AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.793

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 45 av 114
Är det bara jag som tänker "Audi" det första jag gör när jag ser nya 5-serien? Det enda som känns riktigt BMW är ju angel eyesen, allt annat inklusive baklysena är ju AUDI-identitet?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är nog derför att Audi kopierat flame-surfacing från Bangle, du tycker så.
Utöver det ser jag inte så jätte mycket Audi i den. A6 Avant och F11 har hyffsat lik taklinje. Men tycker samtidigt att F11 följer trenden från tidigare 5-serie Touring-modeller. När det gäller F10, ser jag inget Audi i den designen.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Bilentusiaster är bra lustiga. När det kommer nåt nytt och modernt, så förvandlas förvånansvärt många till Engelskmän eller Amerikanska Kristna republikaner.
Altså ultra konservativa som hatar förändringar.

M.A: kom in i matchen nu. Jag vet att det var sent igår när du skrev ditt inlägg, men har du aldrig varit i USA? Kristna republikanerna?? Hela landet är ju nytt, dom älskar förändringar - det är nog snarare vi i de gamla länderna som har lite svårt med det - i vissa länder är det ju som på 1600-talet, man har ju inte ens kvinnlig rösträtt, men det är bekvämt att skylla på USA. :)

Audi A6 Avant, som du säger, är påfallande lik 5-serie touring (F11). Men eftersom BMW:n är nyare tycker jag det verkar vara tvärt om - att det är BMW som kopierat Audis look. Det är lite som japanerna med sin exklusiva Toyota (Lexus) som såg ut som en Mercedes framifrån och en BMW bakifrån.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lasse, känns som att mitt skämt gick lite ovanför ditt huvud. Kanske för att du läste det så tidigt:-)
Jag ville bara få fram att många bilentusiaster är mycket konservativa, och har svårt att ta till sig nya designer.
Jag anser att den Kristna högern i USA är mycket konservativ.
Jag har varit i USA, men räcker ju att följa nyhetsbevakningen från USA, så fattar man ju detta.

När det gäller F11 och A6:ans likheter tycker jag det bara gäller taklinjen bak.
Jag tycker att det är mycket mer veck och "design" i 5:an jämfört med A6. A6 är rakare/plattare i sin design.
M.A, det är lugnt, "ovanför mitt huvud" känns som århundrades understatement. Det skämtet missade målet lika grovt som Chris Bangle missat MÅLET att göra vackra designer! ;)

Re
52
Regensburg
520d G31 -18
428i cab -15
När kan man beställa xdrive? Och till vilka modeller?
vad jag har hört så kan du beställa X-drive från marsproduktion, men vet inte säkert till vilka modeller, men säkert till 525d och 530d iaf.
"Det skämtet missade målet lika grovt som Chris Bangle missat MÅLET att göra vackra designer! ;)". Hahaha!

Mvh Philip
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk Fälgtillverkarna börjar nog också inse att 21" kommer att bli "standard-styling-storleken" för F1x.. Denna med M-paket vore ju underbar utseendemässigt, frågan är dock hur komfort/körning har påverkats.. 20" är ju inga problem så med rätt däck kanske 21" inte dödar en heller..
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Det skulle vara: inse att 20-21"... Den ser dock rätt droppad up!

Edit-knapp, hur svårt ska det vara..
Jag var på BMW Bavaria (Group) i Solna idag, och jag måste säga att F11 är snygg. Underbettet (som jag inte alls gillar på e60) har försvunnit. Sen är den fin inuti också.

Dock är GT fortfarande lika ful i verkligheten, även på nära håll. (Men fin inuti) Såg väldigt litet ut i bagaget på GT:n, men det kanske var en synvilla?

Lite mysko för mig vilka som är målgruppen för GT? Den känns omotiverat mycket dyrare än F11 och betydligt trängre.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
GT är väl en mer praktisk sjua? Håller med om att den är väldigt fin innuti och mer praktisk än en sjua. Men ful som stryk på utsidan. Det tyckte jag iofs om X6:an också i början. Men den är rätt cool egentligen.

I nordamerika blir det ingen F11. Där erbjuder BMW F10 eller GT.
Någon som vet om det finns planer på en 540d? Kanske t.o.m. med xDrive? =) Det vore fint det.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
540d vet jag inte, men det ryktas om att 535d ska komma med xDrive från och med marsproduktionen 2011. Förhoppningsvis både F10 och F11.

/Janne
Någon som vet när det tillkommer fler trevliga paket till femman förutom Comfort?
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
WGN: Fler paket kommer när BMW behöver lyfta försäljningen t.ex. när nya A6:an lanseras. Jag skulle inte räkna med några fler paket innan nästa höst.

Med känsla: F10 x-drive levereras redan till USA så jag antar att det även finns Européer som fått leverans vid det här laget.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Huh vad svårt detta är.
Jag vet vad alla sagt om 520D, men jag personligen tycker den känns tråkigare än Volvos D5 som jag kör nu avséende register, varvvillighet, motorljud etc etc.
Vidare känns det lite knepigt att hosta upp närmare 500.000 och får en 4 cyl diesel.
En 528iT manuell känns helrätt, gott ljud, bra prestanda etc. Dock blir det ju ytterligare 40.000:- upp i pris.
Är det någon som beställt till bränslevärmaren? Jag har det på XC70'n idag och det är den bästa funktionen på hela bilen.
Kan varmt (bokstavligen) rekommendera värmaren vilken jag haft i 5 år på vår E90. Även om man räknar in det lilla värmaren drar i sig så sparar den bränsle då man slipper kallstarter. Att inte frysa är ingen lyx i vårt klimat och när man talar om BMW-klass borde den vara en självklarhet!

Hur många cylindrar man än använder kommer ingen Volvo (=Geely) inte i närheten av BMW. Fyran skulle absolut inte avskräcka mig i en 520d, det blir riktigt spännande när ED-versionen kommer med enblandad förbrukning på 0,45 och CO2 på 112g. Vad jag erfar av de som köpt nya 520d så åker man redan nu på kring 0,4 på vägen vilket med tanke på bilens övriga egenskaper är helt otroligt.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Jag velade länge mellan F11 525d och 520d. Jag har ju en E61 525d idag och gillar känslan att köra en 6:a. Men efter mycket funderingar så bestämde jag mig för en 520d med mer utrustning än den 525d jag räknade på.

Jag har provkört nya 520d och så dum är den inte. Man kanske inte ska jämföra med 525d, 530d och 535d utan istället med andra märken som inte har det BMW har. Hämtar bilen i eftermiddag så jag får se om jag ångrar mig eller är nöjd med mitt val.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.