|
Sida 78 av 114
|
|
|---|---|
| Som jag diskuterat på en annan tråd så kommer nya M5 med xDrive vilket blir mycket spännande. Chassiedynamiskt handlar det om än mer avancerade möjligheter. Accelerationen 0-100 förbättras med ca 0,5 sek och hamnar under 4 sek. | |
|
Det låter fantastiskt spännande. Kolla bara hur snabba M X5 och X6 är trots tyngden. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
marcus.j Inbytespris på en sån 520 d ligger väl på 380-400 tkr. Handlarna försöker väl sen begära 430-450 tkr skulle jag tro. Är det klart att blåtand kommer ingå i comfort-paketet from maj? |
|
| Jonasd77: Ja det ligger i linje med vad de ville ha för den. Jag kan bekräfta att bluetooth och larm ingår i comfortpaketet numera. Var hos min handlare idag och fick det bekräftat. | |
| Japp, bluetooth och larm ingår nu. Jag har det bekräftat i min beställning av 525d F10. | |
|
Var vanligt larm tillval tidigare på F10/F11? Trodde det var standard i alla bilar nuförtiden! Då kommer nästa fråga, räcker den bluetooth funktionen för att man skall kunna ta emot samtal via knapparna i ratten, eller krävs ytterligare tillval? Förmodeligen krävs väl navigation professional för att det skall bli riktigt bra? |
|
|
Jonas. Det är Bluetooth som ingår. Dock ingår inte USB anslutning så du kan lyssna på musik från ex ett USB minne. Larm var heller inte med förut, kostade 5000:- BMW är väl inte kända för att skicka med nya grejor som standard. Då får du nog titta på japanska bilar om du vill ha billigt lulllull |
|
| Jag är inte ute efter billigt lulllull, tvärtom. Men man blir ändå förvåndad när man specar nya Bmw bilar. Man måste verkligen kolla upp allt noga, det går inte ta något för givet (möjligen att kaross och 4 däck ingår). USB, bluetooth och larm känns ju självklart idag. Tycker knappt man ska behöva fråga efter det i en premiumbil som Bmw. Lägger man till comfort och M-sport paketen så ska man ju inte behöva ha en hel styktipsrad till för att få en komplett bil. | |
|
Jonasd77 Men när man konfigurerar på bmw.se så är ju "Hastighetsmätare" ikryssat som standard. Så allt behöver man inte lägga till ;-) |
|
|
Det blev till slut en beställning på en ny 520D. Skrev på papper idag och har beräknad leveranstid på v.27-28. Känns helt underbart att ha tagit beslutet efter 8 månaders provkörande och velande mellan olika märken/modeller. Fick bli följande utrustning: * Touring * M-sport med 18" (funderar på HRE eller BBS Lemans 20" med riktiga däck. Därav valet av 18") * Sportautomat * Hifi Pro DSP * Comfortpaket * USB * iPhone anslutning * Alpinvit Velar om jag ska lägga till backkamera också, men har några veckor kvar att besluta om det. |
|
| Trevlig bil, men skulle tänka mer på en webasto än en backkamera. Webastospecade bilar har tydligen ökat våldsamt efter förra vintern! | |
| 332: Har förmånen att ha bilelsmontörer att köra med på jobbet som fixar en sådan till en tredjedel av BMW:s priser :) Så en Webasto kommer monteras. | |
| Hyggligt spec marjus J. Har själv offert liggande på en likadan med panoramatak, bagauluckeöppnare och vanlig hifi. Vad landade kalaset på? | |
| 332- är du återförsäljare för Webasto eller varför tjatar du så förbannat om deras apparater? | |
|
Jonasd77: 447 kkr efter rabatt (privatköp utan inbyte). Har funderat en del på bakluckeöppnaren, riktigt nice to have men har inte riktigt motivera kostnaden för den än. Kommer säkert lyckas övertala mig själv inom en snar framtid :) Dock tycker jag att du ska lägga 4kkr till och ta Hifi DSP. Skillnaden är mils vid. |
|
|
Kul inlägg om att jag skulle vara "webastoåterförsäljare", vilket jag verkligen inte är eller har varit. För att ytterligare understryka detta vill jag poängtera att bara satsten till eftermontering (dvs utan arbetskostnad) ofta ligger på mer än själva tillvalet, så jag rekommenderar inte eftermontering då det även kan bli problem med idrive-styrningen. Detta ska man givetvis kolla själv med den bil man tänker beställa. Många BMW-ägare jag känner säger sig ångra att de inte tog Webasto när man beställde bilen vilket gör att man kanske ger rådet att tänka igenom detta. Om något fått slagsida på denna tråd är det kanske fälgar vilka ibland verkar bli viktigare än själva bilen. |
|
| Sorry, det var jag som blev lite väl hetsig. Kan tänka mig att en bra värmare är suverän när vinterkylan sätter in. | |
|
makus.j: för mig som är lat och inte orkar speca en likadan bil som din - hur mkt rabatt fick du i %? Personligen hade jag lagt till panoramatak (och navigator) - har haft det på båda mina E61:or och kan idag inte leva utan det. Men, visst, det är dyrt, och taket lägger extra 30 kilo (tror jag) på helt fel ställe... 332: Håller med att fokuset på fälgar ibland drar iväg lite väl mycket. Det är ju oftast svårt/alt hutlöst att eftermontera utrustning, men nya fälgar... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Navi kände jag kunde kvitta om man bara ska ta den lilla, hade de haft 10" skärmen för priset av den lilla så hade jag slagit till dock. Det landade på 7,5-7,8% rabatt till slut. |
|
|
Har själv inte HUD, men tycker den fungerar bra. Någon som har synpunkter på den nya HUD i 3D och med full färgåtergivning? Några av mina kollegor avser att satsa på denna HUD i sina kommande F10/11 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.