AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.770

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 92 av 114
Kul läsning wsemme, vad har du för spec på din bil.

/Anders
Här är specen finns nog långt bak i tråden men lägger gärna in den igen:)
Vi har ju gjort precis tvärt om du och jag medkänsla jag byter från X5 till 535 och du tvärtom tror jag är nöjdast nu men tror du kommer skratta hela dec, jan & feb:( men du har ju 1M o leka med;)

Har satt på svarta njurar samt 20" 312 ferricgrey som sommarfälgar:)

535d Touring Färg, interiör och lättmetallfälgar Carbonschwarz metallic
Läder Dakota Svart
LM-Fälg dubbeleker 351 M 19" / 312 Ferricgrey 20"
Interiör Interiörlist Aluminium finslipad
Paket Comfort
M Sportpaket
Extrautrustning Brake Energy Regeneration1CDStandard
Automatisk växellåda med Steptronic
Elektronisk Dämparkontroll (EDC)
Dynamic Drive
Eluppvärmd ratt
Runflat däck
Adaptive Drive
Integral-Aktiv styrning
Stöldlarm med Fjärrkontroll
Automatisk bakluckeöppning
Ej Modellbeteckning
Backkamera
BMW Individual Takrails Shadow line högglans
Panorama Glastaklucka
Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar
Automatiskt avbländbar innerbackspegel
Komfortstol fram, el. inställbar Svankstöd
Stolsvärme fram Stolsvärme bak
Skid-och Snowboardsäck
Park Distance Control (PDC) Bak och fram
Xenonljus +Adaptiva Kurvljus
Klimatautomatik
Helljusassistent
Surround View
Navigationssystem Professional
Head-Up Display
Förberedelse för Bluetooth
HiFi System Professional DSP
USB-Anslutning
Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion
Svensk språkversion
Traffic Informationk
M Aerodynamikpaket
Individual Högglans Shadowline
Individual Tonade Rutor
Individual Anthracit innertak
Speed-Limit-information

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Oj det var nog inget du missad att kryssa i där :)) men du måste ju nästan bo i bilen med alla dina mil så det är ju helrätt....snyggt med svarta njurar, hur funkar komb carbonsvart o dessa? Jag bytte i helgen på min safirsvarta X5 men svart/svart var ej klockren som alpinvit/svart som jag hade på f11.

/Anders
Hade alpinvit X5 med svarta njurar och 20" 214 förut:) tycker 535 blev klockren med de svarta njurarna samt ferric grey fälgarna och att bilen är helt svart.
Tycker den ser riktigt kaxig ut:)

Det "tråkiga" är att den maskerar farten så otroligt mycket bättre gentemot X5 trots HUD måste jag hela tiden fokusera annars drar det otroligt lätt iväg mot 150-160 på motorväg och det gillar ju tyvärr inte polisen. Och tror inte jag kan köra ursäkten "Min nya BMW maskerar farten så bra, så jag trodde inte att de gick så fort" ;)

Ja 535d är en grym bil, finns eg inget motiv att köra bensinare när man kört den, X5 40d har också bra tryck men vägkänslan är helt annorlunda. Nästa gång blir det säkert en 535d x-drive f11. 312-orna är riktigt läckra, hade dem på min f10 530d. Kan du inte länka en bild?

/Anders
Ja 535d är en grym bil, finns eg inget motiv att köra bensinare när man kört den, X5 40d har också bra tryck men vägkänslan är helt annorlunda. Nästa gång blir det säkert en 535d x-drive f11. 312-orna är riktigt läckra, hade dem på min f10 530d. Kan du inte länka en bild?

/Anders
mkk230
Lite avis på er som har råd att byta bil flera gånger om året.
Hur gör ni egentligen? Inte ens kungen byter så ofta :)

Visst ni jobbar & har företag men berätta gärna.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Ett sätt som jag hört talas om är att ta ut en bil på sitt eget företag, köra den ett tag och sedan sälja den. När man sålt den har man ett kvitto på det belopp man sålt bilen för och ett annat på ett lägre belopp. Kvittot med det lägre beloppet skickas in i redovisningen och vips så har man skillnaden i kontanter skattefritt, arbetsgivaravgiftsfritt, inkomstskattefritt uttaget ur företagets verksamhet.
Eftersom jag själv är en laglydig medborgare vet jag inte om det stämmer, men det låter inte helt orimligt.
Oj det lät avancerat och otillåtet Rennwagen. Oavsett när och hur man byter bil så får man alltid räkna med värdeminskning, den kommer du aldrig ifrån. Någonstans får du alltid betala, oavsett om du har företag eller inte. Utarmar du företaget på pengar så förlorar ju även ditt företag pengar och värde. Så några genvägar finns tyvärr inte. Bara att försöka köpa så billigt som möjligt och sälja så dyrt som möjligt.

/Anders
Jag byter bil varje år men det är av den enkla anledningen att jag kör ca 8000 mil/år. Och då säger vårt leasing avtal att det är dags för byte av bil.
Så jag har inget skattefiffel eller ett gyllenesätt att göra bilaffärer att dela med mig av;)

Rennwagen GT3 RS grym bil måste jag säga:) Grattis! Va på företagsevent på hockenheim och fick köra den, är en otrolig bil!!! Vart och kört något på bana ännu?:)

mkk230
Så med momsen blir priset lägre & sen säljer man bilen privat när den har nåt den lägre gränsen?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Är det någon som kör F10/F11 med manuell låda?
Funderar lite på en Manuell 535i men det finns ju inga manuella F10 för provkörning ute.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Visst går det att göra så, Rennwagen, men det är ju inget annat än solklart bokföringsbrott och i slutänden även privat skattefiffel. Konsten är att bara utföra lagliga transaktioner och komma undan med så lite ekonomisk skada som möjligt. Skatteverket och lagstiftningen är dock inga nollor så att det är svårt så länge man inte bryter mot någon lag.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Det jag vill säga är att det är ju inget märkvärdigt att tjäna pengar på att bryta mot lagen, det lyckas många med utan att åka fast, men man är ju fortfarande en skurk.
Fett, på bmw's bilkonfigurator man kan extra utrusta sin BMW 520D F10 för 588 000kr :D :D :D undrar om bmw sålt någon maxutrustat 520d f10 :P
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Testade själv att maxa en 520i f11 dvs billigaste motoraltenativet i touring. Slutnota på 941750:- var av 585850:- är utrustning. Med ett par biffiga vintersulor på feta original fälgar och en takbox lackerad i bilen färg så kan man nog få en 520i f11 att kosta strax över 1000000:- =D
Je
20
Jens1969
På order 530d xDrive F11
Följdfrågan blir...och hur mycket är en maxutrustad 520i värd efter 3 år...? Min gissning är att den tappar 60-65%. Att jämföra med ca 50% för en normalutrustad bil :-) Vad tror ni? Kan inte tänka mig att någon är dum nog att maxutrusta en instegsmodell som 520i/520d men man vet ju aldrig!

//Jens
Om en vecka eller två får jag min 535xd :-) Ska bli riktigt spännande så jag inte ens provkört 35d motorn.
Hoppas bara jag inte glömt något i listan som jag verkligen vill ha.
Kommer bli en blandad känsla att gå till 5-serie från trean. Finns mycket positivt men också negativa saker med större modell.
I vilket fall kommer det bli annorlunda för mig med en ny motor och en storlek större bil. Men jag tror och hoppas jag kommer gilla den nya bilen.
tror du blir kanonnöjd, känns som en av de mest optimala bilmodellerna på marknaden, har förstått att en hel del fd 535d F11 byts mot 535xd F11 nu och att det är därför det är relativt många 535d F11 på beg. marknaden för tillfället.

/Anders
Med känsla
Tror och hoppas jag kommer bli nöjd med bilen. Har svårt att tro att den inte ska kunna leva upp till mina förväntnignar.
Med tanke på ditt bilägande och om du tror jag blir nöjd så litar jag på dig ;-) Der bör väl inte finnas många andra i sverige som haft fler f10(1) än dig ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.