|
Sida 84 av 114
|
|
|---|---|
|
Tvätta bort fläckarna med lacknafta, funkar hur bra som helst. Har själv lackbehandlat bilen med SwedeCoat. Om jag är nöjd? njae, skiten satt ordentligt hårt i vintras. Hade DiamondBrite på min förra E61, undrar om inte det var bättre. Har det diskuterats förbrukning på nya F11 520d? är den inte lite väl hög? statuerade 5,3 lär väl ingen komma ner i. Mitt minimum är 6,5, en bra bit ifrån. Visserligen vet jag att det hänger ihop med hur man kör osv, men den är oavsett lite väl hög. |
|
|
Grillvante, tror det är väldigt svårt att nå tillverkarnas förbrukning oavsett motor.. //Robban |
|
|
En rapport från en första längre testkörning med min nya 520d touring. Trip: Stockholm-Italien 225 mil Bilen är fantastiskt bekväm och komfortabel. Närmast ljudlös i höga farter på den fina kontinentala asfalten. Förbrukning: 0,66 liter/milen. Har hållit ett högt tempo, dock något lägre än de värsta fartfantasterna i ytterfilen. 160-170 km/h är inga problem. Bilen är lite för kraftlös för att ta upp kampen med de raskaste tyska kamraterna. Man saknar definitivt en sexa och ytterligare 50-60 hästkrafter för att kunna accelerera från farter i 140 för att lägga beslag på en tillfällig lucka i snabbfilen om den rör sig i 180. Har man lång anlopps-sträcka duger bilen utmärkt till att färdas fort i. Vill man växla fart hastigt räcker den inte riktigt till. Inget att gnälla över. Det säger sig självt att en 2-litersfyra inte kan prestera underverk i denna tunga bil. Helhetsintrycket är dock mycket gott. Bästa långfärdsvagnen jag kört. |
|
|
Hej. Förbrukning på min nya F11 520d efter 255 Mil är 0.57 Liter/Milen |
|
mkk230 |
Lite tidigt menmen ingen som vill ha 17 tum vinterfälgar? |
|
Regensburg: Intressant läsning! Kul att den går bra på långa distanser! Hur långt kan man komma på en tank ungefär? Har du automatisk eller manuel växellåda i din bil? mvh! |
|
|
Jag ligger på 110 mil i mellan tankningarna ungefär. jag har efter 1800 mil en snittförbrukning på 0,61 l/mil. En bit ifrån uppgivna 0,53 EU förbrukning men så är det med i princip alla bilar. Har en F11 520d med sportautomat. |
|
|
Länk Lyfter tråden med bilder på bl a Sepang Bronze, Amazonite Silver och äntligen äntligen äntligen Imolaröd F10. 1 st M5 Imolaröd till mig tack ;) |
|
|
Nu är 12:an officiell. Länk Plockade förövrigt ut min nya 535:a och började med att lägga 50 mil igår kväll. Förbluffande fin komfort jämfört med min gamla E91. Och snål, snittfart 121 km/h, förbrukning 0,87. Mvh Arese |
|
|
Grattis Arese. Bilder tack. Jag kan bara se 2011 info i din länk |
|
|
Hittade Pdf filen, tydliger kallar man det 2011 ändå. Nu får 520D äntligen en nyutvecklad motor, 0,45L/mil. |
|
|
Har någon annan problem med inträngande vatten i kupen? En bekants 525D klarar inte av en biltvätt utan att det blir blött i kupen. Vattnet tränger in genom rutorna när vattnet sprutar uppåt. Enligt ÅF finns det inget att göra då BMW inte tänkt sig att vatten ska spruta nerifrån och upp. Det låter lite skumt tycker jag. |
|
| Inga problem på min F10. | |
| Motoralternativ för årsmodell 2012: 520i, 528i, 530i, 535i, 550i, M5, 520d ED, 520d, 525d, 530d och 535d (samt xDrive till vissa av dessa). Det finns mycket att välja mellan... | |
|
Om jag tolkar PDFn rätt så är alla modeller utom 530i överladdade i framtiden och nu är det fyror som gäller på modellerna upp till 530i och 530d. Kändes som ganska mycket förändring på motorfronten. __________ Mvh Grelle |
|
|
Nån som vet om det ännu bara blir X drive till 530d? /Anders |
|
|
X-drive kommer, enligt Areses länk, att finnas till: 528i 535i 550i 525d 530d 535d Alla utom 550i kommer att vara möjliga att beställa som touring. __________ Mvh Grelle |
|
| Grelle> Nja, det stod väl att ÄVEN 550i kan nu beställas som touring. | |
|
Tack Grelle, jag såg det nu. /Anders |
|
|
Ollen, mycket möjligt att jag läst fel. Tyskan kunde vara bättre, skulle du vilja citera var det står? __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.