AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.806

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 73 av 114
Msn: köp Kumho, de är prisvärda och är väldigt tysta jmf med många andra däck. Har haft dem på min fd F10 530d och 335 coupe xi samt på min nuvarande F11 535d, skulle köpa dem igen. Slå en signal till Thomas på Bil & Motor i Taberg och be om priser. Ska du ha 19 eller 20" ? Köp fälgarna på Alloy Wheels, men däcken i Sverige.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag ser att det kommit fler fyrhjulsdrivna alternativ i konfiguratorn på BMWs hemsida och jag måste säga att jag tycker utveckling mot att allt flera modeller standardutrustas med automatlåda är tråkig. Billigare att utveckla endast en låda men det finns ju fortfarande vissa som föredrar manuell.

Snart blir BMW väl som Mercedes, redan nu kan man ju inte få manuell låda varken till 7-serien eller X5, snart kan man väl inte heller få det till 5-serien.

NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Varför ska du sälja din nya 535d Anders? Såg den på Blocket idag.....
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Grelle, håller med dig angående den tråkiga utvecklingen med att standardutrusta med automatlåda. Sannolikt är det väl dock som så att klientelet i stor utsträckning efterfrågar automat. Har talat med flera BMW-handlare som hävdar att en 5:a mer eller mindre är osäljbar i andra hand utan automat. Vad hände med "När du älskar att köra"? Är det bara gubbar som köper femserie?

Mvh
Arese
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk Läcker F10 och F11 i Frozen silver
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad det beror på är svårt att säga men utveckling är trist, jag hoppas verkligen inte att det fortsätter till 3-seriens på samma sätt.

esadh
523iA -97
Arese:
Nej, men det står inte "När du älskar att växla" och folk börjar inse att bilkörning är 99,99% annat än att växla. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Stilren: tack för länken, frozen silver var riktigt läckert.
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Esadh:
Såklart är det helt ok att man tillhandahåller automatlådor för de mer tillbakalutade chaufförerna. Men nog kräver en manuell låda mer engagemang och ger föraren en känsla av att vara mer involverad i körningen än en automat. Själv tycker jag definitivt att en fin manuell låda förhöjer njutningen av bilkörning. Med automat känner jag mig mest som passagerare även när jag kör. det passar ju utmärkt i vissa bilar som min frus XC60. I en bil som ska vara kul att köra föredrar jag dock definitivt manuell låda.

Mvh
Arese
BMW och Mercedes nya automater är så bra så att i alla fall jag saknar knappast manuell låda. Automaten växlar både snabbare och ryckfriare än vad jag själv kan åstadkomma. Om man är en riktigt driven förare och behärskar varvtalsmatchade nerväxlingar och heel-toe, så kan jag förstå att man föredrar manuell låda för kontrollens skull. Jag är dock inte så duktig. Sitter dessutom i köer varje dag till och från jobbet och skulle gärna slippa koppla och rycka i spaken.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... problemet med F1X manuell är att man flyttat ned gaspedalen en bit för att få bättre långfärdskomfort, men tyvärr så betyder detta att foten måste fysiskt flyttas för att få riktigt bra kommunikation mellan gas- och bromspedal.

Ytterligare ett bevis att motorvägslunk är premierat före banåkning på nya 5-serien. Lite synd, faktiskt.

----
BMW CS #6212
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk Här drar jag gränsen. Ni som tycker att 19-20" är för stort (på F1x eller övriga BMW) kikar på egen risk!

21" är däremot riktigt läckert beroende på fälgmodell, dock fortfarande väldigt ovanligt men blir nog utökat när M5 lanseras. Vad tror ni? :)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Ser ju bara förjäkligt ut. Känns som en blandning av pimp-my-ride europa-edition och alla postkodlotteristers våta dröm.

Det är inte storleken i sig som är grejen, det är oförmågan att se till helheten.
ni
64
nisso
525i E60
Haha, amerikansk smaklöshet i sin yttersta form. Har man ingen smak kan man alltid försöka med storlek. Ingen som matchar ditt klädsamma namn, Stilren. För det syftar väl inte på befriad från stil?;) Skojar bara.
Någon som är nära att få sin nya 5-serie med produktions vecka efter vecka 9?

Funderar på hur nya blackpanel och headup och liknande fungerar vore roligt om någon har beställt och snart får leverans.

Roligt o få lite liv i tråden igen:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Ingen???

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
touringen är sjukt mycket snyggare en sedanen
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Fick idag info att larm och BT ingår i Comfort-packen from maj. Det var ju najs.

Undras om man ska ha svart Dakota eller alcantara? Hur ser alcantaran ut efter ett par år?

Mvh
Arese
Si
9
Simon71
BMW 530dA Touring, 2011
Jag hörde från en säljare att nya 258hk dieseln troligen kommer i den bakhjulsdrivna modellen också. Någon som kan bekräfta? Den verkar ju vara bra mycket snålare dessutom...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
nån måtta får de va,när det gäller fälgar. hehe pimp my ride
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.