AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
430

Mer "kul" om verkstaden i Solna

Läste i ams om hur det gått till när en i redaktionen lämnat in sin Mini på BMW-verkstaden i Solna för att byta en blinkersspak som inte gick tillbaka efter sväng samt att ena nyckelns fjärrkontroll inte fungerade.

När hon hämtade ut bilen fungerade ingen av nycklarna, den nya blinkersspaken låg i sin kartong i bagageutrymmet och en kvarglömd skruvmejsel fanns att hitta i handskfacket.

Varför är jag inte förvånad?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Skickliga killar där ute...
Jag lämnade in min bil på solna igår och fick ett j-la bra intryck. Mycket schysst bemötande både på telefon och i butik. Bara hoppas att det håller i sig när jag hämtar bilen på fredag.
hk
31
hks
318T -96
Ska inte säga vad jag anser om Solna´s kompetens efter att ha lämnat in bilen för inspektion 2 hos dom.
Måste vart någon Prao elev som gjorde den servicen...
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
I solna finns en massa jäkligt kompetentamekare. Men!!! det finns oxå en hel del klantar. När jag hade bilen inne på snabbservice fick jag en av dessa klantar. Han kunde ingenting. Förstod ingenting. Verkarn eller vem det nu var fick springa dit hela tiden. Till slut gjorde han det själv.
Då undrar ni säkert vad det var för avancerat jobb bilen var inne på. Skulle göra en enkel diagnos, kolla felminnen osv.

Använder sedan dess Per Larsson i Huddinge.
lägg av Tagge, vi vet att du jobbar där !!! ;)

*skämtar*

Philip
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Varför lämnar man överhuvudtaget in sin bil på de
stora BMW verkstäderna för en service? Använder själv P Larsson, och är övertygad att det finns flera bra firmor i mindre skala här i Sthlm med följd att priserna på service är 50% av te.x Solna eller Bollmora, och garanterat inte sämre utfört jobb
eftersom dom oftast bara tar in så många bilar dom vet
att dom har tid med. Där har BMW Solna lite att lära...
Polarna lämnade in sin M3:a på service i Solna för 2 år sedan, drog på semester i 4 veckor. Var bilen färdigservad när han kom hem?.....NEJ. Kunde slutligen
hämtas efter att den av all skit att döma hade deltagit
i rallycross SM...
Kommer aldrig ens överväga Solna eller Bollmora igen.

J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.