|
|
|
|---|---|
|
Tja Vet någon om det är mkt jobb att hänga i en M20B25 motor+ låda i 02:a?. Måste man masakera torpedväggen fullständigt för lådan eller?. Korta av kardan o sen en E30 klump?, går d? Tips önskas Mvh Henke | |
|
Visst går det men frågar du mig så förstör du balansen i bilen,ska du åka rattlås gör det väl inte så mkt men en 02a ska det svängas med. En M10 med en lagom turbo är en klockren kombo. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Länk Här finns en guide. /Anders C |
|
|
Okej, kollade lite snabbt. Men jag tyckte den va rätt rörig den sidan!. Ingen som vet nått mer konkret? Har en bekant som har en turbokonverterad M20B25 som ska vara god för 350-400hk. Lite smått sugen på den.. Mvh Henke |
|
|
lite gammal tråd kanske men varför förstöra en 02a med en m20 motor, snikkonvertera m10an med turbo så går den ju lika bra fast med mindre hk. jag har en 1602 med 2002tii botten, e12 topp, 284g kam, 2,5" avgassystem, rotor utan varvstopp. och jag körde ifrån kompisens volvo 940 turbo med lätt höjt laddtryck och då har jag inte monterat extraktor och 38mm motorcykelförgasarna (flödar lika som weber 45or) än. så bättre man kör med m10an iställe för nån tung m20. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.