|
Sida 60 av 114
|
|
|---|---|
|
Fick tillbaka 559.- ifrån Transportstyrelsen :) Har alldrig fått något ifrån dem men de kanske tycker synd om mig! Skämt åsido de nya skattereglerna gynnar bränslesnåla bilar och man tar tillbaka minskade skatteintäckter gällande årsskatt genom att skruva upp skatten på disel. |
|
| Kenta: Var det på din F11? Jag fick 349:-, vad skiljer egentligen, borde inte skatten vara samma? | |
|
Jo, 535d xDrive på 318hk, septemberproduktion är det som min granne fick rätta sig efter då han skrev en order igår. Spännande bara att se om landsvägsförbrukningen kommer under 0,5 lit/mil - verkar otroligt bra i så fall. På tal om xDrive kommer tydligen nya 6-serien (F12 coupë, F13 Cabrio samt F14 4-dörrars coupë) med xDrive liksom nya 1-serien samt nya 2-serien (om nu coupën och cabrion kommer att heta så). Öppna BMW med xDrive är ju annars av kanske förståeliga skäl inte vad man hittills satsat på. |
|
| Någon som vet var en manuell 528i finns för provkörning? | |
| jhellstrom: Manuell 528i tror jag är en skitkul bil. Jag kör själv en 528i, fast automat. I normal- och komfortläge är den sävlig som en gammal Volvo 264 men när man petar i sport+ blir det en helt annan bil. Om den är lika rapp och responsiv med manuell låda så måste den vara skitkul. Hoppas du hittar någon handlare som har en sån. | |
| Vilken stereo ska man satsa på i nya F11? Ska man gå på Professional eller räcker mellansteget? Inte så stor prisskillnad men frågan är hur mycket mer ljud man får? | |
|
du skall helt klart gå på HiFi Professional om du gillar att lyssna på musik, du får då en bra anläggning med equalizer. Jag tycker det är väldigt bra ljud. /Anders |
|
|
Simon 71. helt klart hifi |
|
| Bimmerfrei: ja med prestanda som klår 530d lär väl 528 gå rätt bra. | |
mkk230 |
Tycker att den vanliga ljudanläggningen funkar bra oxå. |
|
Tack Med Känsla och 332. Jag, och flera med mig, tar gärna del av era inlägg. Skit i dem som medvetet går in för att kritisera och bara försöker finna fel. Det är fullt tillåtet, och till och med trevligt!, att ha olika uppfattningar. PS. xDrive har fått gott omdöme (omdöme med ett m) bl a för sin goda chassidynamik, Det är lätt finna fel på det som andra skriver om man som läsare bara är ute efter att finna fel... |
|
|
Angående "nya" 4 cyl 528i- motorn med twin turbo så verkar nu motorn först lanseras i X1 Länk /Anders |
|
|
Yuck. Om man nu får ner förbrukningen på 530D så vill man ju ha ner den på 528i också, men behålla sexan. BMW gillade väl inte att 528i gick bättre än 530D i test :) Det är sannerligen inte lätt att förstå marknandsavdelningen som sätter priserna. På treserien kostar 330D och 330i ungefär lika. |
|
|
Nu ska man väl avvakta med slutlig dom innan man kört den nya maskinen men 258 hk vid 6600 varv känns ju bra mycket skojigare än 245hk vid 5000 varv.... Dessutom har ju den raka bensinsexan en väldigt trevlig gång och sång. Vi som gillar klassiska varviga bensin-sug-sexor får nog förbereda oss på det värsta... Mvh Arese |
|
|
Kommer BMWs nya fyrcylindriga 2-liters twinpower turbo ner i 5-serien? Verkar vara en riktig smällkaramell med 245 hk och 350 Nm. Borde vara tidens melodi att inte alla bensinare är stora, tunga 3-litersmaskiner. |
|
|
Hej, Jag undrar vilken är snabbast rakt fram i verkligheten upp till säg exempelvis kickdown 80-160. Nuvarande Bmw 528i Touring automat eller Bmw 530d Touring automat? Mvh, |
|
|
Det skulle nog bli ganska jämnt. Tyska ams mätte upp följande tider från 80-180 km/h: 528i sedan: 15,5 sek 530d touring: 16,7 sek Har kört bägge och jag upplever 528:an som avsevärt piggare med en trevligare effektutveckling. Men dieseln är ju väldigt pigg också, bara en annan mer glidarinriktad karaktär. Mvh Arese |
|
|
Nice, schyssta tider för dessa vagnar. Jag trodde ändå att 530d skulle ha fördel av det massiva vridmomentet och därmed vinna men icke ;-) Tack för infon :) Mvh, |
|
| Effekt är ju det som räknas för bra prestanda, även om det är fint att köra med stort vrid på låga varvtal också. | |
|
Skall man tala om vridmoment är det drivhjulens vridmomentet som har betydelse för accelerationen. Drivhjulens moment = Motorns moment * utväxlingen Se den långa tråden "vridmomentets betydelse för en bils prestanda" för utförlig info. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.