|
|
|
|---|---|
|
Har märkt ett litet fenomen på min 328 -95:a när man kör med den, kanske dom beter sig så? ,vet inte men funderar på vad det kan vara. (Manuell-låda) Det händer runt 1000-1500 varv, om man kör på 2:an sakta och ger fullgas så svarar bilen direkt men efter nån sekund så stannar accelerationen upp nån knapp sekund, för att sedan fortsätta att accelerera. Det är inte som typ tändmissar, utan den tvekar/stannar till i accet. Händer ibland på 3:an oxå. Man kör på 3:an, släpper gasen helt liten stund och ger på nästan full gas, det blir samma fenomen som beskrivet ovan. Inbillar mig att det dök upp efter jag tog bort öppna luftfiltret och satte tillbaka originalfilter boxen Har funderat på LLM, lamdasonder m.m..... Nån som har liknande erfarenhet, vore då tacksam för svar! Mvh! | |
|
Länk Kan ju vara värt ett försök :) |
|
|
Absolut värt ett försök! Har bara haft batteriet bortkopplat och kopplat på det igen, men då har motorn fortfarande varit ljummen. Har annars bytt alla tändspolar. Fick då bort misständningar som ibland uppstod, men kopplade aldrig bort batteriet så datorn fick lära om sig på nytt. Nya tändstift, bränslefilter (ca 1,5år gammalt), drar ingen tjuvluft (ska kolla det en gång till) Borde nog koppla upp den så felkoder kan läsas, men jag tror inte man ser några faktiskt...Vet inte hur mkt man kan se på dessa modeller |
|
|
Vilken intressant historia. Berätta gärna hur det gick:) ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Något nytt i ämnet? Min bil är beter sig likadant.. |
|
|
Testar det nu! Har haft batteriet ur kopplat i ca 1 timme! Nyss kopplat på det och vridit igång bilen så jag återkommet efter den blivit varm och man har provkört! Hade samma symtom i min! E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
Kopplade på batteriet och lät den stå i 30min & bli varm! sen for jag ut och körde totalt ca 2mil och jag måste faktiskt erkänna att det gick till sig så långt jag kan känna hittills iallafall fick även bort ett till störande problem! om man tex har backat sen släppt upp kopplingen sen lagt in ettan igen och ska möta koppligen med gasen så har den varit nära på att stanna flera gånger! Nu får jag inte det där fallet på varvtalet som jag fick förut! Förut då man varva så kunde den sjuka ned till 300varv på tillbaka vägen innan den for upp till 600igen! nu stannar den direkt på 600v! Detta är då min erfarenhet! och om det skulle visa sig sen att det kommer tillbaka så berättar jag det! E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.