AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.738

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 87 av 114
sl
31
sloven
BMW520D M-sport-11
Hej Simon71
Kan du få in fartkameror på navigationen?
Si
9
Simon71
BMW 530dA Touring, 2011
Hej Sloven,
Jag har inte kommit så långt än... Ska den funktionen finnas?
sl
31
sloven
BMW520D M-sport-11
Jag kan inte hitta den.
Men den borde vara där.
Någon som vet?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Du väljer att spara saker till bilen där du spelar upp dom. Dvs vill du lägga in en CD till bilen så spelar du upp CDn så får du ett alternativ att lägga in musiken i bilen. Och har du ett USB-minne så ska du kunna välja USB och få alternativet att lägga in det i bilen. Med skillnaden då att de har gjort så att man spelar upp USB i ena uttaget och lägger in det i bilen i ett annat...

Angående fartkameror så vore det en nyhet om det finns standard i navin. Det skulle dock förvåna mig eftersom det är olagligt i en del länder i Europa.

/Wiberg
sl
31
sloven
BMW520D M-sport-11
Hej Wiberg.
Finns det något sätt att få fartkameror i navigationen?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Inte vad jag vet, har kollat lite då och då på bimmerpost men jag har inte sett någon som har lyckats där än så länge. Det verkar vara lite bökigare att uppdatera kartan på de nya navisarna så det går inte lika lätt att ladda ner en piratkarta med inlagda POIs.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Simon71 - du måste trycka på Option knappen och scrolla ned till Musikdata import/export

----
BMW CS #6212
RE
96
RE
BMW iX1-23

Priserna avseende 5-serien årsmodell 2012 har nu kommit på den tyska hemsidan. Det intressanta är att 530i åter kommer i produktion med 3-liters 6:an på 272 hk, vilket är en nyhet för mig. Priset för 528i (turbofyran) och 530i är i princip detsamma!

Så för de av er som fortfarande vill ha er 5:a med en klassisk 6:a utan överladdning så finns 530:n.

Dock lär 528:an vara snabbare än 530i. Tror aldrig det har hänt förut att en "mindre" modell varit snabbare än den "större"! Nya 528 blir något billigare än gamla och nya 530i kostar som 528:an gjorde innan.

Hade dock hoppats på att 535i skulle få några hästar till, men så är det tyvärr inte. Tillägget för en 535i mot nya 528i ligger på ca 60 tkr, vilket är mycket då nya 528i inte ligger långt efter prestandamässigt. Ska bli intressant att se lite siffror för nya 3-serien. En 328i borde bli en trevlig bil.

Roger
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
35i skulle få 320 hästar 2012,tror jag läste det i Teknikens värld.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Har det kommit ut en ny modellguide till 5-serie än??
RE
96
RE
BMW iX1-23

Som jag skrev finns prislistan på bmw.de. Som jag också skrev får 535i tyvärr ingen höjning av effekten.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Enligt prislistan så innebär Xdrive alltid att automat ingår. Lite märkligt och synd. Undrar om det blir så i Sverige också?
Vad betyder dom 3 gubbar som visar sig i displayen längst ner till höger när man kliver in i bilen. Inte ens försäljaren visste, det kändes ju tryggt...
Mercedes hade en liknande sak upptäckte jag förra veckan.
Oz
121
Ozzikatten
BMW 530e sedan -20
Gubbarna betyder bältade eller inte bältade personer i baksätet.
det är precis som Ozzikatten skriver, märkligt att en säljare inte känner till detta :( Sätter sig en person på en plats så blir färgen grön om bältet är på osv. Röd om bältet ej är på, när du kört iväg.

/Anders
mkk230
Detta måste vara dagens tabbe haha
Det var det jag trodde men då kommer min följdfråga varför visar den tre gubbar när det bara är jag i bilen, borde den inte bara visa om jag är bältad eller ej?
Fått lite info om de nya grundpriserna på F10

520i 337 000:-
528i 384 900:-
530i 399 900:-

Regensburg
520d G31 -18
428i cab -15
Clubsport. Har du ställt en väska eller nåt annat i baksätet? I min bil uppträder de tre röda gubbarna när jag har någon packning eller matkassar i baksätet. Inte annars.
Regensburg:
Nej, inte vad jag la märke till. Ska testa igen. Trodde först att den visade lediga platser i bilen... Möjligen var det så att bältena i baksätet var fastspända, det borde ju ge utslag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.