|
Sida 81 av 114
|
|
|---|---|
mkk230 |
någon som inte har vinterfälgar till sin f10/11 kan höra av sig. |
|
wsemmw: Jo det var trevligt och efter lite inkörning, i typ 70 mil så provade jag lite. Instruerades att inte varava mer än 3000 rpm de första 100 milen, men 2850 rpm är 190 km/h och det var helt odramatiskt. Bilen går otroligt bra. Efter 100 mil var man i Danmark och där går det ju inte att köra så fort, för att inte tala om Sverige, helt hopplöst. Nej mera Autobahnkörning, det gav mersmak. /Janne |
|
|
2850 rpm i 190 låter ju helt otroligt:) längtar så efter min bil!!!! Som tur är lägger jag ca 4000mil/år på autobahn och har man bara en bra bil så är det 3500mil med ett stor flin i ansiktet och 500mil stau;) Hur länge fick nu spendera på bmw welt? Var det en heldag eller var det hej, här är bilen välkommen tillbaka? When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jag börjar få lite tvivel på om M-sport klädseln är helt rätt. Hur många här kör med alcantara klädseln? |
|
mkk230 |
Här kommer lite bilder på fälgen. Däckdimension 245x40 19 Länk Länk |
| mkk230: snyggt men jag skulle rekommendera spacers för att flytta ut dom eller luras man av bilden? Antar att detta var din bil? Snygga fälgar hursomhelst! :) | |
mkk230 |
Inte min bil men fälgar är mina snart. Tycker nästan att däcken borde vara mer än 245 eller? |
| 235/35/19 och 275/30/19 är väl snyggast och inte för aggressivt men vet inte om det fungerar på dina fälgar, denna dimensionen är väl för 19x8,5 och 19x9,5 i alla fall oftast... | |
|
eller man kör nog 245/35/19 fram på F10 och 5er, däck är inte min grej men jag tyckte att hjulen på bilden hade på för mycket gummi ;) och sedan hade Jag flyttat ut fälgen lite ytterligare! |
|
mkk230 |
Det är 19x8 på dom fälgarna. Blir det inte stötigt med 35. Tänkte att 255x40 skulle fylla ut lite mer ut på bakfälgen. 235x40 på framfälgen. Vilken däckmärke ska man ha. kumho, duro, nankang,federal, marangoni, carbon, minerva, landsail, milestone. Tänkte köpa lite halvbudget däck. |
|
mkk220: En BMW i allmänhet och en F11 i synnerhet förtjänar bästa möjliga däck. Du skulle väl aldrig få för dig att kombinera en välsydd Armanikostym med ett par badtofflor från Stadium, eller hur? :-) De märken du nämner hör möjligen hemma på Epa-traktorer men inte på en F11. Det finns betydligt bättre kvalitetsdäck att köpa för bara några hundralappar till. |
|
mkk230 |
Haha du har rätt. 1:a handvalet av dessa Kumho men sen vet jag inte hur dom andra är. Vet dock att vissa av budget märken är dotterbolag till dom stora däckleverantörerna så dom är nog bra, eller? |
|
Jag tror inte den som kallar Kumhodäck för "epatraktordäck" har provat dessa däck. Jag har nu Kumhodäck på min fjärde raka bil och har varit jättenöjd hittills. Betydligt komfortablare och tystare än ex. vis Dunlop Sport Maxx för att ta ett exempel. De övriga däckmärkena ovan skulle jag dock aldrig ens drömma om att köpa, oavsett priset. /Anders |
|
mkk230 |
Har Anders talat så blir det Kumho, inget snack!! :) |
|
Någon som vet var man kan provköra 535i? Någon som kör en sådan manuell? Kanske blir andrahandsvärdet dåligt nu när alla vill ha diesel. |
|
| Har haft min F10, 520D xdrive i knappt en vecka nu. Underbar bil att köra ! Är det någon som vet vad optimerat chassi innebär i läget sport för automatlådan ? Jag har inte beställt någon stötdämpar reglering till bilen. | |
| 520D xdrive skall det vara :-) | |
| Hur stavar jag .... 530D xdrive är det jag ahr köpt. | |
|
Anders/Med känsla: Jo faktiskt har jag det, fick med ett set Kuhmodäck vid ett bilköp för några år sedan. Men eftersom jag föredrar runda däck framför ovala har jag hållit mig borta från dem sedan dess :-) Men jag är egentligen enig i ditt resonemang, om jag var tvungen att under hot välja något av de listade däcken hade valet utan tvekan blivit på Kuhmo. |
|
|
jhellstrom: Du får nog svårt att hitta någon demobil, dock finns det en del begagnade. Jag har manuell låda i min. Klockrent! Vad gäller andrahandsvärdet finns det alltid någon med samma smak som du själv :-) Som tur är finns det fortfarande rätt många som köper en bil på känslan. Kan aldrig bli förnuftigt att köpa en stor BMW...Man lever bara en gång :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.