|
|
|
|---|---|
|
Min rullgardin i bakrutan har stannat. Någon som kan ge ett tips vad att göra. Jag har varit hos BMW och nollställt alla felmeddelanden. Enl. BMW kan det vara knappen, relät, givare eller elmotorn. Var sitter givarna och relät? | |
|
Tjena ! Hade precis samma problem med min bil efter vintern. Det hände inget när jag tryckte på knappen. Jag fortsate dock att trycka och trycka (i tron att kontakten oxiderat) och tro det eller ej. Helt plötsligt funkade den igen, helt normalt. Har haft samma problem med en elratt på en E39 förut. Lycka till. Det skadar ju aldrig att prova. / Nysse |
|
|
Instämmer med ovan.BMW kollade på min elgardin, och konstaterade att motorn var bränd. Jag fortsatte att trycka på knappen med jämna mellan rum, helt plötsligt fungera rollon igen för en vecka sedan.Hel konstigt.BMW sa att den var bränd????? Tur att man inte gick och köpte en ny för 5000:-. "BMW make the world faster" |
|
|
Använd sökverktyget uppe till höger. Det har diskuterats elrollo vid ett flertal tillfällen. Det kan finnas en del matnyttigt i de gamla diskussionerna. I vissa fall kan givarna till elmotorn lossna och hamna i ett felläge, kanske kan det vara det felet!? De skall vara relativt lätta att åtgärda själv. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.