|
Sida 85 av 114
|
|
|---|---|
|
Obs, jag svarade bara på "Med känsla"s fråga, pratar alltså endast om iX-varianterna. __________ Mvh Grelle |
|
mkk230 |
Varför finns det inte x modell till 520? |
|
Om man har lättare för engelska Länk Intressant att 530d rwd har samma effekt men lägre vrid än 530xd. |
|
| Kommer 520d ED med Automat? | |
|
//Regensburg: Intressant läsning! Kul att den går bra på långa distanser! Hur långt kan man komma på en tank ungefär? Har du automatisk eller manuel växellåda i din bil? mvh! // Svar: Automatisk vxl-låda. Hemma i Stockholm igen efter 561 mil på europeiska vägar (mestadels motorvägar). Snittförbrukning 0,68 l/mil. Då ingår en hel del körningar av typ bergsbestigning på italienska alpvägar. Som jag skrev tidigare är bilen en komfortdröm. Dock saknas lite punch när det rullar över 150-160 km/h. Det är dock så fantastiskt mycket trafik, vägbyggen, lastbilar och andra hinder på kontinentens vägar att det är ytterst sällan det finns plats att åka fortare. Jag ger 520d fyra och en halv stjärna av fem möjliga i grenen långreseverktyg. Med ett chip monterat som ger 30-35 hk ytterligare kan det bli helt perfekt. |
|
| Grelle> Ok, om du menade 550iX Touring så läste du nog rätt, dvs att det inte angavs. Såg bara att 550i Touring och 550iX fanns var för sig. Mittåt. | |
| 5er GT med M-paket samt även fakta om 520d | |
|
Länk kan ju vara bra med länken :) |
|
|
Regensburg. Inte jätteimponerande ändå tycker jag. Man vill ju tro att utvecklingen i verkligheten gått lika fort som den uppgivna förbättringen. |
|
mkk230 |
Varför kommer det inte 520 med xdrive för? |
|
Jag tror ingen här kan ge ett rakt svar på den frågan, spekulationer kan du nog få om du vill. BMW har väl sina anledningar. __________ Mvh Grelle |
|
mkk230 |
Skulle inte en sån modell sälja som smör här i norden? Audi har väl 1.8 Q |
|
Norden är en liten del av världen, kanske har de glömt bort oss. Audis profil är ju fyrhjulsdrift så det är väl inte så konstigt, vad har Mercedes som minsta fyrhjulsdrivna modell? __________ Mvh Grelle |
|
mkk230 |
Jo absolut men om man kikar runt i världen så snöar det som faan överallt. Så en snål 520d med xdrive skulle verkligen slå igenom i många länder. |
| När inte ens Audi har motsvarande modell så förvånar det inte mig att BMW inte erbjuder 520d med xDrive. Däremot får 525d en ny motor och går att få med xDrive, den blir därmed direkt jämförbar med Mercedes E250 CDI 4matic. | |
| Audi A6 har inte funnits med Quattro och minsta motorerna sedan förrförra modellen. | |
|
jhellstrom. Syftar du på bränsleförbrukningen? 0,68 l/mil för en automatväxlad 2-tons koloss i högt tempo, dessutom fullpackad med folk och packning, är inte illa. Och varför snöar folk in på någon deciliter hit eller dit. Eftersom värdeminskningen uppgår till 7-8000 kr i månaden för denna bil så har några kronor beträffande bränslekostnad knappast någon avgörande betydelse. Det går säkert att med lätt gasfot och lugn snålkörning i 90-100 km/h komma neråt reklamens skrytsiffror på 0,49, men vem vill färdas på det trista sättet? |
|
|
Regensburg du har så rätt. Folk ÄR insnöade på bränsleförbrukningen. Ett par hund ra tusen i värdefall på två tre år slukar lätt någon deciliters skillnad. |
|
| det känns som det mestadels är dieselåkarna som räknar droppar. Köper de dieselbil för dyra pengar för att köra lite billigare/mil, ganska löjlig diskussion med bilar som oftast kostar över 500' | |
|
De måste väl få ha en hobby? Och som alltid kan en hobby vara omotiverat dyr... =) __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.