under en lång period gör det ändå mycket på anortering och ränta. Att diesel sen inte gör sig men "riktig" låda håller jag med om när vi pratar en tråkig och slätstruken diesel, men 123:an som ändå går att dra lite på växlarna så har jag trivts bra med spaken. |
|
|
Hej...inte samma bil men kolla priset gubbar..Länk en liiiten fingervisning? Frasse |
|
| Frassemannen: Sjukt bra pris på världen enda(?) 130 E82... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.