|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Tror ni att det är värt att slänga in en Dieselmotor i W126? Då spelar det ingen roll vilken modell jag har. Bara utrustningen :D | |
|
Köp en färdig W126 med diesel. Finns många som gjort det bytet. Eller köp en med fabriksmonterat diesel. Då får du en välutrustad från början. Väljer du en 81:as 300SD är den snart skattefri. Stephan |
|
|
En W126 lockar starkt. Har någon varit och inspekterat vagnarna hos denna handlare? Länk Är bilarna lika bra i verkligheten som de ser ut på bild? |
|
|
Har aldrig hört om dom förrut. Men verkade som sagt ha fina bilar. Dom har ju en riktigt fin 540 E39. |
|
|
Ville bara säga att jag har gått över till en 300CE för dom drar mindre soppa + mer bil för pengarna. Länk |
|
|
Friedrich S, SBM har mycket gott rykte, men är samtidigt mycket duktiga på rekond (läs puts) och vet hur man tar betalt :) Fina gamla Mercor börjar bli dyra i Tyskland, chansen att fynda är större i Sverige. MVH |
|
|
E38B12, kul att du visste något om SBM. Om bilarna är bra tycker jag inte priserna är avskräckande. Det du skriver om rekond kunde man nästan misstänka, för inredningarna ser i alla fall på bild väldigt fina ut med tanke på bilarnas ålder. Är inte chansen större att hitta ett rostfritt exemplar hos SBM än i Sverige? Att hitta en W126 med säg ärliga 15000 mil på mätaren måste väl nästan vara omöjligt i Sverige? Fast det kanske det är i Tyskland också? Om jag inte haft min 740 hade jag nog redan suttit på flyget till Kloten... |
|
|
Det står fortfarande mellan en C124 och en W126. Så länge den (W126) är snygg och stor och har: Elhissar, Elspeglar, ABS, Airbag,Något som kyler, Fina mjuka säten, farthållare. Har den inte AC så har den el-taklucka. Har den inte el-Taklucka så har den AC. Den kan har båda också. Men huvudsaken jag har en av dom så nöjer jag mej. Skinnsäten är inte heller nödvändigt. Jag kan klara mej utan :) Men oftast så har dom den simplaste utrustningen som jag har räknat upp. Det behöver inte vara en 300 SE. Det kan bli en 280 SE också. Sen vet jag inte om dem har bak-nackstöd som standard eller om dom har bara fällt ner dom på annonserna? En 300 CE är ju fin, men en W126 är ju snyggare :P 300 CE får man mera bil för pengarna. W126 är mafia. 300 CE går bättre och drar mindre. Dol ligger i samma prisklass. :S Vad skulle du ha valt? |
|
| Med tanke på att du är 19 år skulle jag börja med att ringa försäkringbolaget och kolla försäkringspremierna. Sedan välja en 230 CE. | |
|
230 CE är så dyra. Mycket dyra än en 300 CE och 300 SE. ALLA bilar är dyra när man är ny till försäkringen. |
|
| Jo men det är ändå skillnad på dyr och tokdyr försäkring. Men jag antar att du kollat detta redan. Annars rekommenderar jag att du gör det. De flesta andra driftskostnader är fö också lägre på en 230CE. | |
|
Jo, jag vet att 230 CE är billigare, men dom är så dyr i köp o.v.s. Om jag hittade en tabell efter försäkringar. Finns också ett litet problem med CE. Det är att dom är så trång i baksätet + att man bara kan sitta 2 pers där bak. :P Har kollat upp försäkringen på en 300 CE och det låg nära 4000 kr iallafall. En 300 SE lär vara lika dyr då. |
|
|
Ok, bra då har du kollat det. 300SE är iof en härlig bil. Men 300CE är lite smäckrare/sportigare/ungdomligare och har ändå plats för tre tjejer;). Lycka till i vilket fall! |
|
|
Länk Här är källan iallafall. Bara så ni vet det så är jag mest ute efter utrustningen. Kan lika gärna nöja mej med en 200 E med samma utrustningen som en 300 E. Tror ni att en 300 SE har högre föräkring än en 300 E, än fast dom vägar nästan lika mycket (100 kg mera) och har samma motor prestanda och låda. 4 804:- i föräkring tycker jag inte var så farligt. |
|
| Men herre jösses! Är detta din försäkringsanalys? En 13 år gammal artikel med exempel på en 40-åring med 75% bonus boende i ej angiven stad? Du måste förstås kolla DINA förutsättningar år 2010 genom att ringa och kolla själv med försäkringsbolaget. | |
|
Sannolikheten att du hittar en rostfri bil är alltid större i Tyskland, däremot är sannolikheten större att du fyndar i Sverige. De flesta ex av 124 och 126 är risiga i Sverige vilket påverkar prisbilden även för de fina. |
|
|
Ok. Kollade en försäkring på en 230 E som har den utrustningen och komfort som jag behöver. Det är en 4 dörrars, med den passar mej perfekt. Drar lite bensin 0.9 och skatten ligger på 2000 kr per år. Automat o.v.s Mercedes 230 E W124 1991 4 682 kr Trafik Länsförsäkringar. Tror att det har med att Automat är mycket billigare i försäkring, eller? Vad är det billigaste försäkringsbolaget? Joo, men jag hittar ganska många fräsha W124 men dom är rätt dyra. Ca 15 tusen, men annonserna är från november förra året så man kan pruta rejält då :D |
|
|
Varför är just Mercedes dyr? Än fast det kan vara en snikmerca? |
|
|
Just nu på Moderna försäkringar så kostar det mej 240 kr per månad för trafik på en Mercedes-Benz 300 SE och jag funderar att slå till :D Skatten ligger på 2300 kr och bränsleförbrukningen blandad ligger på 1.1 liter enligt ägare. Men jag kollade på en DYR MB 300 SE som var dyr och hade fullproppat med utrustning. Ska kolla på en billig 300 SE och kolla hur försärkingen ligger där. |
|
|
det skilljde inget. 240 kr för en 300 SE :D Billig S-klass. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.