|
Sida 67 av 114
|
|
|---|---|
| Du "behöver" större laddluftkylare + större kylare samt viss omprogramering. Inte alltför dyrt gissar jag. Kanske är det hela "gratis" på sikt om man tänker sig att andrahandsvärdet troligen förbättras något. Kul om någon prövar och meddelar sig av sina erfarenheter. | |
|
520D "performance": Enligt vad jag hört så ska skillnaden i verkligheten upplevas som ganska betydande. Den största skillnaden torde vara att turbotrycket och vridmomentet når max mycket tidigare än original samt att det även är något högre max tryck och vridmoment, som dessutom bibehållas längre tid innan den reglerar ned, därav störrre laddluftkylare, mm. (Det är seriöst må man säga!) Den lär ska kännas mycket rappare och som att förbättringen är mycket mera än bara 16 hk. (Men det här är tredjehandsuppgifter som ursprungligen lär ska komma från en erfaren testförare.) Själv är jag väl ganska konservativ och tror fortfarande att jag "behöver" en 3 liters 6:a för att trivas... (erfarna testförare påstår dock att jag snart kommer att få äta upp hatten, 2 liters 4:a lär ska komma att räcka väldigt långt inom en snar framtid... Gäller både diesel och bensin...) |
|
|
Det är väl inte alltför fetdyrt att chippa den heller? Typ 7900 kr och ger i slutänden 225 hkr och 460 Nm. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Regensburg: Fick min 520d levererad idag! Nu var ju vädret i Stockholm sannolikt det absolut sämsta tänkbara för en nybilsleverans. Inte speciellt roligt att glida runt i snökaos så det har inte blivit så många km. Ang ljudet så tycker jag ändå att det låter väsentligt bättre än föregående 4-cylinders diesel på 177hp. Visst är det långt till sexans ljud men men... Kan dessutom konstatera som alla andra: Vilken fantastisk komfort och känsla i kupén! |
|
| I tisdags la även jag in en order på F11 :-) Tyvärr får jag vänta tills hösten på leverans då jag beställde en 535xd touring. Men det ibland kan väntan vara värt, och jag hoppas det kommer bli så nu. | |
| Ryk, det är synd om dig! ;) | |
|
Robert J Tack och skönt att någon har förståelse för mina problem ;-) |
|
|
Efter att ha valsat runt på diverse bil- och BMW-sajter verkar AC Schnitzer vara en firma att hålla i handen om man vill ha lite mer pulver i BMW:s 4-cylindriga diesel. Finns cirka 125 firmor i Tyskland där man kan få en sådan tuning utförd. Ökat laddtryck och annat mickel ger 218 hk och 455 - låter precis vad man behöver. Garantierna verkar också bra. Tacksam om ni BMW-kännare har några synpunkter på denna typ av ingrepp. |
|
| 455 Nm alltså (från 380 Nm) | |
|
Regensburg: Som jag skrev tidigare så går det att få svenskt pulver i den också. 225 hk och 460Nm. Länk :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Eh, faktiskt 225 hk och475 Nm. Kollade lite underligt. Kostar bara 6900 kr också. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
ryk: nu måste du ju ändra nickname här också då snart :-))) Men låter som en härlig bil, X-drive är väl det enda man kan sakna i en F11 535d, lite sladdigt ikväll med bakhjulsdrivet men den spinner som en katt och är underbar att köra, grattis till bra bilval! Hur ser specen ut och vad går kalaset lös på? /Anders |
|
| ryk; din väntan kommer bli svår (och min avundsjuka är redan svår...). Kan vi få gotta oss i din spec, tack..? | |
| Stenskottsfilm bortmonterad såg inte rolig ut med skarvar, "vågig yta" och en annan glans än övriga bilen. Tar hellre lite stenskott och lackar om om något år. Det får hamna på "läropengar" kontot. | |
| Vad jag har förstått så är det många som låter sätta dit stenskottsfilm på nya Porsche, Ferrari etc. Kanske dåligt utfört och/eller dålig kvalitet på plastfilmen. Fick du någon information om fabrikatet (t.ex. 3M gör flera olika sorters skyddsfilm)? | |
|
Då lägger jag ut hur jag specat bilen. Dock såg jag först jag kommit hem att jag missat HUD och rösstyrning, men det finns ju tid att lägga till dom ännu. 535d xDrive touring 416 Carbonsvart Läder dakota cinnamon 337 M Sportpaket 2NA LM- fälg dubbeleker M 18 456 Komfortstol 488 svankstöd 4B9 Interiörlist Alu finslipad 710 M lädersportratt 715 M aerodynamikpaket 760 Individual högglans shadowline 775 Individual anthracit innertak ZRS Comfortpaket 3MC Bmw individual takrails shadow line högglans 508 PDC bak och fram 522 Xenonljus 1CA Emmisonskod 1CB AG kod 248 eluppvärmd ratt 2TB Sport automatlåda 322 Komfortöppning 358 Värmereflekterande vindruta 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 418 Bagageutrymmespaket 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytterspeglar 453 Aktiv sätesventilation fram 496 Stolsvärme bak 4NB Klimaautomatic 4-zonreglering 4UR Ambient light 575 Extra 12-volts uttag 5DL Surround view 609 Navi pro 614 Internet 615 BMW online info 644 Förberedelse blåtand 677 Hifi Pro DSP 6FL USB-anslutning 6NF Anslutning för iphone 6S¤ Svensk språkversion 6UH Traffic info 6VC Styrcod combox 761 Individual tonade rutor Sedan fick jag offert på krysseker 312 ferricgrå 20" fälgar. Har dock inte bestämt om jag ska flytta med mina Breyton fälgar till denna bil eller om jag ska slå till på BMW:s kryssekerfälg. |
|
|
Läcker bil: Tips= köp fälgen från England, Alloy Wheels, så sparar du helt säkert en hel del. HUD är faktiskt kanonbra när man har navi. /Anders |
|
|
Med känsla Tack. Försökte titta in på alloy wheels men dom verkade ju inte ens ha F10/11 i fälgvälgaren. Har fått ganska bra pris från min ÅF på dessa och det finns säkert lite mer att göra på priset så jag tvivlar på att det blir så mycket billigare att köpa utomlands med frakt och allt. Men helt klart värt att kolla upp. Om du har en länk till dessa fälgar så tar jag tacksamt mot dem. |
|
|
Här har du direktlänk ryk330xi Länk //Robban |
|
|
Grymt fin spec och 535Xd kommer nog vara en grym vinterbil. Har själv lagt in en beställning idag:) med ungefär samma spec fast 535d utan X-drive för att ersätt X5. Skillnaden är att jag tog dynamic drive och panorama men inte dragkrok och sätesventilation och lite andra små val. Kan knappt vänta tills juli då jag skall byta X5:) skall köra med 312 ferric grey och beställer dem nog härifrån Länk . Vad fick du för pris på 312 av din handlare och vad fick du för pris på bilen? Du får väldigt gärna skicka ett PM till mig med info så kan jag vidarebefordra mitt pris till dig kanske kan köra lite "utpressning" på våra handlare:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.