AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.704

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 46 av 114
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag är mycket nöjd med 520dAT, har inga vibrationer och störande knackingar!
Motorn har ett bra klipp och att den sen går snålt och har låg årskatt är en bonus.
Sportläget är att föredra för att få snabb respons i normalläget ligger lådan kvar på högre växel för att spara på dropparna.
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Trodde aldrig att jag skulle skriva detta men jag föredrar 2011 års D5 (min fru har den i sin XC60) framför BMW:s 2-litersdiesel. Trevligare ljud, mer drag och bättre högvarvsös. Sannolikt törstigare dock....

Köp en 528:a. Det är en klassisk BMW-sexa, övrig beskrivning överflödig!

Mvh
Arese
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag föredrar 535d men pengarna måste tyvärr även gå till annat.
Gorban: Bilen hämtad? =)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Hämtade min F11 520dAT i eftermiddags. Har bland annat följande utrustning:

- Imperial blue
- 18" fälgar
- Sportautomat
- Sportstolar i svart skinn
- M-ratt
- Elektroniska stötdämpare
- HiFi Professional
- USB
- Xenon
- PDC
- Dragkrok

Jag var lite vemodig när jag skulle lämna tillbaka min gamla E61 525dT som jag har haft i 3,5 år men jag hade inte behöft vara orolig. Den nya bilen är helt suverän. 520d-motorn är riktigt fin. Styrningen känns lite filtrerad jämfört med E61:an men på det hela taget är F11:an en mycket bättre bil. Känns mycket modernare och lyxkänslan är mycket större.
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
520d med 8-stegad sport automatisk växellåda är ett fantastisk nöje.

comfort+8-stegad sport automatisk växellåda+sportläderratt+sportstolar+HI-FI högtalarsystem+helljusassistent+alpinvit+läder dakota cinnamon=435000sek

+

rabbat---8%---=400000sek

Perfekt bil för perfekt pris

Det är min givna val
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Gorban…:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Det finns två 520D med på spritmonitor. De drar 0.613 resp 0.77 L/mil vilket inte är anmärkningsvärt lite:
Länk

Ungefär samma som den gamla modellen:
Länk

528i verkar ligga runt 0.9L/mil vilket kanske är än mer imponerande:
Länk

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag ligger på 0,63 efter de 215 milen som bilen rullat sen ny och med 245/45-18.
Jag tror säkert att förbrukningen kommer gå ner en bit till när hon är inkörd.
Skulle tro att förbrukningen även sjunker med orginal dimensionen som jag nu har vintertid.
När ni anger förbrukning, mät på pumpen tack.
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
Min polare ligger på 0,74 efter de 1230 milen som bilen rullat.....obs!!! han brukar köra väldigt lugnt...(520da)
17-tum(standard)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Ska bli pumpmätning, Har struntat i detta då min 325 visade väldigt nära rätt vid alla pumpkontroller. 0,74 låter väldigt mycket måste jag säga men det finns många faktorer att beakta. Mmånga korta sträckor med kall motor ger ett dåligt snitt. Hmm ska kolla med min granne som har en F10dA vad de har för förbrukning.

Kollade nya X3:an idag och såg då specen på 3.0d motorn och den ger i X3.an 258hk och 560NM och släpper ut 159gram.

Någon som vet om den kommer i F10/11?
Och i så fall känns det som att man behöver höja 535d motorn lite mer för att skillja dem åt mer, någon som har hört något?

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Re
52
Regensburg
520d G31 -18
428i cab -15
Du har rätt. 3,0 dieseln tycks ha trimmats ytterligare 13 hk i X3:an. Eller också har dom skrivit fel. Vore just typiskt om 530d får effekthöjningen precis efter man fått leverans på den äldre 245-hästarsversionen.

Känslan är urtrist även om man knappt märker skillnaden. Man vill aldrig sitta med en B-version om man slipper, i synnerhet inte i en ny bil.

Är en 258-hästars 530d på ingång skulle jag verkligen gärna vilja ha uppgifter på när exakt detta sker.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Det kommer säkert starkare och snålare motorer över hela serien. Självklart avvaktar man
med de mest avancerade optimeringarna tills man sålt bra med bilar och försäljningen börjar vika av.
Nuvarande modeller drar ju samma eller än e60 trots lägre effekt.
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Pratade med min handlare i samband med smygtitt på X3an förra veckan. det stämmer att det är en ny version av 3,0 liters dieseln med högre effekt och lägre förbrukning. Han hade inga exakta besked men den ska leta sig ned i andra modeller efter hand hade de hört.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Några frågor till F10/11 ägarna:
1. När man spelar musik från ex USB minne i bilen hur pausar man uppselningen? Ett tryck på volymknappen mutar ju bara ljudet korkat nog.
2. Fungerar Spotify uppspelning från iPhone i de senaste modellerna? BMW lovade ju att bilar levererade i höst kommer ha ett eget gränssnitt för iPhone där i princip får upp iPhonens UI på iDrive skärmen.
3. Finns det någon manual tillgänglig att ladda ner för bilarna? Själv har jag problem vid varje provkörning att förstå mig på genvägarna i iDrive. Känns som det måste finnas enklare vägar att ex justera Bas och diskant när man lyssnar på musik utan att gå ur hela menyn till roten.
Hej allihopa,

Ger Bmw F10/F11 bättre ljus i mörkret än E60? Är helljuset bättre?

Mvh

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
jhellstrom:

1. Jag letar också efter pausknappen men det verkar som om ett tryck på volymknappen på själva stereon pausar.

2. Vet ej men i bilar tillverkade från september så kan man ansluta en ipod utan adapter och man får även upp album art på skärmen. Riktigt snyggt. Det nya interfacet för ipods är bättre än i E60/61 men lite krångligare när det gäller att navigera på en del sätt.

3. Manual finns här:

Länk

Man behöver inte gå hela vägen tillbaka till roten för att t.ex. justera bas. Om man trycker idrive-ratten till vänster tills man kommer ut till val mellan CD och externa enheter så finns valet Ton där. Men hel smidigt är det inte. Jag har hoppat en hel del mellan equalizern och ipoden och det tar tid

Egentligen förstår jag inte vad de extra knapparna till idriven tillför. Det fungerade alldeles utmärkt på min E61:a oavsett vad motorjournalisterna tycker.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Gorban:
Volyknappen mutar bara. Ej paus.
Vidare skulle jag gärna se volym på ljudet. Som det är nu har man ingen aning om ljudstyrka.
Det jag undrar är om man får fram ett helt eget interface så man kan spela vad som helst från iphonen, ex spotigy och inte bara ipod delen

Förmodligen är det som vanligt med BMW, enbart usa första åren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.