AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.772

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 99 av 114
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ok då förstår jag bättre att priset var så lågt. Som sagt skiftning mellan vita och röda siffror gäller även för standarddisplayen.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Det lär nog vara dom mest välspenderade 1500 kronorna i en F10 iaf :D
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Är det inte bättre att köpa nya 3-serien om du bara ska åka ensam och du funderat så länge nicke?
Du får förmodligen mer för pengarna och en körgladare bil.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
jhellstrom. Mja alltså. Det var ju tanken när jag såg nya 3an presenteras. Men jag har som sagt ända sedan jag körde en F10 första gången verkligen gillat den bilen. Gillar hur den ser ut, både på utsidan och insidan. Jag gillar kvalitetskänslan och jag trivs i bilen helt enkelt. Jag har haft två 3or. En ny E92 och en ny E91LCI. Nya 3an är förvisso annorlunda i fronten - men i övrigt så är den väldigt lik dom gamla. Ja inuti är det en helt annan historia också iofs. Men ändå. Skaffar jag en ny trea, så kommer jag ändå varje gång jag ser en vit F10 M-sport tänka "åååååhhh" ;)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Instämmer helt med NiKeMaN - min nästa bil blir en femma igen, trots att familjen numera åker sjusitsig bil och jag därmed skulle kunna gå ned till en 3:a utan problem eftersom det är mest jag själv och någon av barnen som åker med.

Men...

Rationalitet är en sak och känsla en annan - att hoppa in i en F11 känns "rätt"; den är så himla snygg både invändigt och utvändigt och hade jag köpt en F31:a hade jag ändå gått och kikat på en F11 dagen efter inköpet...

Just nu har jag en vit F11 520dA M-sport - och jag har ett begränsat intresse att lämna tillbaka den när min egen bil är tillbaka från plåtverkstaden :) Så hittade jag åtminstone någon glädje i en parkeringsskada... ;o)

----
BMW CS #6212
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Efter 8 månader och 700 mil med min F11 535i och sportväxellådan drar den 1.3 liter milen i blandad körning. Och då är den körningen 80% tillbakalutad stuket.
BMW säger ju att förbrukningen går ner efter första servicen / oljebytet.
Om jag får bytat oljan själv går då förbrukningen ner?
Jag får ju ingen service innan bilen blivit 2 år. Jag kör för lite.
Vad händer egentligen på första servicen? Den drar ju mindre bensin sen. Tycker det är lite konstigt.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Jag rekommenderar er som köper nya bilar att "bokföra" tankningarna på Spritmonitor.de. Ganska intressant att följa och se sin bil hur den utvecklas tank för tank. Jag gör en snabbikon på startsidan på min iPhone så jag enkelt kommer in där med ett enda klick vid varje tankning.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ett par bilder på bilen:
Länk
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Några reflektioner efter avverkade 50 mil:

- xDrive systemet mycket bra, en dm snömodd, oplogat, ymnigt snöfall och ett par minusgrader - riktigt halt m a o. Det bekom inte bilen det minsta, stabil!
- Head-up display mycket praktiskt, särskilt i kombo med Navigation.
- Snyggt med Black Panel, mycket bra infodisplay.
- Kupévärmaren suverän, snabb, effektiv. Lång räckvidd på fjärrkontrollen, minst 100-150 m.
- Panoramatakluckan, härligt med ljusinsläpp särskilt med tanke på att taket är Antracitfärgat.
- Lätt att använda iPhone, både som telefon/Handsfree och för musikens skull. Några mindre buggar när man byter låt ibland.
- Fantastiskt ljud med HiFi Professional.

Snyggt med solid svart och oysterläder!! Om du inte redan gjort det kan jag varmt rekomendera en Ditec eller liknande, har nämligen motsvarande färg på vår Audi och lackförsegling gör bilen hyffsat lättskött faktiskt.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Kristoffer, har en tid bokad för Ditecbehandling i morgon faktiskt :-) Jag har också god erfarenhet av Ditecs lackskydd, det blir fjärde bilen jag lackbehandlar! 530:n är Sophistogrå, M Sport, Shadowline med Oyster/Svart inredning. Jag är mycket nöjd, snygg kombination men visst är ljusa dörrsidor o säten smutskänsliga. Det är den enda nackdelen. Underbart med komfortstolar!!

Efter 50 mils lugn körning (landsväg och motorväg mestadels) har bilen dragit 0,68 l/mil i snitt. Däcken är Nokian Hakka 7, 17" - något bullriga men det är ju dubbdäck :-) Det ska bli intressant att se hur förbrukningen utvecklas framöver.

Jag snålade och köpte inte snap-in mediaadaptern för iPhone för 2 300 kr. Kändes saftigt för en plastbit som inte tillför något förutom att du slipper USB-kabeln...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Kristoffer : japp, provade en X3 med den färgsättningen och gillade det skarpt.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Jhellstrom: Snygga bilder! Jag velade själv mellan Imperialblå, Carbonsvart och Sophistogrå. Med tanke på tidsbrist och att jag tror Sophistogrå är mest lättskött blev det den färgen...men det är onekligen mycket snyggt med svart, solid el safirmet! Ska du lackbehandla bilen eller gör du vaxning etc själv?

Kristoffer: Lite trög efter nyårsfirandet tydligen...nu förstår jag att det var jhellstroms bilder du kommenterade!
Sophistogrått är inte så dumt heller :-)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Bimmer: Ja du , ibland undrar man om det är någon idé att ens tvätta bilen när den är svart. Den är ju ren i 5 minuter i vårt land.

Ska nog kolla vad en behandling går på, om man kan hitta en bra firma i närheten av Borås.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Upp med hakan nu! Svart är skitsnyggt när bilen är nytvättad och nypolerad. Du får se det som en välgärning för samhället, även om du måste tvätta lite oftare än andra...

----
BMW CS #6212
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
När får vi se en F10 i Marakesh Brun färg då? :)
Finns ju både till 7an och X1an. Riktigt snygg färg ju!
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Ni som har handlat F10/F11 som PRIVATPERSONER.... Vad har nu hamnat på för rabatter? 5%? 6%? 7%? 8%?
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Nikeman, fick 8,5 % rabatt totalt på bil, utrustning o tillbehör.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Bimmernerd: Som privatperson utan speciella avtal eller liknande?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.