|
Sida 76 av 114
|
|
|---|---|
| Det här med dålig temp på diselbilar under vintern reagerar jag lite över. Hade en 523i på lån i dec (svinkallt) när min 525d var inne för service och lite garantifix. Det jag reagerade på mest med 523.an var att tempen aldrig gick upp?? Just detta har varit betydligt bättre på min egen bil i vinter. | |
| Jag skulle vilja säga att värmen är riktigt bra (520D F11) & då bor jag långt norröver.Finns inga nackdelar med diesel i mina ögon,dock är automat att föredra.Det är i princip omöjligt att gå tillbaka till bensin när man kört diesel några år, det varvar och låter men inget händer:) | |
|
Arese (eller nån annan...) Du nämnde för ett tag sedan att larm och Bluetooth kommer ingå i Comfortpaketet från maj. Min lokala säljare vet inget om detta. Hur pass säker är du på detta? Vad händer om man beställer en bil idag? Är det någon som vet om/när den uppdaterade 530D-motorn i X-drive kommer i den bakhjulsdrivna modellen? Känns som en smått fantastisk bränsleförbrukning redan i X-utförande! |
|
|
Skulle valt 525 även om jag fick välja igen men passa på innan det blir en fyra. Ska du trimma välj 530d pga att lådan klarar rejält mer. Själv förstår jag inte vitsen. Bilen väger alltjämt två ton. EDC påstås ge sämre körkänsla. Lycka till och njut av en fantastisk bil. |
|
|
Edc påstås ge sämre styrkänsla ska det vara. |
|
|
Jag har fått bekräftat från säljare att comfortpaketet ska få larm och bluetooth. Även att 6WA (black panel) går att beställa för 1500 kr. Vad kan man använda bluetooth-funktionen till? Stereoljud från sin iphone t ex.? Tycker det är svårt att förstå hur de olika optionerna som finns i form av blåtand, mobilförberedelse, iphonekompatibilitet etc fungerar ihop eller beror av varandra. |
|
|
Micleg: I dagsläget kan man använda Bluetooth till att för samtal med den inbyggda handsfreen i bilen. Du kan även strömma musik från ex Spotify till bilen från iPhonen. Om du har USB och telefonen ansluten till den får du bättre ljudkvalitet, kan styra iPhonen från bilens reglage, men ingen musik utanför det som finns i iPod delen av telefonen, alltså musik synkad från iTunes. |
|
|
Är det någon F10/11 ägare här på forumet som strömmar musik från Iphone till bilen? Vad krävs för "optioner/tillbehör", hur gör man? Har en tidig F10 2010.a (med blutooth, iphone snap in, utan nav, utan usb/music connection, utan combox) Vill kunna strömma spotify alt. svt play till bilen via blutooth, har laddat hem BMW connected appen.... |
|
|
janih: Det kräver en ny bil eftersom din bil inte stödjer ljudstreaming. Appen har inget med detta att göra. |
|
| Ojdå, får väl fortsätta med musik via aux-kabeln då i min gamla bil ;o | |
mkk230 |
Bak B20 9.0x19 5x120 ET35 72.6 HS, Fram B20 8.0x19 5x120 ET35 72.6 HS Skulle dessa dimentioner passa F10 |
|
mkk230: På originalfälgar 19" är det följande mått front wheels: 19x8.5" ET33 Rear wheels: 19x9" ET44 /Anders |
|
|
en f10 från 2010 är långt ifrån "gammal" i mina ögon... mvh! |
|
mkk230 |
Japp jag vet men skulle man kunna ha det? Tänkte köpa concept fälgar. |
| Ännu märkligare är väl att en 528 i kostar 45.000$ i USA samt att de har 4 års garanti mm. | |
|
Tänkte jag kunde bidra till tråden. Hämtade min nya 5:a i onsdags, grymt nöjd! Bilder finns här: Länk |
|
|
MKK, framtill så kommer fälgen att hamna något längre in och med tanke på att fälgen är 0,5" smalare också så lär du behöva spacers på 5-10 mm, åtminstone för att få det att se bra ut då originalfälgen som vanligt sitter lite längre in i hjulhuset. Den lilla skillnaden mellan ET33 och ET35 är inget problem men jag vet inte hur mycket skillnaden på bredden gör. Cirka 2,5 cm smalare så det kan ju se lite tokigt ut utan spacers tror jag. Baktill är inget problem, samma dimension som originalfälgen men dock lägre ET vilket skjuter ut fälgen en bit. Det är inte så aggresivt lågt så att det kommer inte ta i utan snarare hamna närmre skärmkanten. Original brukar ju vara 15-20 mm innanför så detta lär bli rätt lagom utåt sett |
|
|
BeemA Fin bil! Vilken klädsel har du? Tycker den såg ljusare ut än oyster men det kanske är bilderna som lurar mig. Har själv beslutsvånda angående skinnets färg. Har beställt kanelbrun, men när jag fick se en i verkligheten tyckte jag den kanske var lite för mycket åt det röda hållet. Oyster var mitt andra val men den tyckte jag var lite för grå, gul eller något åt lite för mörkt. Ingen färg känns helt hundra just nu och beslutsångesten börjar komma krypandes ;-) |
|
mkk230 |
Stilren: Tusen Tack, nu kan jag köpa ett set fälgar som ingen annan har. |
mkk230 |
Var inne på turkisk bmw återförsäljare. Fan vilka höga priser dom har. 520 d med comfortpaket för 75.505 euro helt sinnesjukt ju, för det priset kan man köpa en 535 d fullt utr här i sverige! vilket dom inte har 535. En annan sak var att dom hade 3 olika pkt comfortpkt, exclusive pkt samt m-pkt. Ni som är intresserade kan kika. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.