AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.715

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 50 av 114
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

supersonics
Jag är väldigt nöjd med motorvalet. Tycker denna motor är perfekt för F10/F11. Kör ca 2000mil/år
Okej, tack för svaret!

Har du Automat? Nöjd med motorljud och acceleration?

Nyfiken!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Delar helt Beamer guys inlägg - extrautrustningen är enkom till för att "hylla sig själv" och är rent ekonomiskt en idiotaffär. Som tur är tänker man inte rationellt när man köper bil (bl.a.) och detta utnyttjar BMW naturligtvis till fullo genom att erbjuda all sköns utrustning man inte anade att man inte kunde leva utan och dessutom till ett saltat extrapris.

Själv lade jag >200' i extra på min bil och har fortfarande inte ångrat mig :)

----
BMW CS #6212
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
En fråga till övriga F10 ägare med "ambient light":

Enligt produktkatalogen innefattar ambient light även belsyning i fotutymmet för förare/passagerare fram, jag kan inte se att jag har belyst fotutrymme, hur är det i era bilar?
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Janih: Jag har inte heller det. Måste läsa på lite om detta.
Nej kan inte påminna mig att jag sett det varken i min F11, tidigare i min F10 eller i den 335 E92 som också har motsvarande. Däremot så har du ju instegsbelysning i de yttre dörrhandtagen, samt att i min F11 är ambient light skenet starkare än i F10-an trots jag försökte reglera det där.

/Anders
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

supersonics
Motorljudet hörs ingenting på tomgång, lite tråkigt.
Men vid acceleration hörs det sköna ljudet från bensinsexan och vid 5000-7000varv är sången som skönast.

Accelerationen är helt ok, man kan alltid önska sig mer.

Jag har manuell låda och det passar bilen och mig vädigt bra.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
janih: Belyst fotutrymme är standard i F10/F11 och kräver inte ambient light. Det är inte dioder utan vanlig glödlampa.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Bah! har du detta Gorban? kanske tvärtom att det INTE ingår om man väljer ambient light. Var sitter glödlampan?
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Gorban: jag missuppfattade nog, du menade klart glödlampan som lyser upp vid golvet när man öppnar dörren. Jag hade förväntat mig belyst foturymme under körning kvällstid, med ambient light optionen. Kan väl glömma detta då...
Ja jag har då inte haft något belyst fotutrymme i mina bilar med ambient light så det måste vara som Janih skriver att när man öppnar dörren och lampan som sitter i undersidan av dörrarna. Däremot så lyser som sagt ambientljuset inne i bilen mycket starkare i min F11 än i F10-an så nu känns det som lite mera valuta.

/Anders
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Ja det var det belysta fotutrymmet när dörren öppnas jag menade. Dessutom finns det ju lampa under dörrarna fram men det var inte det jag menade.

Jag har inte ambient light. Jag vill inte ha det för ljust i bilen vid mörker och jag ville inte ha krom på de utvändiga dörrhandtagen.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Ni som har haft era F10 / F11 ett tag, eller är inne på er andra; när nyhetens behag lagt sig, är det någon utrustning / drivlinespecifikation / färgval eller liknande som ni känner att "fasen att jag inte valde sådär istället"?
Hade varit väldigt intressant att höra. Skriv gärna vilken spec ni utgår från.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Efter ca 2700 mil så ångrar jag endast att jag inte valde komfortöppning. Fånigt att behöva plocka ur nyckeln ur fickan bara för att låsa upp. Jag vet inte hur många gånger jag fått kliva in i bilen igen för att hämta nyckeln.

Annars har jag väl en ganska medelutrustad bil. Comfortpaket (M-paket fanns inte som tillval när jag beställde bilen), skinn, automat, sportchassi, sportratt, metallic, 18'' V-eker 328 (som fått vinterdäck nu), tonade rutor, shadowline mm mm.

Jag är annars otroligt nöjd och tycker den är en fantastiskt härlig bil. Inga barnsjukdomar har upptäckts ännu.
Är jättenöjd med specarna på både min fd F10 och min nuvarande F11. På sistnämnda uppskattar jag för tillfälllet den automatiska bakluckan, helljusassistenten, adaptiva ljusen och varje gång jag sätter mig i bilen så njuter jag av komfortstolen. M-paketet som jag har nu, som inte fanns till min fd F10, gör en snygg bil ännu snyggare helt klart. Sen uppskattar jag väldigt mycket min Touring. Har redan haft otaliga tillfällen på knappt två månader som jag behövt utrymmet jag saknade ibland i F10-an. Saknar? Möjligtvis X-drive, annars kan jag varmt rekommendera 535d som är en helt fenomenal bil och ändå otroligt snål på dieseln. Störde mig på skärmen utan navi i F10-an så jag beställde navin nu och har använt den en hel del. Komforten är enorm i både F10/11. Går tyst, har en härlig balans och känsla, sportautomaten är ett måste tycker jag. Möjligtvis kan jag känna nångång att man kunde valt till det dyrare skinnet som jag nu i trötthetens tecken inte minns vad det heter. Sen är allt en fråga om smak, ekonomi och olika värderingar, men det är väl så som jag kan svara på din fråga HFR.

/Anders
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Backkamera och automatisk baklucka är något jag saknar och kanske borde ha valt till.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Man vill helst ha allt men någonstans måste man dra gränsen!
Kunde möjligtvis lagt till bagagerums paketet. för att enkelt kunna nyttja utrymmet maximalt samt att få öglor och fästkrokar.
Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Jag ångrar att jag inte valde den aktiva styrningen. Är inte direkt imponerad av styrkänslan i min F10. Annars är jag ganska nöjd vad gäller olika typer av gadgets. Normalt sett brukar jag ansluta mig till falangen som förspråkar motorkraft framför utrustning, men för närvarande ligger jag mitt i mellanmjölksfilen - lagom stor motor och lagom mycket utrustning. Nästa gång det är dags att byta blir det nog en 535d eller möjligen tillbaka till 335d. Saknar vridet.
Någon som har hört nått mer om när 535Xd kommer till F11?
Vad jag har hört så är det 530d 535i som kommer i Xdrive Q1-2011 och 535d och 525d och 528i Xdrive kommer Q3 2011.
Någon som har hört något mer precist?
Sedan så någon som har hört när start/stop kommer på alla motorer borde ju komma eftersom att Audi kommer ha det på nya A6.
Någon som vet något?

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack för svaren grabbar.

Nån som hört något om ev förändringar till mars-produktion?

ang aut baklucka; softclose är ju std, räcker inte det?
hade aut baklucka på min fd E39, och den lät rejält trött när bilen var 5år gammal, kan tänka mig att det är dyrt när det går sönder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.