|
Sida 82 av 114
|
|
|---|---|
|
RE: Well, de får inte sålt någon 535i till mig om de inte kan skaka fram någon för provkörning. Var bor du förresten? :) |
|
|
Är tämligen övertygad om att en diesel har bättre andrahandsvärde än en bensinare idag, om vi talar ex. vis 530d/535d F10/11 kontra ex. vis en 535i F10/F11. Det finns ju en del begagnade ute nu på ex. vis Blocket. Varför inte provköra än av de begagnade -10or och -11or som finns ute? Är säkert dessutom ett bättre köp att gå på en nästan ny 535i än att köpa en ny. Vill minnas att jag såg ett par ex till riktigt bra priser på Blocket. Själv skulle jag nog också föredra en bensinare men dieslarna (framförallt 535d men även 530d) har blivit så bra, så jag är supernöjd med dessa och skulle inte ens fundera på att köpa en bensinare, främst av ekonomiska skäl. När det gäller Kumhodäcken ovan, så måste du haft väldig otur. Jag har som sagt på ett år köpt fyra omgångar Kumhodäck till fyra olika bilar och har alla gånger varit väldigt nöjd. Har dessutom köpt dem ohotad :-) och med bytesrätt om jag inte var nöjd! Vad jag vill minnas så fanns det någon eller några på sajten som också gjort detsamma och lär vara nöjda. Men den som inte gillar dessa får ju då givetvis köpa betydligt dyrare däck, som jag inte alls är säker på är varken bättre ur köregenskaper eller ljudnivå, men de är ev. något bättre vad avser livslängd. Men det betalar sig ändå att gå på ett däck som Kumho, alternativt även Hancock beroende på däckprofil. /Anders |
|
|
Någon som vet när den uppdaterade motorn som finns i 530xd kommer till 530d? |
|
|
Well, som företagare har man 10% rabatt direkt och de flesta demobilar har ungefär samma rabatt. Jag ska se om jag kan få prova en 535i begagnad någonstans. Det har ju varit väldiga dispyter på bimmerpost där en del föredrar 528 framför 535, vilket känns märkligt. Diesel är väl naturligt, men jag vill gärna ha något bättre än senaste D5 med 215HK och 0.51L/mil blandad körning och då blir det 530D och då rusar det iväg. 535i känns naturligare med manuell låda än 530d gissar jag. |
|
|
Testa en 528i också. jag är mycket nöjd med manuell låda till den. Riktig 6cylindrig sug motor. Skulle jag lägga ny beställning skulle det bli 528i eller 535i. Är dock ingen turbofantast. Betala så mycket pengar på en bil och köpa diesel känns helt fel. Jag är inte orolig för andrahandsvärdet. Många privatpersoner (ej företag) köper bensinbilar. |
|
|
bmwkundgen: Ja, 528i ligger nära till hands också, men minst en här ska ju byta in sin mot en 525d för han tycker den går så dåligt. |
|
|
Jag ångrar att jag inte tog en ljus färg. Min sophistogrå är tröstlöst känslig mot allt. Har hört samma sak om safirsvart och carbonsvart. Varenda litet jäkla trädfrö, insekt eller fågelskit ger bestående märken om man inte är där och tvättar direkt. Det är uppenbarligen något fel med BMW:s mörka metallicfärger. Ni som beställer nytt, satsa på de ljusa färgerna. |
|
|
Regensburg: Håller med dig. Lacken är enormt känslig. Mycket känsligare än tidigare mörka bilar som jag haft. Skulle jag beställa idag hade det nog blivit en silver, men hade det på min 523:a så det kändes inte så kul. Gillar inte stora, dyra bilar i vitt. Är för mig en skåpbilsfärg ;-) |
|
| Nya f10 med M-Sport paket i vit färg enligt mig är den snyggaste 5:an på marknaden. Jag har sett många sådana live och jag blir bara mer och mer övertygad att den vita är fantastiskt snygg. | |
|
aha så då kör man "skåpbil" då :-) Färgval är som många andra val här i livet, väldigt svårt att göra ibland och dessutom tycker vi ju alla lite olika om ljusa, mörka färger osv. Kan bara flika in att det är himla skönt med en vit bil för den håller skicket mycket bättre än BMWs flera andra mörka färger som ex. vis Carbonsvart som jag egentligen tycker är en jättesnygg färg men helt hopplös att hålla snygg. Annars kan man ju kalla silver för "taxisilver" :-))) Men jag gillar silver också men kanske inte så mycket på nya 5-serien, då föredrar jag isåfall spacegrå om den skall vara mörkare, sen även Sophistågrå som jag hade på min F10. /Anders |
|
|
qdtjant: Hur fungerade processen att hämta upp bilen? Löser BMW tyska skyltar och tillfällig försäkring som de gör för jänkarna som hämtar sina bilar? Vore intressant att få lite info då jag funderar på att göra samma sak i juni :) |
|
|
Anders: Jo, så är det vi åker kombi :-) Era vita bilar är absolut inte fula, tvärtom. Däremot är vitt just nu lite av en modefärg, som jag tror känns lite ute om några år. Nästan alla bilar var vita på 80- och 90-talet. Jag hade själv två stycken. Och trots allt ser man väldigt många "arbetsbilar" i vitt, men inga i Carbonsvart ;-) Tycker att nya femman gör sig ganska bra i silver om den har M-paket. Med mina fälgar 312 20" Ferric grey skulle det bli en ganska trevlig bil! Dessutom är F11:an inte helt vanligt i silver. Tiderna och smaken förändras... |
|
mkk230 |
Tycker havanna metallic ser otroligt ut i 5 serien :p |
|
Har beställt en silver F11 M-sport, har inte sett någon sådan som taxi. Inte många silverfärgade taxibilar överhuvudtaget faktiskt.... Håller nog annars svart som snyggast men kombinationen småbarn, mgmt konsulting och många mil gör att jag värderar min fritid och gärna går på nåt mer lättskött.... Vit var 2007 års modefärg och köps nu bara av laggards:) Mvh Arese |
|
| Länk | |
|
Vit + diesel = lågkonjunkturkärra Visst är det härligt med färgtrådar:) |
|
|
Märkligt då att man ändå ser så många Alpinvita F10/F11 or. Måste finnas många "laggards" i vårt vackra land. En liten minoritet som är de sista som hoppar på en ny produkt...Svårt att kalla det minoritet i detta fallet. /Anders |
|
|
De ryckningarna jag haft en tid resulterade då till slut en varningsindikering för motorfel. Motorn gick ner på reducerad effekt men fick köras till närmsta bmw-verkstad. Så nu är man utan bil. Felet var tändspolen och den finns inte ens att uppbringa hos bmw i Tyskland. Får se hur lång tid detta tar... Men v31 kommer min 525d så då löser det sig. :) |
|
|
jiji, vilken looser man måste vara, kör diesel, vit bil och dessutom med Kumho däck :), verkligen lågkonjunktur :-) /Anders |
|
|
Ozzikatten, du måste skynda dig byta färg och bränsle på bilen så du också inte blir en av oss "laggards" :) Trist med din bil, men du får väl en lånebil? /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.