AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
472

Sänka bilen

jo
9
joni
318is,-93. 205 hk (n/a)
Jag vill sänka min 320-01 ca 30mm för bättre väghållning.
Ringde BMW och de sa att bara byta fjädrar är
inte bra, kan få t.om. sämre väghållning och högre slitage av däck. De rekommenderade att byta både dämpare och fjäderben. Är det någon som har bytt bara fjädrar och
i så fall hur blev det?
Zolle
Sämre tror jag i alla fall inte att det kan bli jag sänkte med bara fjädrar för en vecka sen och det blev betydligt bättre både optiskt och prestanda mässigt visst det hade ju inte skadat att byta till sport dämpare men va fan man kör ju inte på bana och heter inte Schumacher i efternamn så jag tycker det räcker med original dämparna till att både att rödljusköra och leka lite på någon trevlig landsväg men det är bara vad jag tycker.....

Superfreak
-:BeeMWe:-
Sliter lite mer på dämpare i och med att de belastas mer.

10 liter bensin på 4 mil...

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Har också bara bytt fjädrar, de blir bra de...
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Det är ju som sagt alltid bättre att byta dämpare också men man får väl göra en avvägning hur länge man ska ha bilen kontra att dämparna slits fortare=byte..Köper man ett kit så är ju dämpare och fjädrar anpassande för varandra vilket ger ett bättre resultat men själklart också dyrare..:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Vad kostar m-väghållning kitt till e46
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror att någonstans runt 8-10, detta var en siffra från luften av en på Henry Melin Bil. Men detta sänker enbart ca 10mm fick jag höra.

Själv har jag beställt Bilstein sportdämpare/kortare fjädrar. Kan återkomma med resultatet när det är monterat. Det gick förresten på 8845:- totalt.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Är det stor skillnad på väghållningen efter att man monterat m-väghållning kit.Kan inte sänka för mycket måste få in bilen i garage.
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Jag har AP sänkningssats på min 325 -93 och det är bara fjädrarna som är bytta. Väghållningen vart mycket bättre, större skillnad än vad jag trodde.

Bilen är sänkt 40mm fram o 20mm bak
bild :Länk
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
De går ju att bara bytta fjädrar.
Men om du har råd så tycker jag att du ska köpa dämpare oxå!!
De blir dyrare i längden om du inte köper dämpare!

Mvh: Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.