|
Sida 62 av 114
|
|
|---|---|
| Gott att se att de tar hem bilar med kupevärmare, borde vara standard i sverige. | |
| Håller med dig jhellstrom, hade det som krav om jag skulle köpa ny, fanns endast 2 sex cylindriga F11 som hade det! | |
|
Snart ska jag hämta min nya 520D. Hur är det med inkörning etc nu förtiden? Har bara kört beggade volvos i varierande skick tidigare så frågeställningar ang inkörning av en ny motor har inte varit aktuell. Måste man köra lugnt i början och i så fall hur långt? Eller är det bara gasa på? |
|
|
Finns en hel tråd om inkörning av nya motorer där båda alternativen förordas. Men i instruktionsboken står det att de första 200milen ej skall gasas fullt med ej över 3" på diesel tror jag det är. Någon som vet vad priset på 530xd kommer att bli? Finns ju ej i konfiguratorn ännu:( When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
rätt kul läsning idag att BMW 5-serie var uppe på 8-e plats i registreringsstatistiken för januari 2011, dvs bilar som levererades och som antagligen ordertecknades tidigt under hösten, dvs säkert nu ett resultat av att alla 520d börjar komma ut (F10/F11). Kan inte påminna mig jag sett femman så högt i statistiken. Rätt bra av en modell som ofta startar från 400 tkr och uppåt med utrustningen. 3-serien för övrigt som nr elva på samma lista och BMW ökade marknadsandelen med cirka 2,5% under månaden. Länk /Anders |
|
|
Ingen som har priset på 530XD? Touring When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Provkörde nya femman häromdagen och måste säga att jag inte riktigt gillar var BMW är på väg med sina nya modeller. För varje ny version av 5an och 3an prioriteras komfort på bekostnad av körglädje. Börjar bli lite för mycket Audi/Merca över nya BMW tycker jag. Fantastisk bil i övrigt men lite synd ändå på körupplevelsen tycker jag. |
|
|
stiffler10: Jag kan hålla med dig där och jag tror att en av orsakerna är att BMW har fått väldigt mycket nya kunder under de senaste åren och de måste därför göra modeller som passar massorna. Många kunder tycker det är helt ok med en komfortabel bil. Förr valde man en BMW om man tyckte det var kul att köra bil och en MB om man vill ha komfort. I dag är det inte lika enkelt. |
|
|
Wsemme: 506 900 kr (Grundpris F11 530xd) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Körglädjen kommer ju ofta med motorn. Större motor = mera körglädje. Både 530d F10 och 535d F11 lämnar väldigt mycket körglädje enligt min uppfattning. Däremot har ex. vis aldrig 520d varit någon favorit när det gäller körglädje, varken E60/61 eller motsvarande modell. Där ligger fördelarna med modellvalet på andra kriterier. /Anders |
|
| Oop, 50.000:- upp för xdrive alltså, iofs med automat inkluderat. Är det sportautomat då eller vanlig? | |
|
Tackar mistafrizz! Ringde min säljare men han var på semester så då är det ju lika smidigt att kolla här:) X5 har snart gått 5800mil och den byts vid brytpunkt juli/10000mil så måste bestämma snart vad jag vill ha. xdrive är ju underbart nu i X5 så velar lite mellan en 530xd eller en 535d F11. Vet att Medkänsla har 535 hur tycker du att den fungerar i snön? Vet ju att du hade en 335 med xdrive. Kör ca 8000mil/år så vinter väg egenskaperna spelar ganska stor roll eftersom de blir såpass många mil varje vinter. Någon annan som har input tas den gärna emot:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
wsemme: Ja, en 535d torde ju vara sämre i halt väglag än en 520 iom den högre vikten på framvagnen. 4x4 är beroendeframkallende, att bara ge sig ut med bilen oavsett om det är plogat eller inte är riktigt trevligt. Vidare drar ju en 530xd mindre bränsle än en 535d. |
|
|
wsemme: F10/F11 535d kommer som xDrive fr.o.m. september 2011 har jag hört. /Janne |
|
|
Ska ju hämta min bil på Fredag och sitter här och funderar på vad jag ska beställa för sommarfälgar.. Vad tycker ni - 19 tums 351M - 20 tums 281 - 20 tums hartge classic 2 Eller kanske något annat tips? Länk till bilder utom hartge men den kan ni se på medkänslas 535:a. Länk |
|
|
robgus: Välj något annat än M-fälgen, så slipper du en bil som ser ut som alla andras med M-paket. Vilka fälgar som är snyggast är naturligtvis en smaksak. Jag funderar själv för fullt vad jag ska ha på min 535:a. Förutom BMW:s alternativ tycker jag att Hartge ser bra ut. Har även tittat en del på Breytons fälgar. Det finns idag ett stort utbud av fälgar till F10/F11, vilket bara gör det svårare att välja :-) |
|
| RE: helt sant, BMW 312 fälgen i grått är också grym. | |
| robgus: Håller med dig, den ligger väldigt högt upp på min lista. Faktiskt högst upp just nu! | |
|
Här är en bild Länk Ser ut att passa på silver som jag har beställt :) |
|
|
535Xd hade vart den ultimata bilen för mig, men måste ha leverans i juli så därför försvinner den tyvärr:( Xdrive är underbart X5 går ju som på räls på alla underlag. Har kört 2x A6 quattro 1st Q7 och nu X5 så är ju bortskämd med 4 hjulsdriften. Men samtidigt har jag ju klarat mig fint utan det tidigare år, kör mest Sverige-Tyskland så inte lika ofta snöstorm där som här hemma. Men som det ser ut nu blir det nog en 535d ändå är riktigt sugen på den motor går ju som fxn med den motorn. Och hur bra X5 än är så börjar jag bli för sugen på en "autobahn racer". Men får fundera lite till har ju haft 530xd E61 som jag var riktigt nöjd med. Men hade vart roligt att höra intrycken av 2wd F11 på vintern speciellt då 535d. Ang fälgarna så är 312 ferric grey bland det snyggaste du kan ha på F10/11. Skall utan tvekan sätta dem på min nästa och kan garantera att det inte kommer vara många som kör på dem så man kommer vara "exklusiv":) Hade tänkt speca min f11 så här sophisto grey M-sport med 312" fälgarna riktigt lyckad enligt min mening. Länk When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.