|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet var man får tag på ett PCMCIA adepter som funkar till Carsoft & INPA / Ediabas så att jag slipper köpa en USB-adepter eftersom det tydligen är minst sagt tveksam funktion på USB-adeptrarna (tydligen 1 på 50 som funkar, har jag läst här på forumet)? Vänligen- Stefan | |
|
Dom flesta brukar få INPA att funka med USB-adapter. Jag kör med en jag köpte på Jula, och tydligen ska Claes O ha en som funkar också. Carsoft vet jag inte, men kan inte tänka mig att det ska vara värre. |
|
|
Alla "äkta" PCMCIA-kort som ger en riktig serieport lär fungera, en sådan serieport är likadan som en som är inbyggd i datorn. Köpes på ebay för en spottstyver! |
|
| jag använder clas ohlsons kabel art nr:38-2150 fungerar klockrent med xp försökte utan framgång med windows 7 så jag köpte en liten 10" laptop med xp, (kör carsoft 6.5 sp1). | |
| Hur vet man om ett pcmcia med serieport är "äkta"? | |
|
Det behöver man inte fundera på, jag betalade 70-80 kr eller så från ebay så då kan man chansa (säkert 90% fungerar). Men man kan ju köpa ett där det uttryckligen står nånting om UART 16650/16C950 som är riktiga serieportar. Länk har jag och det fungerar utmärkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.