AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.809

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 79 av 114
332
HUD var ju riktigt bra innan 3D och färg, den nya verkar ju riktigt mysig;-) (utan att ha testat den irl)
Jag har beställt hud till min f11 som kommer efter sommaren
mkk230
Tips till dom som ska torka displayen. torka inte väldigt lättrepat.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
mkk230 - gäller själva iDrive-skärmen också. T.o.m. en mikrofiberduk repar. Suck...

----
BMW CS #6212
mkk230
Fan sånt där borde vara mer tåliga, man rengör ju sånt ofta.
Orkar heller inte bråka om det på bmw.
Någon som har koll på juni produktionen? Enligt bimmerfest.com samt f10 post så sker det ändringar i produktionen i juni. Vi vet ju att 528i kommer bli fyrcylindrig men är det något annat kul som väntar? Min bil är planerad att byggas i mitten av juni så det vore intressant att veta om det är något roligt man missar.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
markus.j. I USA blir Navigation standard. Det hade väl varit snyggt av BMW här med, samt skinn som är standard i england.
Länk
jhellstrom: Ja det vore inte fel, hade gärna sett det som standard så steget upp till 10" skärmen inte var så stort. Jänkarna får ju redan idag $1700 rabatt på navigationen under maj månad :/
mkk230
Experter!
Skulle dessa dimensioner passa f10.an?

8 Breda
HCD 5x120
ET 33
CB 74,1
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

mkk230: Jag är rätt säker på att 8" breda fälgar i 18"-20" passar på F10. ET rör sig från cirka 30 till 33 fram och bak runt 40-44, vilket betyder att bak så kommer dina sitta längre ut cirka 1 cm.

Då original BMW fälgar sitter längre in normalt lär detta bli snyggt :) Vad är det för fälg du kikar på?

Någon som sett fälgen 410 eller 311 i 20" IRL? Bra bilder?
mkk230
Du är helt 100.. Annars skickar jag fakturan till dig haha :)

mkk230
Vilka däck dimensioner kan jag ha på dem? Dom vanliga 235x35 eller mer/mindre?
RE
96
RE
BMW iX1-23

Mina 20 x 8,5" har et 33 runt om. Om du ska ha samma bredd på fälgen bak som fram, ska det vara samma et-mått. Vilket et-mått, hur långt fälgen sitter in i hjulhuset, beror alltså på vilken bredd du har på fälgen.

Om du sätter en 8" fälg bak med samma et-mått som fram kommer den att hamna lika långt in i hjulhuset som fram. Fäljarna bak kommer alltså inte att sitta längre ut.
mkk230
RE: Kommer det se bra ut så som stilren beskriver?
St
1.200
Stilren

mkk230: Haha, nej skicka för guds skull inga fakturor :) Framtill så skiljer sig din fälg -0,5" vilket är cirka -1,25 cm och har samma ET som övriga original framfälgar. Här kommer du inte märka mycket på placeringen av fälgen utan snarare att det är en aningen smalare fälg.

Glömde att bakfälgen är -1" smalare mot original vilket således är cirka -2,5 cm smalare men den har mycket lägre ET än dessa (ET33 istället för ET44) så det skiljer sig cirka 1 cm i placering. Detta borde resultera i att bakfälgen kommer cirka 1,5 cm längre in. Hade fälgen varit 9" så hade den hamnat lite längre ut än original pga. att ET måttet är lägre.

Så har jag blivit lärd men jag överlämnar frågan nu till experten då jag blev för osäker :)
St
1.200
Stilren

Edit: Framtill är det faktiskt 8" original på 18" så då skiljer det sig nada där såg jag. Jag räknade på 19" och 20" där framfälgen har 8,5" som standard. Där är ju din fälg isf -0,5" dvs. en halv tum smalare :)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Fungerar det bra med ett usb minne fullt med musik i era bilar?
En kund till mig har en 525D där det krånglar mycket. Ibland hänger sig "stereon" så det syns bara konstiga siffror istället för titlarna när man spelar musik.
RE
96
RE
BMW iX1-23

mkk230: Vilka fälgar har du idag? Original bak på F10 är inte 9".

Länk till min 535:a med 20" 312 Ferric Grey. Mina fälgar är 8,5" runt om med 245/35-20. Et på fälgarna är 33.

Länk
St
1.200
Stilren

RE: Länk enl Alloy wheels är de flesta/alla? 18", 19" och 20" till F10 9" bak.
Men det förekommer en del undantag då vissar fälgar endast erbjuds i 8,5" runtom också enligt deras sälj iaf. Alloy säljer ju ex vis 312 20" med 8,5" och 9" till F11 medan
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
jhellstrom: En notering. Jag kör med extern hårddisk (Acer 2,5") och det funkar inte särskilt bra det heller, men det enda som händer är att musiken upphör och i bästa fall kommer tillbaka om några minuter. Jag har aldrig varit med om att det blir konstiga siffror istället för titlarna. När det funkar så funkar det bra, men dilemmat är att det bryter alldeles för ofta. Kan bero på skakskyddet men nu åker skiten ut.

Jag byter till IPoden och hoppas på bättring.

RE
96
RE
BMW iX1-23

Stilren: Japp, det är rätt. Dock är det väl ingen F10/11 som säljs med detta original. På F11:an är det samma bredd bak som fram på bägge M-fälgarna. Jag valde att ha 8,5" även bak på min F11:a, då jag inte tycker att det finns någon anledning att åka på 275:or. Min offset blir naturligtvis samma som för den bredare fälgen, då jag har lägre ET.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.