|
Sida 40 av 114
|
|
|---|---|
| Mycket läckra bilder Gorban, tack för att du kunde lägga ut dem. Befinner mig i Cannes på sem och har tyvärr inte möjlighet att kolla på smygvisningarna som verkar pågå så det är kul att få se dem här. Lite lustigt att jag ännu inte sett en enda F10 (eller F11 för den delen) varken i Paris eller Cannes på snart en vecka... Däremot så såg jag en urläcker Merca McLaren idag... den tål att njutas för ögonen... Fransmännen verkar annars gilla mycket av Merca modellerna, nya E-klassen ser man väldigt ofta och härnere många S-klasse av alla varianter samt CL och E klass coupé. Saknar BMW :( | |
|
Fantastisk fina F11-bilder Gorban, det är nästan så man börjar ångra att man köpte sedanmodellen, får väl se till att köra extra mkt och då byta till kombin desto tidigare :-) Tycker Platinagrey gör sig väldigt bra på F10/F11 förövrigt, även vid mulet väder till skillnad mot min sophistogrey (vilken iofs är vansinningt fin i soligt väder) |
|
| Någon som vet/kan tänka sig vilka motoralternativ xDrive kommer att finnas tillgänglig till? 525xd eller ännu hellre 535xd, är det något man vågar hoppas på? 530xd först ut tro? | |
| När det gäll F10 och xdrive så finns detta bara till 550i ännu. Kommer säkert fler modeller senare. | |
| Många som börjat få sina F11:or nu eller är det bara en slump att man sett fler och fler sådana i trafiken? | |
| Menade såklart F10* | |
| Stilren, ser i din profil att du bor i Malmö och jag håller med om att man ser många F10 där. Såg t.ex. de lite ovanligare 535i och 550i igår när jag hade ärenden i Malmö. | |
|
M-sport har dykt upp i konfiguratorn på bmw.se /M |
|
| Länk i ac-schnitzer kostym.. jag gillar verkligen resultatet | |
|
Inte min kopp thé..lite plasticfantastic Realcar-känsla där. Men fälgarna är fina. |
|
| Alexander: Ja man bor i Malmö men har inte varit där på ett tag nu utan syftade på Stockholm/Uppsala-området. Man ser en 2-3 st F10:or där varje dag känns det som, fabriken har börjat spotta ut dom ;) Mkt 523i och 520d lär väl bli vardagsmat. Första taxin på Helsinki flygplats var just en svart F10 och den lär ju inte vara billigare i Finland :) | |
|
F11 med m Sport. lite bilder. Länk |
|
|
F11 är mycket läcker, både med och utan M-paket! Trots att jag egentligen inte har något större kombi-behov så kommer jag nog välja F11 framför F10 så som jag även gjorde med E61 framför E60. Utseendamässigt så är F11 med M-paket lite modernare och sportigare (typ lite åt 3-serie-hållet..?) medan den utan M-paket är lite mera sofistikerad och mogen (typ lite åt 7-serie-hållet..?). Vad gäller M-fronten så har jag dock lite svårt för några kantiga linjer som jag inte tycker harmonierar riktigt med karossens runda linjer. Och sedd rakt från sidan så ger den visuellt väldigt mycket tyngd framför framhjulen. Är det någon mer än jag som har sett detta? Rent designmässigt så kanske jag tycker att AC Schnitzers front (men endast fronten..) ger snyggare linjer och inte alls samma tyngd långt fram (i övrigt så gillar jag inte "klistra-på-plastbitarna" som man bara sätter utanpå originalfronten, utan jag menar endast designen/linjerna). Jag förmodar dock att M-paketet är snyggare i verklligheten och jag kommer säkert att vänja mig med tiden, så som jag så småningom gjorde med E61:ans design och linjer... (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Intressant inlägg från bimmerpost. Tydligen har BMW funderat på en coupe och cab-version av 5:an många gånger tidigare och gör det igen. Scott26 som skrivit inlägget jobbar för BMW och har ofta kommit med intressanta upplysningar från insidan. Han skriver även att efterfrågan på 520d Touring är så stor att visa marknader får vänta till början av 2011 innan de får sina första leveranser. Han kallar till och med 520d Touring för "The most complete BMW ever". Kul! Länk |
|
|
Vore häftigt med en F10 coupe/cab, eller 5-serien överhuvudtaget. Och så kan dom ha kolfibertak på M5 coupe och kanske panorama-tak på övriga :) Kanske skulle se ut typ så här Länk Eller så går man in lite hårdare, landar på 136 000 euro och får en 535:a med 380 hästar och galet mycket spoilers och plast... Haha Länk |
|
|
X6:an såld.. ny bil beställ. X6:an försvann i all hast utan att det var direkt planerat. Bästa bilen jag någonsin haft i alla avseenden utom 2. Lastkapaciteten något begränsad samt att det är lite kymigt att inte ha 3 sittplatser bak. I övrigt en helt fantastisk bil! Har våndats över nästa bilval och det stod mellan: x5 4.0d 530d xdrive 535d.. Och det är bara erkänna att har man vant sig vid dieseln modell större så fanns det bara en sak att göra. 535d - Alpinvit Oyster exklusive (en liten chansning gällande färgval) M-sport och en massa kludd och ludd till utrusning.. Håller tummarna för att det kommer kännas rätt när den dyker upp... Har inte lyckats hitta så mycket bilder på den kombinationen.. |
|
| >dindin: Verkar som du specat ungefär samma bil som mig. Vad blev det mera i din spec (nyfiken)? Eller du har valt F10? | |
|
specen vart enligt nedan: Alpinvit Utökad exclusive läder oyster M-sport Dynamic drive Adaptive Drive 19 tum Komfortstol, el Interiörlist Antracit Takreling Alu PDC Xenon El uppvärmd ratt Sportväxel låda Aut bakluckeöppn. Komfortöppning Ambient light Helljusass Aktiv farthållare Nav prof Head-Up Hifi Night vision Tonade rutor Integral aktiv styrning och sen var det säkert något mer som jag glömt ... |
|
|
F11.. glömde jag nämna kanske |
|
| Låter väldigt lika min spec måste jag säga, jag har dock vanlig Läder dakota Oyster/svart. Jag tog dock ej adaptiv drive, nightvision, aktiv styrning, komfortöppning, eluppvärmd ratt, aktiv farthållare men Bluetooth, USB, drag, panoramatak, bagagerumspaket, avbländbar innerbackspegel, rökarpaket, adaptiva kurvljus, extra 12 v uttag, anslutning Iphone, indiv tonade rutor. Sen tog jag bara 18" för tänker behålla mina 20" idag eller köper nya 20". Vad gick skönheten lös på? När blir det lev? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.