|
|
|
|---|---|
|
Specar en e82 som ska beställas i december, det börjar dra ihop sig och jag har inte bestämt mig än angående klädseln och motorn. Pendlar mellan tyg och läder i beige. Är det så att läder blir vågig med tiden, specielt i sittdynan och det bildas en del veck. Är det oundvikligt? Sedan är frågan om tyget är lika känslig som läder mot blåa jeans. Vad har ni för erfarenheter av den färgen i tyg kontra läder? Om det är så att jeans färgar av sig, vilket är lättast att rengöra tyg eller läder? Angående motorvalet så står det mellan 135i eller 123d, vilken skulle ni välja? | |
Roffa1 |
Jag har själv ljust läder (Dakota Oyster) har ej märk någon som helst avfärgning från mina blå jeans. Tycker det ljusa lädret verkar lite smutavstötande. Skulle aldrig tveka inför valet av tyg eller skinnklädsel. Likaså väljer du naturligtvis den starkaste motorn;-) |
| Jag tycker inte att du ska välja beigt tyg. Har haft det på en tidigare bil, skulle inte välja det igen. Har nu istället sandfärgat läder, mycket mer praktiskt och snyggare. Smutsen sätter sig inte lika lätt och om den gör det så är den oftast enkel att ta bort med lädercleaner. Ska du endå ha tyg så välja då hellre än mörkare färg. | |
|
skulle inte valt beige överhuvudtaget särskilt inte i en 1-serie. men om det tvunget ska vara beige så är det skinn som gäller särskilt i en coupé. får man fråga vad det blir för lackering? måste också bara säga att jag är ganska avis. hade jag fått välja en ny bil hade det varit en 1-serie coupé. grundspecen hade sett ut såhär. 125iM titansilvermetallic M261-fälgar boston terra läder ej modellbeteckning |
|
|
Ok, alltså ljus klädsel kräver läder men det går bra med tyg bara det är mörka färger. Har jag fattat rätt? Eftersom jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt med helsvart inredning är jag ute efter ngt ljust. Först var jag inne på Lemon men nu har jag svängt mot Beige. Länk Ser inte så tokigt ut.... eller? Lackeringen blir Sedona, som på bilden ovan. |
|
|
Själv tycker jag läder är att föredra framför tyg i alla lägen. Men beige tyg tror jag absolut inte på, lite som att förkorta bäst före datumet på bilen.. :) Inredningen på bilden är väl grått läder, snyggt tycker jag. Själv är jag en sån där tråkig lirare som valt svart läder i nya bilarna jag beställt.. |
|
|
Håller med Anders S. inredningen på bilden tycker jag är grå och väldigt snygg ! Själv hade jag valt 135i, finns det M-paket till den så hade det också åkt med. Lycka till med beställningen. /Janne |
|
|
Qdtjant: Har för mig att M-paketet ingår på 135i, tyckte jag läste det inför lanseringen. /Andreas. |
|
|
Är det bra skinn och kvalitetsjeans färgar det inte av sig, och ljusgrått/vitt skinn är otroligt snyggt! Ang motorval hade JAG valt 135i, men att du ens överväger 123d som alternativ tyder på att du nog borde välja den istället. |
|
| Jag har den ljusgråa dakotalädern som är på bilden i min bil och det har fungerat mycket bra och utan missfärgningar. | |
|
Hmm.... ni tror lädret på bilden är grå, den är beige faktiskt. Här är länken, det är bara bläddra ner. Massa bilder. Länk |
|
| Den ser verkligen inte beige ut, speciellt inte på första bilden. Hur som helst, "alaskagrå" är snyggare, in my point of view :) | |
|
Jag tycker du ska välja 135i med skinn. Färgen är som baken, men beige går bort för min del. //Stefan |
|
|
Beige skinn är jättesnyggt så länge inte instrumentbräda och hela dörrarna är beige. Om man har beige stolar och inlägg i dörrarna men resten svart så blir det skitsnyggt. Såhär såg min förra bil ut: Länk Lite i beigaste laget ;-) ------- //Lövet |
|
| alltså beige till sedona går bort. jag tycker du ska ha grått isåfall. till beiget är det svart som gäller. | |
|
Ok, de flesta tycker att det är grå man ska köra på, ska leta fram lite bilder. Man vet aldrig jag kanske gillar det. Kikade i e82ans katalog och såg att alaskagrå/sedona rekomenderas inte. Lemon är ett alternativ oxå. Hur upplever ni lädret vid kall respektive varm väderlek, är det något man kan stå ut med? Angående motorn: Den enda anledningen att jag överväger 123d är att jag vägrar tanka 95oktan i en bil som har en motor som är byggd för 98oktan. Jag har sett att vissa stationer här omkring har plockat bort 98 från sina pumpar. Kommer den trenden att sprida sig till alla bolag? Jag tänkte behålla bilen rätt länge så........ Risken finns att dieselns prestanda/karaktär kan göra mig besviken. 135i däremot, vet jag att jag kommer bli nöjd med. |
|
| okej. men du kanske ska köra på den kombo du själv tycker. för att lyssna på alla andra går ju inte. det är ju ändå du som ska ha bilen så det du tycker måste väga tyngst. går ju alltid att testa i konfiguratorn. | |
|
Visst är det så men samtidigt är jag öppen för förslag. Det är först då när man börjar försvara sitt val inser man att man är på rätt spår. |
|
Roffa1 |
Angående TS uppfattning om beige klädsel, så ser den snarare ut som Dakota/Oyster. |
| Är det bara jag som tycker "sadelbrunt" skinn är grymt snyggt? | |
Buspelle |
Har haft beige läder i flera bilar och det är inga större problem med missfärgningar från jeans e d. Det finns dessutom bra rengöringsmedel. Grått är supertrist och det sista jag hade valt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.