|
Sida 69 av 114
|
|
|---|---|
|
jhellstrom Nej självklart är det så, det förstår till och med jag. Men köper man komfortstolarna som reservdel så är dom mycket dyrare än om du köper dom när du konfigurerar bilen. Men somsagt det är ju valfritt med prissättningen och ännu valfriare att köpa bil och dess tillbehör. Jag har ju beställt en bil med massa lull lull så det har ju inte retat mig tillräckligt ;-) |
|
|
Ryk 33xi Förstår dig. Jag retar mig på att USA folket får köpa bilarna så billigt! Har beställt en 535i Touring Tasmanian grön :) Comfort pkt Panorama luckan Elektrisk dragkrok Oyster skinn Sport låda m paddlar Adaptive Drive Ställbara dämpare EDC Adaptiva kränghämmare Sportstolar Ambient light Grå kant rutan Sportratt |
|
|
Och dessutom får 4 års garanti och service ! Vi får vara glada att vi har 3 års fri service som vi naturligtvis betalat för ..... /Janne |
|
|
Ursäkta att jag bryter ämnet något. Jag är ny i detta utmärkta forum och även ny ägare av 520d f10 (1300 mil). Bilen hyllas i forumet och jag håller med i stort men har råkat ut för både vissel i fläkten, kraftigt urladdat batteri och nu senast "urladdning vid stilstående fordon alla strömförbrukande komponenter avstängda". Tilläggas skall att jag varit in på BMW och de hittade inget fel utan skyllde naturligtvis på för mycket kortkörning och uppdaterade mjukvaran vilket inte löste problemet. Och nu uppstår samma problem tillsammans med att den tjyvdrar ström när den står stilla, den elektriska handbromsen?? Har tid på BMW nu på måndag då de även skall montera det nya fläkthuset som kommit från BMW och som skall lösa visselproblemet. Vore intressant att höra om det är någon som haft samma strömproblem? |
|
|
qdtjant ja och dessutom dem som kör 1000 mil om året får bara gjort 1 EN service under 3 år! OCH de vill inte byta oljan i motorn förrän serviceindikatorn säger till. Det vill till att betala ett oljebyte själv innan det gått två år. Och de rekommenderar i sina reklamutskick att byta olja årligen... |
|
| Msn, inga problem med strömmen ännu efter ca 400mil. Jag har dock en visslande fläkt som är störande. Tycker också jag hör något slamrande ljud när man kör på ojämnt underlag framifrån. Det får nog snart bli en tur till bmw i och se vad de säger. Annars otroligt nöjd med bilen framförallt motorvalet. | |
mkk230 |
Msn Jag har oxå visslande ljud från fläkten men inget om urladdat batteri. Vilken bmw verkstad åker du till? |
| Jag har BMW i Umeå (Lindholms Bil AB) Vissel i fläkten känt problem från BMW som monterar nytt fläkthus. | |
mkk230 |
När jag kontaktade bmw segeltorp så visste dom inte. Han ville ta in den o lyssna på ljudet. Fan det är min andra bil som låter konstigt. |
|
Man, läste om en kille i England. Han parkerade bilen rätt utanför dörren, och lade nyckeln strax innanför dörren. Detta medförde att bilen och nyckeln hade kontakt hela natten, och batteriet tömdes. När han började lägga nyckeln i en annan del av huset, försvann hans problem med urladdat batteri. |
|
| Jag föreslog för ett tag sedan att F10/11 borde få en egen plats på detta forum. Inget större gehör för den idén då. Nu samlas alla frågor om F10/11 under en och samma rubrik på, hittills, 69 sidor. I rest my case. | |
|
Jag har också det visslande ljudet från fläkten. Det verkar som om det börjar när värmen börjar pumpas ut i ventilationen. Om någon har en lösning på detta är jag intresserad, ska själv kontakta Bilcentralen och se vad dom säger. Kanske en egen tråd för detta? |
|
| Min visslar inte, men är å andra sidan tillverkad månadsskiftet nov-dec. | |
| Som sagt jag kontaktade min BMW-handlare och de skall åtgärda det med nytt fläkthus. Det skall ske på måndag så än har det inte hänt. | |
mkk230 |
Ppilot vilken bilcentral? |
|
mkk230: Det blir Bilcentralen i Nacka, såg att du hade pratat med Segeltorp. Det finns en tråd på Bimmerpost om detta och det verkar inte vara direkt ovanligt... Länk |
|
mkk230 |
Bra då kan jag hänvisa bc i nacka om dom inte löser det. Det är jättemånga som har samma fel. skumt att dom inte kommer med lösning från bmw. Ska in med Mb w212 för kontroll av styrservopump som kan läcka men det är säkerhetsfel. Men fläkten är annat problem som inte har med säkerheten att göra så det vara ett problem dom inte bryr sig om bmw. |
|
Nu är tyska konfiguratorn uppdaterad med x-drive och de nya tillvalen i v9 produktion. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
wsemme Spännande! Har du möjligen gjort någon sammanfattning av vilka ändringar det är i v9 produktionen? |
|
| Japp, trist för de med 530D att de får en bil som drar mer bränsle och är långsammare än 530XD. Det borde ju vara tvärtom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.