AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.817

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 80 av 114
mkk230
Idag har jag dom vanliga 23, 17x8" ET30.
mkk230
236 heter dem. standard
RE
96
RE
BMW iX1-23

Då kommer dina nya fälgar att sitta 1,5 mm längre in. Blir svårt att se den skillnaden :-) Vad du ska ha för däckprofil beror på vilken tum det är på fälgen. Det blir lagom om däcket är någon cm bredar än fälgen. På en 8" går det dock att lägga allt från 205:or till 245:or.

Roger
mkk230
Tänkte ha 40x245/235 bak & 40x235/225 fram.
Har ni andra förslag?
mkk230
Det blir såna här fälgar Länk

om någon är sugen så hojta till.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
JFR: Jag tror inte det det är någon bra idé att köra med hårddisk. Köp ett riktigt stort usb minne istället.
Jag såg att edmunds.com inte gillar att radion är igång trots att man stänger av tändningen, något jag kan hålla med om.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Är man knäpp om man som far till två småbarn köper en 535i för 600.000?
nej varför skulle du vara knäpp jhellstrom? Dock skulle jag lägga till ett d dvs 535d :-)

/Anders
Någon F10/F11 ägare som har problem med stenskott på huven? Majoriteten av de begagnade jag sett har flera stenskotslagningar efter bara 500-1000 mil.

Ska man skaffa en Clearbra eller foliera huven för att hålla den i bra skick?
RE
96
RE
BMW iX1-23

jhellström: Jag har två små barn och en 535i. Är man en biltok, så är man...

Även om jag skulle beställa en ny bil idag skulle det inte bli någon diesel. Varje gång jag startar min bil i garaget njuter jag av att inte ha någon dieselmaskin under huven :-)

markus.j: Är väl ett problem som gäller för samtliga bilägare. Dagens grus som används på vintern är "vassare" än tidigare och ger mer stenskott. På samtliga av mina senaste fyra bilar har jag fått mycket stenskott samt fått byta framruta. Är något man får leva med här i Sverige med vinter, dubbar, grusning samt dåliga vägar :-(

Med känsla: Läste precis test av 1M och verkar vara en riktig busbil. Synd att jag behöver en stor kombi... Hur ser din spec ut av bilen?
mkk230
Är det stora skillnader på dessa två. Ena kromad den andra matt.

Original:
Länk

Replica:
Länk

Det är nog det närmaste man kan komma för att få dessa fälgar.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Så har jag landat i Sverige efter att ha hämtat min F11-535d på BMW Welt.
Rekommenderas, kul upplevelse. Så är ju bilen inkörd när man kommer hem.
Ska till ÅF i morgon och få mina svenska skyltar monterade och ett oljebyte.

/Janne
Visa användare
14
Lubo-Täby
525dA Touring -08
interier is nicer in 2011, but outside I like more on my E61......=))
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Re: största fördelen att åka med samma bredd runtom är ju att man enkelt kan skifta hjulen för att slippa köpa nya bakdäck hela tiden ;)

Nackdelen är det estetiska med avsaknaden av bredare baksulor :)
qdtjant roligt att du har fått hämta bilen nu! Kan tänka mig att det var en grym upplevelse:) fick du provat den något på autobahn?;-)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
RE
96
RE
BMW iX1-23

Stilren: Jo, det är definitivt en fördel. Bakdäcken slits nååågot mer än framdäcken ;-)

Tycker inte det gör så mycket estetiskt med 3 cm bredare däck. Det som gör mest för utseendet är hur hjulen sitter i hjulhuset.
St
1.200
Stilren

mkk230: Första bilden är så vitt jag vet bara en rendering av M5 F10 concept som florerat ute på nätet något år så dessa fälgar finns åtminstone inte i dagsläget och jag har inte lagt märke till någon bild på kommande M5 F10 eller övrig F10 med liknande fälgar förutom andra länken du skrev som är replikor av den fälgen.

Jag skulle köra på dessa om dom är i 19" eller helst 20" då dessa är riktigt häftiga och snygga + att dom ser ut att vara "original" på bilderna åtminstone. Dock så behövde den där 3-er verkligen en sänkning eller andra däck då mellanrum mellan däck och hjulhus var katastrofalt stort :)

Men fälgen är väl häftigare i den "shadow-ferric-chrome-look:en" som conceptbilden visar men gör sig även rätt i mattfinish!
St
1.200
Stilren

mkk230: Länk Länk Länk fälgen kommer nog från Concept CS. Riktigt läcker bil och fälgarna är verkligen hur snygga som helst - svårt att toppa dom!

Påminner lite om, men bara lite, 18" 193M: Länk
mkk230
Stilren: Dom finns på 19 tum. Visst den på bilden med grå chrome look ser riktigt bra ut men vart hittar man en såna.?.

Får överleva med dessa mattfinish fälgarna sålänge eller så lackar jag om dem till ferric/gråa färgen.
Länk
den röda 3 serien
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
jhellström: Vad ska man med en familjeräcer till om man inte har familj?:) Köp du en 535i!

Jag har en 2,5-åring och två förväntade leveranser i sommar (en beduin och en 535:a). Hade det inte varit för två små barn hade jag nog stannat kvar i trean men med vagnar och annat krafs är det smidigare med större bagage. Helt rätt också att gå på stor bensinmaskin - för mig köper man den här typen av bil på annat än förnuftiga grunder och då ska man se till att ha en motor som är kul också. Diesel är nog bra men det framkallar inte samma nöje som en fin bensinmotor.

Mvh
Arese
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.