AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.737

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 64 av 114
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Helmsman:
Jag håller helt med dig. Utvecklingen har gått från "för små fula" till "stora fina" och nu till "pinsamt för stora". Ett hjul med en stor fälg fyller heller inte ut hjulhuset mer eftersom hjulets diameter är begränsat i och med rullomkretsens bestämmelser. Det är inte utan anledning det kallas för punkteringsstuket...

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Newman: Här kommer en länk: Länk de har inte för F10/11 speciellt ännu. Denna är egentligen för 3-serien, men passar utmärkt på min F11 i 18". Priset är cirka 4000 kr, vet inte exakt vad pundet ligger på nu, men du får svårt hitta billigare 18" fälgar iaf :-). Jag la upp ett par bilder nu på min profil och mina bilar, så ser du hur de ser ut på bilen med BMW emblem.

/Anders
Bensin motor funkar inte riktigt när man kör 8-9000 mil per år som jag gör också därför att jag bara har dem 1år är företagets policy att inte ha bilar med mer mil än gratis service intervallen. Skall åka o provköra igen i helgen en 535d och "känna" på den. Men tror jag har bestämt mig redan omedvetet.

Och ang fälgar så är 20" stilfult ser inte för stort ut utan snyggt och stilfult.

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
+1 på helmsman och esadh. inflationen på fälgstorlek till vardagsbilar är lite väl uppskruvad. varför ska man göra hjulhusen så förbannat stora?

därmed inte sagt att det inte kan vara grymt snyggt, som tex "med känslas" F11.
Hade det inte funnits några nackdelar med större hjul (högre ofjädrad vikt, sämre acc, sämre komfort, högre däckkostnad, högre förbrukning, mer utsatta fälgkanter etc) så hade det inte varit något att fundera på.

jag för min del kommer inte gå över 19" på F10/F11, möjligtvis en framtida M5 F10 om den levereras med 20".
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Med känsla: Tack! Dom var snygga på din bil! Är ju lite i valet och kvalet nu inför sommaren. Jag krängde som hastigast på vinterdäck på mina 18'' v 328 fälgar när vintern kom. Vet inte om jag skall skaffa nya vinterfälgar eller nya sommarfälgar. Dina Hartgefälgar är sjukt snygga men jag minns också de 312 du hade på din 530 (rätta mig om jag har fel). Svårt att hitta replica i 19'' eller 20''. Har du tips? Du verkar ha koll på det mesta! :)
Newman: nej jag har heller inte sett några replica fälgar till just F10/11 annat än att dessa passade bra trots att de eg. är till 3-serien. Det kommer kanske fram lite fälgar till våren, vem vet. Till sommarhjulen skulle jag dock aldrig fundera på replica till en så snygg bil som F10/11. Jag hade först tänkt lägga vinterdäcken på orig M-sportfälgarna 18" som följde med bilen, men sålde dem istället som kompletta sommarhjul och köpte dessa istället för vintern. 18" är ok på F10/11 men större hjul tycker jag dock lyfter hela bilens utseende rätt rejält, men det är ju som allt här i världen en smaksak. Hartgefälgarna är dock rejält billiga nu när GBP är så billig mot kronan, precis som övriga orginal BMW fälgar hos ex vis Alloy Wheels, så jag skulle ta en rejäl funderare om jag vore dig på att köpa lite större sommarhjul, om du nu gillar det som det låter av ditt inlägg. 312 fälgen ligger väl på cirka 16-17 tkr för fyra fälgar (har dock inte exakta GBP kursen). Dock ser jag nu att Hartge 20" ligger på knappa 30 tkr och det vill jag minnas att inte jag gav för mina, det har tydligen skett en rätt rejäl prishöjning där :(

/Anders
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Liten snabb bild från dagens uthämtning..

[URL=Länk

Underbar bil, några reflektioner så här långt. Hade jag specat själv så hade jag nog tagit hifi pro dsp. Helt ok med hifi men klart sämre än dynaudio jag hade i R36:an..Undrar hur elektriska dragkroken fungerar i snö och -20?! Panorama taket skapar väldigt härligt ljus i kupén.

//Robban
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ngt skumt med länken...

Prova igen

Länk

//Robban
RE
96
RE
BMW iX1-23

robgus: Stort grattis till bilen. F11:an gör sig väldigt bra i silver. Har dessutom blivit nästintill ovanliga med tanke på alla vita bilar...

20" till sommaren och allt är klart :-) Även jag funderar på svarta njurar, har inget annat krom på bilen.

Vad gäller dragkroken tror jag inte att du kommer att få några problem med den. Jag hade den även på min tidigare 523:a -08 och nyttjade den flitigt, även på vintern, utan några problem.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ser lite skumt ut med ballongdäcken bara :)
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Japp men det får man leva med på vintern...Tänkte ta 18 tums vinterdäck men kändes viktigare att få optimala vinteregenskaper nu när jag inte har fyrhjulsdrift längre.. Väldigt komfortabelt jämfört med 235/35/19 som jag rullade på tidigare..

//Robban
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
rogbus; Självklart. Det bara så sjukt att f11 med m-sport "kräver" så stora hjul. 19" känns normalt.
På min XC70 som är högre etc ser det inte konstigt ut med 17" på vintern.
Kalasvagn, helt rätt spec.
tycker F10/F11 kräver minst 19" även utan M-sport, grattis till bilen robgus, den ser jättefin (bortsett från däcken:))) Panoramataket har varit suveränt även nu i vinter, blir sånt härligt ljus.

/Anders
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Snygg bil robgus. De svarta njurarna är de beställningsbara från fabrik ?

/Janne
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
qdtjant: Tror inte det går att beställa från fabrik, dock bara att beställa som tillbehör från din lokala handlare eller via ebay.de..

Här köpte jag ca 400kr billigare än i Sverige

Länk

//Robban
Tyvärr måste jag säga att en helsvart grill på en BMW för tankarna till skroten och den siste ägaren i bilens historia som tagit till den svarta färgen som en sista åtgärd. Utseendet är ju annars en högst subjektiv fråga så var och en får ju få sin bil att se ut efter behag. När man följer "fälgdebatten" på denna tråd slås man av hur som tycks handla om ren kosmetik. Lite tråkigt då ju BMW är en konstruktion som verkligen har "djupare kvaliteer" än de rent visuella.
Otroligt intelligent inlägg 332. Du torde vara en av få som har den åsikten. Ytterligare kommentarer synes ej nödvändiga.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... har lite svårt att smälta att F11:an med M-sport och 19" ser ut som om de var 17" och borde vara större. Att köpa 20" på en "standardbil" känns för mig lite främmande med tanke på däckkostnad (plus att fälgarna antagligen inte blir direkt billiga heller).

----
BMW CS #6212
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
332:
Exakt! Så varför ska man då kebeb-styla bilen med 20" och förstöra dessa djupare kvaliteer? :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Är inte många hundralappar dyrare med 20 tum jämfört med 19.

//Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.