AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.774

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 93 av 114
yes och jag saknar nog min 535dF11, det är väldigt mycket bil som man kan utnyttja till det mesta. Saknade aldrig större motor än så. Den känns också som den har högre byggkvalitet än X5 och är också betydligt bättre isolerad och komfortablare, även om de går i olika bilklasser och är svåra att jämföra men det är ju ändå båda BMW bilar. Det känns som att de "tyska" BMW bilarna har högre byggkvalitet, vet inte om det gäller även nya X3. Nästa bil finns det "hög risk" att det blir en 535xd F11, orkade dock inte vänta på en fabriksbeställning och hittade ingen som var på inkommande när jag köpte min X5 och ville ha X-drive till vintern.

/Anders
Med känsla
Nej ditt tålamod för att vänta har jag förstått inte är stort;-)
Men jag imponeras av dina byten och framförallt så lämnar du bra info om varje modell som du ägt. Vi på forumet får ju en avsevärd info från dig om nya modeller. Och jag kan inte annat än säga tack till dig! Du bidrar med mycket matnyttigt.

Jag la order redan i februari på min 535xd, det var innan säljaren ens visste att den skulle komma. Så han fick ringa salesoffice och få det bekräftat, sedan bokande han en 535d med tillägg x-drive i deras system. Men nu är den i alla fall tillverkad och påväg till halmstad (om inte redan där).

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Tror att du kommer bli riktigt nöjd.
Har nu kört snart 1100 mil med min F11 535d och jag kan förstå Anders som saknar sin
535:a.

Sen får du tjata på ESS att de ska jobba lite snabbare med ett trim till våra bilar.
Träffade Asbjörn i somras när jag var och hälsade på i Almark. Trevliga snubbar.
De jobbar i första hand med trim till 550:an och när det är klart så blir det dieslarnas tur.
Du har ju erfarenhet av ESS sedan tidigare vad jag kommer ihåg.

/Janne
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Någon som fått i ett trimchip till sin F11 diesel än? Erfarenheter?
qdtjant
Det låter lovande :-)
Jag ska kontakata Ess i veckan och höra hur dom ligger till med chip. Precis som du säger har jag haft att göra med dom ett flertal gånger och alltid varit nöjd med resultatet, så jag ser helst att dom ska stå för chip till denna bilen med.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Hur är det ställt med att köra en 535d så lite som 1000 mil om året??? Mest korta körningar på 3 mil sen kalllnar motorn och en annan gång någon mil i stan.

Partikelfiltret hur blir det med det? Ska inte en dieselbil gå längre åt gången för att må bra?

Funderar på en diesel nästa gång jag byter bil.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Någon som vet hur lång leveranstiden är idag på en 520dM ?
NIKeMaN: jag beställde nyligt en 530xd med leverans v47. Säljaren på Bilia Nacka sa att hela 5-serien har ungefär 8-10 veckors leveranstid. Snabbt.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Jag har beställt en 530d den 5:e september och beräknad leverans är i början på december, tycker inte att det är speciellt snabbt... Det kan väl vara för att du har tagit X-drive RasDuv som gör att det går snabbare...?

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Beställningarna på nya bilar har väl säkerligen bromsat in rätt bra, därav de kortare lev tiderna. Samma sak på andra bilfabrikat där det brukar vara väldigt lång lev tid utlovar lev före jul.
Prutläge alltså.
Fr
89
Freske
530d xDrive Touring - 2015 m power kit
Jag beställde 530dx den 1 september, tog 1 månad innan vi fick produktionsvecka som blev v.46 med leverans v.50, alltså 15 veckor :-( Hade hoppats på att få bilen till 1 december.

Nu har jag uppgraderat till 535dx, förhoppningsvis påverkar det inte produktions/leveranstid, får besked på onsdag.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, biltillverkarna börjar oroas/känna av den inbromsande ekonomin:
Länk

----
BMW CS #6212
Hej, jag ska på en långresa snart och undrar vad en 520d f10/11 förbrukar för mängd bränsle per mil i dessa olika konstanta hastigheter - 110 120 130 140 150 160 170 ? innnan resan vore det jätte bra att veta detta så OM ngn har denna bilen och Vill kan ngn vara snäll o kolla upp detta? Fett med TY på förhand ;)
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Ja hur tänkte BMW när de designade F07 (GT)? Inte alls förmodligen...!
margj811: Jag har en 520D F11 med 700 mil på mätaren och kan konstatera följande.

En 30-35 mils resa med 4 personer och packning i laglig (svensk) hastighet och lugna omkörningar gav 0,55 L/mil. Mestadels 90/70 väg.

35 mil med mestadels 130-200 km/h gav 0,89 L/mil med 1 person utan packning. Flerfilig motorväg hela vägen

Samma resa med 90-120 i km/h gav 0,67 L/mil med 2 personer och packning.

Det märks att den blir törstigare vid 130+
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Tycker att GT kan vara läcker, långt ifrån min första tanke men den har vuxit i mina ögon. En svart med shadowline, mörka rutor och snygga fälgar blir rätt fet men fortfarande elegantare än X5/X6.

"BMW, probably the best car maker in the world.."
St
1.200
Stilren

Men den här är ju det ultimata: Länk

St
1.200
Stilren

Länk

St
1.200
Stilren

Jeremy Clarkssons nya film Powered Up där han bl a testar 1M och F11 535d M-sport: Länk

Riktigt underhållande skall nog köpa denna för att supporta hans jobb.

1M testas precis i början av del 1 och i slutet av sista delen, del 7. Ganska stressat med F11 535d M-sport precis i början av del 7.

Den ena blev Best car of the year och den andra blev Best fun of the year. Grattis BMW och ägare/brukare ;)

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Stilren: Riktigt läckert att se Clarkson sladda runt med 535D.

"Nackstöden är sååå sköna, som att luta huvudet mot ET's ansikte" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.