|
Sida 68 av 114
|
|
|---|---|
|
Ryk> Tror att Med känsla menar detta: Länk |
|
|
Hincapie Tack, tydligen jag som inte gått klart internetkurs A ännu ;-) Får skylla på att minsta dottern på 10 mån ligger med dropp på sjukan och att äldre dottern som jag är hemma med just verkar fått magsjuka. Just nu skulle jag skänka bilen till den som fick mina barn frisk omgående. |
|
|
Här är min spec om någon är intresserad:) någon som tycker att jag har glömt nått eller något som är onödigt? Kör 8000mil/år så hur bilen är utrustad spelar stor roll för mig eftersom att jag tillbringar så mycket tid i den. 535d Touring Färg, interiör och lättmetallfälgar Sophistogrå Brillanteffekt metallic Läder Dakota Svart LM-Fälg dubbeleker 351 M 19" Interiör Interiörlist Aluminium finslipad Paket Comfort M Sportpaket Extrautrustning Brake Energy Regeneration1CDStandard Automatisk växellåda med Steptronic Elektronisk Dämparkontroll (EDC) Dynamic Drive Eluppvärmd ratt Runflat däck Adaptive Drive Integral-Aktiv styrning Stöldlarm med Fjärrkontroll Automatisk bakluckeöppning Ej Modellbeteckning Backkamera BMW Individual Takrails Shadow line högglans Panorama Glastaklucka Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar Automatiskt avbländbar innerbackspegel Komfortstol fram, el. inställbar Svankstöd Stolsvärme fram Stolsvärme bak Skid-och Snowboardsäck Park Distance Control (PDC) Bak och fram Xenonljus +Adaptiva Kurvljus Klimatautomatik Helljusassistent Surround View Navigationssystem Professional Head-Up Display Förberedelse för Bluetooth HiFi System Professional DSP USB-Anslutning Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion Svensk språkversion Traffic Informationk M Aerodynamikpaket Individual Högglans Shadowline Individual Tonade Rutor Individual Anthracit innertak Speed-Limit-information Tar som sagt gärna input på vad ni tycker om spec? Skall sedan sätta på Svarta njurar samt 312 Ferric grey 20" fälgarna som är disskuterade här ovan. Ryk330 hoppas det löser sig där hemma:) men du får som sagt jätte gärna PM om vad du fick för pris på fälgarna och bilen om du vill. Kan vara bra om man kan jämföra. Trevlig helg på er:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Grym spec, säger som jag sa till ryk330xi, fjärrstyrd värmare! Är helt underbart, tyvärr värmer den inte motorn. Var ett av mina utrustningskrav då jag inte kunde speca egen bil.. //Robban |
|
|
Tackar robgus:) parkerar alltid i Garaget hemma och oftast när jag jobbar så känns inte så viktigt för mig. Men skall fundera lite på det. Hur känns din 525 jämfört med R36? Hur tycker du att F11 funkar i vinterväglaget jämfört med VW? When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
wsemme Bara vi inte parkerar bredvid varandra, då är väl risken att man försöker ta sig in i fel bil ;-) |
|
|
Ryk, först och främst hemskt tråkigt med dina barn, jag hoppas verkligen att de snabbt frisknar till!!! Skänker en extra tanke till din familj. När sånt händer så känns en ny bil helt avlägsen. Men som alltid så kommer det bättre dagar och jag hoppas de snart mår mycket bättre! När det gäller fälgarna så fick du länken innan, sorry att jag hade lite brått och inte la in den. Jag har köpt tre omgångar fälgar från Alloy Wheels förra året, 312 och Hartge samt även till min fd 335. Fungerade jättebra. Du måste ha fått ett jättebra pris om de kan konkurrera med priserna i England. För övrigt skulle jag akta mig för Dunlop Sport Maxx, som är ett enligt mig väldigt högljutt däck. Kör själv på Kumho och det har fungerat toppenbra, lite sämre slitstyrka än Michelin osv men oerhört mycket billigare och dessutom väldigt bra komfort, ljud samt vägkänsla. Fantastiskt fina bilar ni har beställt. Idag körde jag för övrigt fast första gången. På parkeringen hemma i 3dm snö och is under. Behövde få hjälp att putta på, så kom jag loss sen, men lite pinsamt med så stor dyr och ny bil. /Anders |
|
|
Lovar skall inte parkera jämte:-) men ser jag någon som står o rycker i dörren o svär över att den inte öppnar sig så vet jag ju vem det är;) Såg att Sportautomaten inte var med i de jag listade men självklart är det den som skall vara med:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
wsemme: Är supernöjd med 525:an, visst det skiljer en del i och med motorn men 525:ans prestanda känns mer lättillgängligt i vardagstrafik. Den stora grejjen med R36:an är ju motorn och DSG lådan. Väghållningen är flera resor bättre i BMW:n för att inte tala om komforten, dock så är utrymmena lite sämre förutom bredden. Hade jag inte gjort mig av så fort med R36:an så hade det nog blivit en 530 d istället.. X hade varit grymt men ligger för långt fram, får bli nästa gång. Har inte hunnit prova ordentligt vinterväglag ännu.. Men passat var otroligt grym när det gäller framkomlighet.. Sedan gör det ju inget att ligga på 0,8 som är snitt just nu jämfört med 1,2.. Sedan tycker jag BMW lyckats otroligt bra med ljudet i de sexcylindriga dieslarna, provade ju även Audis 3.0 tdi i A5 innan jag köpte denna och den hade långt kvar i karaktär. Tycker även BMW kört om Audi i lyxkänslan i kupén, kanske ändra i och med nya A6.. //Robban |
|
|
Robgus Är din Webasto eftermonterad eller varför värmer den inte motorn annars? Min fabriksmonterade Webasto värmer även motorn men jag vet att det figurerar en "by pass-funktion" i vissa kombinatioenr så att endast kupén värms. |
|
|
Fabriksmonterad, BMW har tagit bort värmningen av motorn om jag förstått det hela rätt. //Robban |
|
| Verkar lite konstigt på just en diesel som ju kräver längre motoruppvärmning. Någon annan som har på samma sätt? | |
|
Det är som sagt den värmare som levereras från fabrik.. Misstänker att de bara tänk på komfort delen av problemet.. //Robban |
|
Muskie |
Hej ! Jag funderar på att beställa en 530xd f10 men kan inte riktigt bestämma mig för om jag skall ta M-paketet eller utan. Jag är sugen på comfort stolar och då krävs läder det tillsammans med M-paketet tycker jag att prisbilden börjar dra iväg då jag också vill ha en hel del andra prylar på bilen... Vad tycker ni ... Lite sportigare och tuffare = M-paket eller bekvämare och glidare..... J |
| Gissar att du lämnat tonåren bakom dig och skulle absolut satsa på komfort. Bilen är ju trots allt närmare limousin än sportbil på grund av sin storlek - men vilken trevlig bil du får! | |
Verdi |
På F10 är väl inte M-paket nödvändigt? Inte på samma sätt som på E6X iaf. |
|
Grym komfort även med m-sport ;) //Robban |
|
Muskie |
Tack för det men under tiden har jag varit och beställt bilen, kände att det var dags.. Det blev en 530XD med : M-paket Komfort-paket HI-FI Proffesional Stora GPS proffesional Rattvärme ( är så grymt skönt på vintern ) Ambient light Carbon Mettalic Elektrisk dragkrok Elektriks solskyddsgardin ( helt meningslöst men kul ) Automat Backkamera Bluetoth koppling Skidsäck Jag provsatt både komfortstolen som är helt gudomlig och sportstolen som var helt ok då jag sällan åker längre än 10 mil i stöten så får sportstolar duga och säljaren kom med argumentet att bilarna med M-paket brukar säljas omg som begagnade och rätt och om några år så står man ju där och kanske vill ha en ny bil... Tack ändå för tipsen / Micke |
|
Muskie Kommer bli en grym bil! Dessutom dröjer det inte allt för länge innan du får den. Själv irriterar jag mig lite på bmw:s prissättning på vissa tillbehör. Till exempel så kostar skidsäcken 2095:- om man köper den som tillbehör i efterhand, men om man orginalbeställer den så kostar den 2100:-. Självklart skiter jag i den 5:- dyrare det blir men att man inte premeras för att göra alla köp vid ett tillfälle är det som irriterar mig. Samma sätt med M-paketet. Vill man ha 19" m-fälgarna får man betala 13900:- (och blir såklart utan 18 m-fälgarna som ingår) men prisskillnaden dessimellan i bmw:s orginaltillbehörskatalog är endast 6660:- (och det innan rabatter som är rätt stora på orginaltillbehören). Varför ska man betala 13900:- för att få 19" fälgar när bmw själva säger att prisdiffen dessemellan är 6660:- i orginaltillbehörskatalogen. Att jag blir lurad på tillbehörspriserna mot andra märken kan jag acceptera och motivera för mig själv. Men när det inte ens går att motivera i bmw:s egna kataloger retar det mig. Men som synes på min beställning har det tydligen inte retat mig tillräckligt, vilket retar mig ännu mer ;-) |
|
|
330xi. Tyvärr har priserna på tillbehören inget med produktionskostnaden att göra. Tror du konfortstolarna är 20000 dyrare att tillverka än std stolarna? Likaså bluetooth etc. I england är mycket mer standard, ex skinn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.