|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var nyss i Kalifornien och såg en del spännande BMW. 3 serie, dvs E90 som 328i samt 5 serien, E60 som 535i. Jag undrade varför jag inte såg några dieslar. Soppapriserna är ju på uppgång där borta (kostade ca 5,50:- liter) så det borde varar ett alternativ.. När jag tittade på BMW USA fick jag svaret. Fanns bara bensinare... 3 serien med 2 olika motorer, 328 (230hk) och 335i (vanliga 300hk) Samma motorer fanns till 5 serien. Där 535i vart på 300hk, dvs dubbelturbo 6an.. Visste inte att de satt den i 5 serien tidigare.. 1 serien fanns också, med samma motorer som ovan. Dock endast som Cupé och Cab. =) | |
|
Läste fel, E90 (sedan) är finns som 335d. Men då endast med 265 hk. Skummt... Varför inte "vanliga" 335d ?.. |
|
|
USA är ju en helt annan marknad än Europa. Jag tror att BMW började sälja diesel där först under 2008. E61:an är väldigt ovanlig där och 1-serien säljs endast som coupé/cab. Generellt har exklusivare bilar som BWM högre grundstandard i USA. Skinn och stora acc:n är t.ex. standard på 5-serien. Kallt land-utförande får man dock lägga till. |
|
|
Endast 535Xi Touring tas in som E61 till Nordamerika. X5 35d och 335d sedan är första dieslarna sedan 524td på 80-talet i Nordamerika. Diesel är på väg tillbaka! I Sydafrika har inte dieslarna partikelfilter = E90 med nedbockade slutrör. Stephan |
|
|
Saknar allla BMW dieslar med nedbockade avgasrör partikelfilter? |
|
|
Grodis: Yes ! Vår E60 är producerat två veckor innan det blev standard :( Stephan735i: Samma gäller E60/61. Såg en E61'a på ett forum från Sydafrika med nedbockade slutrör. Aldrig ngt jag sett förr ! |
|
|
Sim; Minns premiären av E60. 03:ornas 530d hade nedbockat rör. Ett bra sätt att se att det var en diesel. E61 har jag inte sett. Det var en 320d E90 som jag hajade till på. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.