AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.753

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 61 av 114
Ja precis, bätttre att diskutera effekt.

mvh/ Anders
Okok ska tänka på det i fortsättningen ;) ;)

Mvh
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Nu är min R36:a såld.. Var ju länge inne på en X3 2.0d men tyckte fyrcylindriga diesel var lite för tunn. Nu står det mellan antingen ny 525 d touring m-sport titansilver, navi prof, tonade rutor, panorama soltak, infällbart drag, hifi prof, fjärrstyrd motorvärmare, bluetooth,usb mm eller en demo 530 touring, sophistogrå med läder cinnamon, fjärrstyrd värmare, panorama, tonade rutor, 19 tums fälg, drag, elvärmd ratt, usb + iphone anslutning,backkamera, komfortstol mm. Förmodligen blir det 525:an men beroende på vad de kan göra för pris på 530 så kan den vara intressant. Kul att äntligen vara tillbaks i BMW träsket igen :)
skulle valt 530 touring då jag antar du menar det är en 530d F11?

/Anders
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
robgus: Är det 530:ian som står på andra våningen hos BMW i Mölndal? Den är fin men jag gillar egentligen inte cinnamon. Den aktuella bilen har lite skrap i plasten längst ner på stötfångaren fram.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Yuck, inte lätt att beställa bil just nu när man kan anta att förbrukningen kommer gå ner ordentligt snart på bilarna. Det som de gjort på 530xD måste ju komma till 525D och 530D också. 1dl/mil styvt är ju inte illa.
Eller också skiter man i allt och går på 528 istället :)
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
För mig blir det stor skillnad i förbruknig då jag är van vid 1,1-1,2 l/mil. 530:n finns i Varberg. Tyckte inte det var så stor skillnad mellan 525 och 530 d som mellan 520 och 525. Sedan tycker jag den ser gubbigare ut utan m-sport.. Handlaren skulle återkomma idag, annars slår jag till på 525:an med leverans nästa Fredag.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Håller med, 525D är rikigt fin. Dessvärre "kräver" M-sport 19" fälgarna tycker jag, annars ser det bara löjligt ut.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Följer med 18 tummare men byter de mot vinterdäck på fälg så blir det antingen 19 tummarna från m-paketet eller hartge classic till sommaren.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Vilket vinterdäck är bäst av dessa som jag fått erbjudande om?

Dunlop wintersport 3D
Bridgestone Blizzak LM-32
Hur blev det fick du offert på 530d? Den är riktigt fin spec på allt "onödigt" :) som man kan tänka sig möjligtvis EDC man skulle kunna önska. Skulle nog hellre ta den än 525d även om den har M-Sport spec om du går från R36 som har grymt fint drag:) Annars finns det ju en 535d M.sport F11 ute för 585" ifs inte mycket utrustning men en GRYM motor. Har du kollat på den eller är det för lite utrustning.

Ett försök till lite input:) hoppas det går bra med bil letandet och välkommen tillbaka till BMW-land;)

Länk

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har kollat på 535:an men för lite utrustning. Hade ju allt i R36:an så det jag minst ville ha är navi prof, parkeringsvärmare (inte många med det tillvalet..) panorama, drag samt hifi pro eller bättre och gärna m-sport. Så blir nog beställning imorrn. Såg att både schnitzer och hartge har trim som ger samma effekt i 525 som 530..Kanske intressant om man tröttnar men som jag skrev tidigare så upplevde jag skillnaden större mellan 520>525 än 525>530..
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Just det ingen offert ännu..Men även lite tveksam till cinnamon när man har småbarn..
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Då var det klart, på Fredag nästa vecka leverans av 525da m-sport touring. Spec enligt följande.

354 Titansilver metallic
AZAT Tyg grey shadow/alcantara anthrazit
337 M-sportpaket
ZRS Comfort
205 Automatiskt växellåda
302 Stöldlarm med fjärr
316 Automatiskt backluckeöppning
3AC Dragkrok infällbar
402 Panorama glastacklucka
430 Automatiskt avbländbara inner och ytterspeglar
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
441 Rökarpaket?!
536 Kupevärmare med fjärrkontroll
575 Extra 12-volts uttag
609 Navigationssystem professional
614 Internet
615 BMW online information
644 Förberedelse för bluetooth
676 Hifi högtalarsystem
6FL USB-anslutning
6S4 Svensk språkversion
6UH Traffic information
6VC Styrkod combox?!
761 Induvidual tonade rutor
Grattis, fanns ju inte mycket mera att önska på den specen, helt fullmatad bil, endast med undantag av skinnet då och ev Hifi prof. Vad gick skönheten på?

/Anders
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Fick 7 procent så det blev 590' tillslut.
Låter ju helt ok som privatperson (antar du inte har företag) och för en leveransklar bil dessutom.

/Anders
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Nej är privat, har kämpat med näbbar och klor för att få mer ;) Fixade lite småprylar till som iphone adapter,bagagematta etc. Normalt ger de 6 % till privat och 7% efter tillstånd från fsg chefen.. Jag är rätt nöjd men bor en prutare inom mig så man vill alltid ha mer :)
Men du blir säkert kanonnöjd och då har du glömt den sista procenten om några veckor :-)

/Anders
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ingen tvekan Anders :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.