AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.149

Köp av E60 -06 -07

wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Hej på er!
Efter att ha varit härifrån och kört Ford i 5 år känns det nu som om det är dags för en E60.
Har hört att det förekommer div. elektronikstrul på speciellt de tidiga modellerna men hur är -06 -07 kvalitetsmässigt?

Jag siktar på 523 eller 525, helst automat.

Tips?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Sålde min 06: E60 530i för någon månad sedan och kan väl sammanfatta mina 3 år med bilen som i stort sett helt problemfria.
Enda felet var en sensor till krockkudden i ratten som fick bytas på garanti vilket tydligen varit vanligt.
Kaross, lack, inredning, elektronik i perfekt skick efter de här åren.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Gick visst undan lite snabbare än tänkt med köp....

Ropade in en 525i -07 sedan, 8100 mil, på KVD precis
178000:- inkl inropsavg. kan väl inte varit helt åt helsike?
Ne
83
NedimB
e71 X6 2013
då får man gratta till ny bil. Återkom gärna med mer info...och hur nöjd du är
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Nu är pärlan hämtad och skicket var över förväntan, den känns riktigt fräsch helt enkelt.
Blev även extra överraskad av att ljud- och fjädringskomforten var så bra.
Den är lite snikutrustad med enbart Advantagepaketet. Men jag saknar egentligen inget förutom PDC som kunde varit trevligt.
Vinterdäck på plåtfälgar är inte så stiligt så de kommer nog att få hoppa över på originalalufälgarna och en ny uppsättning 17¨ (stjärneker 122 eller radialeker 244) införskaffas till sommardäcken.

Serviceintervallerna börjar jag begripa nu, de fick jag inte ihop inledningsvis. Tyckte att det borde vara dags för service med 1900 mil sen sist men bilens serviceindikator är nöjd med tillvaron ett bra tag till.

ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Gratulerar, låter som du gjort en rätt bra affär.

Fick du med något mer än advantagepaketet?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
janih>

Tack, jo det känns som mycket bil för pengarna.
Fick hjälp av CooperVickis med att fixa utrustningslistan och det ser inte ut att vara en pinal mer än det som ingår i Advantagepaketet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.